{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pozabljeni francoski revolucionar

Matra-Bonnet djet

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V številnih avtomobilističnih medijih velja prepričanje, da je Lamborghinijeva miura prvi serijski avtomobil s sredinsko nameščenim pogonskim sklopom, ker so njihovi novinarji ob tem pozabili na resnične pionirje takšne zasnove, ki so žal že zdavnaj poniknili v analih avtomobilske zgodovine.
Pozabljeni francoski revolucionar
Foto: Matra-Bonnet
23. 4. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Eden izmed takšnih pozabljenih pionirskih avtomobilov je tudi matra-bonnet djet iz leta 1962. Leta 1904 rojeni francoski dirkač René Bonnet se je leta 1932 z nakupom lastniškega deleža v znani francoski karoserijski delavnici Deutsch preselil iz dirkalnih stez v podjetniške vode, kjer je kmalu prišla do izraza njegova konstruktorska nadarjenost, vidna v dirkalnikih znamke Deutsch-Bonnet, kjer so do leta 1961 stavili predvsem na pogonsko tehniko francoske znamke Panhard. Za to je zaslužen predvsem Charles Deutsch, medtem ko je Bonnet v tem obdobju navijal za tehniko znamke Renault. Posledično sta možakarja proti koncu leta 1961 prekinila nadaljnje sodelovanje, ker je imel Bonnet takrat v mislih idejo o razvoju novega dirkalnika formule 3 s sredinsko vgrajenim pogonskim sklopom znamke Renault.

Istočasno se mu je porodila tudi ideja o serijski, cestni različici takšnega dirkalnika, ki bi jo 'oblekli' (karoserija) ob uporabi poliestra. Tudi sama zasnova (nosilno cevno ogrodje, sredinsko (pred zadnjo osjo) nameščen pogonski sklop, vgradnja štirih zavornih diskov, posamično obešena kolesa) novega serijskega izdelka je bila zelo podobna originalu iz dirkalnih stez, posledično je djet resnično  kompakten (dolžina: 380 cm, širina: 140 cm, višina: 115 cm), lahek (masa avtomobila: 600 kg) in posledično tudi zelo hiter (glede na razpoložljivo zalogo motorne moči) avtomobil, vendar je imela takšna napredna zasnova leta 1962, ob predstavitvi, tudi slabe plati. Predvsem v pogledu francoske prodajne cene (približno 20.000 francoskih frankov), ki je bila višja od prodajne cene enega izmed zadnjih serijskih aristokratskih izdelkov francoske avtomobilske industrije v obliki legendarne športne facel-vege z oznako facellia (1959-1963).

Do konca leta 1964 je Bonnetu celo uspelo prepričati 200 kupcev, vendar so ga nakopičeni stroški proizvodnje že takrat primorali v prodajo njegovega podjetja, ki je pristalo v objemu znamke Matra, znane predvsem po njeni pomembni vlogi v aeronavtični industriji. Leta 1965 so Francozi izvedli neverjetno reklamno potezo, ker so poskrbeli, da je djet pristal v garaži enega izmed tedaj najbolj znanih prebivalcev našega planeta, ki ga poznamo kot prvega človeka v vesolju. Legendarni Jurij Aleksejevič Gagarin je takrat obiskal Francijo in sprejel velikodušno ponudbo francoskih avtomobilskih revolucionarjev in pridobljeno matro-bonnet djet kasneje s ponosom razkazoval prebivalcem Moskve. Njegova kasnejša usoda je znana, čeprav tudi danes ostaja zavita v tančico skrivnosti, usoda njegove štirikolesne športne Francozinje pa ostaja popolnoma neznana.

Prej sem omenil, da je bila kompaktna matra djet zelo hiter avtomobil. Za to je zaslužna tudi vgrajena pogonska tehnika znamke Renault v obliki 1,1-litrskega vrstnega atmosferskega bencinskega štirivaljnika iz modela R8 Gordini, ki je po dodelavi lahko mobiliziral 69 kW (94 KM) pogonske moči. Tako motoriziran djet je lahko že leta 1962 dosegel največjo hitrost 190 km/h, medtem ko so za varno ustavljanje poskrbeli nameščeni štirje zavorni diski, ki so bili leta 1962 prava redkost. Med slabostmi omenjajo edino menjalnik, ki ga je prispeval serijski renault estafette. Vendar to ni predstavljalo večje težave, ker so Francozi ob razvoju avtomobila predvideli odličen dostop do motornega koša in posledično lažje izvedena popravila.

Uspešnost te zasnove izpod rok Renéja Bonneta pa portjuje tudi zmaga na eni izmed vztrajnostnih dirk (24 ur Le Mansa), kjer je djet osvojil prvo mesto v svoji kategoriji. Kariera matre djet se je zaključila leta 1968, ko jo je po dodatnih 1491 izdelanih serijskih primerkih nasledila legendarna matra 530, kjer je tudi opazna vloga filozofije, ki jo je poosebljal legendarni René Bonnet (1904-1983), vendar je to že druga zgodba, kjer je pomembno vlogo prevzela znamka Ford.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 5 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 5 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |