{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nasveti za lastnike novih avtomobilov

Potrpljenje se obrestuje

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V dobrih starih časih so bili lastniki povsem novih avtomobilov ob primopredaji vozila vedno deležni servisnih nasvetov glede previdnega ravnanja z njihovimi jeklenimi konjički, ker je bilo potrebno nova vozila počasi pripraviti (uteči) na vse transportne naloge, ki so jih čakale ob druženju z njihovimi novimi lastniki.
Nasveti za lastnike novih avtomobilov
Foto: ADAC
18. 5. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Je ta praksa potrebna tudi v današnjih časih? Da. Samo neresni prodajalci novih vozil vam bodo ob vprašanju glede utečenosti pogonskega sklopa v vašem novem avtomobilu svetovali, da v današnjih časih ob ravnanju s povsem novim avtomobilom ni več potrebna lastniška previdnost in potrpežljivost. Resni prodajalci novih avtomobilov vam bodo v povezavi s to temo povedali nekoliko drugačno zgodbo, ker se zavedajo stare modrosti, ki pravi, da bo vaše ravnanje z novim vozilom v prvih nekaj mesecih po nakupu lahko kasneje pomembno vplivalo na celotno življenjsko dobo vašega avtomobila in posledično tudi na število možnih okvar.

Dostikrat sem že zasledil 'modrosti' glede tega, da je ogrevanje avtomobilskega motorja ob mirovanju vozila škodljivo za vgrajeni pogonski sklop, ker se ljudje, ki širijo te bedarije očitno ne zavedajo vpliva mehanske obrabe na življenjsko dobo vgrajenih sestavnih motornih delov. Na splošno pa velja, da manjša ko je delovna temperatura motorja, večja je obraba njegovih sestavnih delov. Enako velja tudi za menjalnik. Šele takrat, ko vgrajeni pogonski sklop doseže delovno temperaturo (po mnenju britanskih strokovnjakov se bo to zgodilo šele po desetih minutah vožnje, sam zagovarjam pravilo dvajsetih prevoženih kilometrov, če z avtomobilom ne prevozim te razdalje, potem motorja ne priganjam v višje motorne obrate). V praksi to pomeni, da v času ogrevanja pogonskega sklopa zamenjam vozno prestavo najkasneje pri doseženih 3.000 vrt./min. (bencinski motor), odnosno 2.500 vrt./min. v primeru dizelskih pogonskih sklopov.

Čeprav nas sodobni 'pravljičarji za odrasle' (avtomobilski marketing) prepričujejo, da dodatna utečenost pogonskega sklopa v novih avtomobilih v današnjih časih ni več potrebna, je resnica po navadi nekoliko drugačna. To vam bo razkrila nekoliko povečana poraba motornega olja (prvih 5.000-6.000 prevoženih kilometrov), ki je povsem običajna tudi pri sodobnih pogonskih motorjih, zato vam bodo strokovnjaki predlagali predčasno menjavo motornega olja in vseh filtrov. Tudi sam sem se ob nakupu novega avtomobila, ki se po dvanajstih letih še vedno druži z mano, odločil za takšen poseg pri 5.000 (pri ADAC ob tem svetujejo izvedbo tega postopka že pri 3.000 km) prevoženih kilometrih, čeprav sem si s tem dejanjem (menjava motornega olja in filtrov pri neuradnem serviserju, ki ga obiskujem že 25 let) zapravil tovarniško garancijo, ki jo 'itak' nisem nikoli potreboval. Pogled na prvič zamenjano motorno olje, ki je bilo že po 5.000 prevoženih kilometrih popolnoma črno in po vsej verjetnosti tudi polno mikroskopskih 'opilkov', mi je takrat razkril pravilnost moje odločitve glede predčasnega servisnega posega.

Zaradi tega vam bodo resni ljudje svetovali, da se v prvih tisoč prevoženih kilometrih z vašim novim avtomobilom odpoveste dokazovanju superiornosti vašega vozila vsem ostalim udeležencem v javnem prometu, povedano drugače je v tem primeru zelo zaželena defenzivna vožnja. Istočasno se v tem obdobju skušajte izogniti dolgim avtocestnim etapam, kjer bo 'v pogonu' samo ena in vedno ista menjalna prestava, ker je za dobro utečenost pogonskega motorja pomembno, da se motor ne vrti konstantno pri enakem številu motornih vrtljajev. V praksi bo za utečenost motorja najbolje poskrbela redna mestna vožnja, ki pač ne dovoljuje lenarjenja s prestavno ročico, vsaj ne lastnikom avtomobilov z ročnimi menjalniki. Prvih tisoč prevoženih kilometrov (raje več, motor vam bo neizmerno hvaležen …) se tudi izogibajte siljenju motorja v višje delovne obrate, prej omenjenih 3.000 vrt./min., odnosno 2.500 vrt./min v primeru dizelskih motorjev naj bo tudi v tem primeru glavno vodilo glede doseganja primerne utečenosti pogonskega sklopa.

Kasneje (po več kot 1000 prevoženih kilometrih) lahko postopoma pričnete dvigovati število motornih vrtljajev. Sam sem se pri svojem, prej omenjenem avtomobilu, držal pravil igre do skoraj 2.500 prevoženih kilometrov, zato mi moj mehanik redno govori, da bo pogonski motor v mojem avtomobilu nekoč popolnoma zarjavel, ker po 50.000 prevoženih kilometrih (ja vem, večina ljudi kupuje avtomobile za vožnjo, nekateri pa lastne avtomobile raje samo gledamo) iz njega nikjer ne kaplja in curlja.

Utečenost pa ni nekaj kar bi vplivalo samo na pogonski sklop, ker vpliva tudi na stvari kot so zavorni sistem, vzmetenje ter pnevmatike. Strokovnjaki kluba ADAC ob tem pravijo, da so zavore na novem avtomobilu popolnoma utečene šele po približno 300 prevoženih kilometrih, približno 200 kilometrov pa za utečenost potrebuje tudi set nameščenih novih pnevmatik. Ja, utečenost je magična beseda, tudi na področju elektronske industrije. Ste vedeli, da potrebuje vsaka hi-fi komponenta približno 30 ur delovanja, preden je sposobna do konca razviti svoj zvočni potencial?

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 7 urami  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 9 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  |