{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nemška ideja o dodatni obdavčitvi

SUV (sport utility vehicle)

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije prihaja novica, ki ne bo všeč ljubiteljem in pristašem modnih SUV vozil ter podobnih 'crossoverjev', ker so nekateri nemški avtomobilski strokovnjaki in prometni eksperti že predlagali uvedbo posebnega 'parkirnega davka', ki bo odmerjen glede na širino avtomobila.
Nemška ideja o dodatni obdavčitvi
Foto: Splet
10. 5. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

V preteklosti so bili številni serijski italijanski in japonski 'malčki' (vozila iz evropskega A segmenta) po navadi široki samo približnih 150 centimetrov, dodatnih 15 ali pa 20 centimetrov v širino so imeli kvečjemu tedanji predstavniki srednjerazrednih modelov (današnji evropski D segment). Današnja avtomobilska moda pa žal ne ceni vitkosti, prav bizarno pa v teh časih izpade tudi pojmovanje avtomobilskega marketinga, kjer so 4,7 metra dolgi avtomobili 'kompaktni', pol metra krajši avtomobil je pa 'malček'. Da o marketinški bedariji, ki ob poneumljanju kupcev trdi, da je 1,5-tonski avtomobil 'izredno lahek' niti ne razmišljam. Po logiki tega neresnega pojmovanja in izkrivljanja dejstev so približno 2 metra visoki košarkarji najbrž samo malo višji 'palčki', ki živijo v 'majhnih garsonjerah' z najmanj 200 kvadratnimi metri uporabne površine, vse kar je v današnjih časih zelo dobro rejeno, je pa 'športno'. Tako kmalu pridemo do 150- in 200-kilskih Nemcev in Nemk ('velika SUV vozila') v 'AMG', 'M' in 'R-Line' 'trenirkah', ki so seveda neverjetno 'športni ljudje' …

Do podobnih spoznanj so prišli tudi nekateri nemški prometni strokovnjaki, eden izmed njih (profesor Ferdinand Dudenhöffer, inštitut CAR na Univerzi Duisburg-Essen) je sedaj sprožil provokativni predlog glede novega obdavčenja čedalje večjih in posledično tudi čedalje širših serijskih modelov avtomobilov, ki bi po žepu udaril predvsem lastnike velikih enoprostorcev, kombijev, SUV vozil in modnih poltovornjakov, vključno z lastniki največjih limuzin. Njegov predlog ne predvideva samo višjih cen parkirnin za takšne 'lifestyle-parnike', temveč tudi povišanje zavarovalnih premij, ker obstaja verjetnost, da bo lastnik takšnega 'športnega tankerja' ob udeležbi v javnem prometu 'nasedel' (zapletenost v prometno nesrečo ali pa poškodbe vozila ob manevriranju na parkiriščih, v garažnih hišah ter na ozkih mestnih ulicah …) veliko prej kot lastniki resnično kompaktnih vozil (za razumne ljudi beseda kompaktnost izgubi pomen v primeru, ko je vozilo daljše od 410 centimetrov).

Nemec je svoj predlog podkrepil tudi s statistiko, ki pravi, da se velikost, odnosno povprečne 'dimenzije' ljudi v zadnjih tridesetih letih niso bistveno spremenile, medtem ko postajajo serijska vozila čedalje večja in težja, zato so današnji predstavniki avtomobilov v povprečju za 14 odstotkov širši kot njihovi predhodniki iz leta 1990. Vse to pa se odraža tudi na parkiriščih, ker postajajo predvidene parkirne površine v mestih za eno vozilo enostavno premajhne, fenomenu večne rasti avtomobilov pa niso prilagojene niti parkirne hiše, niti ceste in ulice. Žal so napovedi za prihodnost še bolj črnoglede, ker so modna SUV vozila zelo čislana pri številnih kupcih, ki ljubijo ta družbeno neodgovorna vozila (v povprečju za 25 odstotkov povečana povprečna poraba goriva ob primerjavi z enako motoriziranimi običajnimi donatorji tehnološke platforme, izredno slaba partnerska zaščita (SUV je varen za potnike in smrtno nevaren za vse ostale udeležence v prometu zaradi nekompatibilnosti v primeru trka z običajnimi osebnimi vozili)).

Vas zanima, kaj imajo v teh časih skupnega nemški kmetovalci in upokojenci? Skupna jim je predvsem brezpogojna ljubezen do SUV vozil, ki so v Nemčiji znana tudi kot 'Senioren und Veteranen-Auto' (avtomobil za upokojence in veterane). To navedbo potrjuje tudi zadnja raziskava portala CHECK24, kjer so ugotovili, da imajo kmetje v nemški lastniški populaciji SUV vozil 19,5 odstotni delež. Tesno za petami (19,3 %) so jim nekdanji nemški javni uslužbenci (upokojenci). K temu pa morate prišteti še delež (14,2 %) nemške skupine prebivalcev, ki ji Nemci pravijo 'Rentner' (upokojenec, ki ni bil zaposlen v javnem sektorju), zato je prej omenjeno nemško tolmačenje besede SUV zelo primerno.

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 5 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 5 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |