Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi, ki je tlakoval pot modelu A8

30 let audija V8

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Proti koncu osemdesetih let prejšnjega stoletja smo v najvišjem avtomobilskem razredu dobili novega nemškega izzivalca v bitki za prestol, ki je takrat očaral bogate kupce s kopico novih tehničnih rešitev in visoko stopnjo 'infotainment' opremljenosti, ki je presegala vso tedanjo primerljivo ponudbo na tržišču.
Audi, ki je tlakoval pot modelu A8
Foto: Audi
24. 5. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

V zgodovinskem izročilu znamke Audi bo imel model V8 vedno odmerjeno častno mesto, ker je to prvi serijski 'Oberklasse' (visoki razred) audi v celotni zgodovini te avtomobilske znamke, ki je zelo pripomogel k kasnejši splošni uveljavitvi in sprejemu modela A8 med premožnimi kupci, ki so pred tem prisegali predvsem na podobne 4-vratne limuzine avtomobilskih znamk kot so BMW, Cadillac, Lincoln, Jaguar, Mercedes-Benz, Bentley, Rolls-Royce, Daimler in Maserati. Model, ki naj bi privlačil kupce z modelno oznako 300 (kasneje so se odločili za ime V8), simbolizira evolucijsko različico (+ 46 mm razširitve sprednjega koloteka, + 41 mm pri širini zadnjega koloteka, za 15 mm podaljšana medosna razdalja) Audijevega modela 200, ki je v tem primeru tudi donator oblikovno rahlo preoblikovane karoserije.

Bolj pomembne so bile tehnološke spremembe pod 'kožo' (pločevino), ki so modelu V8 zagotovile serijsko vgradnjo quattro pogona v povezavi z 3,6-litrskim atmosferskim bencinskim motorjem v V8 konfiguraciji (masa: 215 kg), ki je uporabniku lahko ponudil spoštljivih 184 kW (250 KM) pogonske moči pri 5800 vrtljajih v minuti ter 340 Nm motornega navora, ki je zaradi 'pritaknjene' 32-ventilske tehnike pri motorju dosegljiv šele pri 4000 vrtljajih v minuti. Vgrajeni pogonski sklop so Nemci spojili s 4-stopenjsko avtomatiko znamke ZF. Zanimive v teh časih, ko nas marketing prepričuje v 'kompaktnost' 4,7 metra dolgih avtomobilov, so tudi dimenzije (dolžina: 4874 mm, širina: 1814 mm, višina: 1420 mm, medosna razdalja: 2702 mm) prvega aristokratskega audija, ki je svoje komfortno in prestižno poslanstvo podkrepil še z 1710 kilogrami lastne mase ter uradno povprečno porabo (12,3 litra), ki ni preplašila premožnih ljudi. Tako motoriziran model V8 je lahko tudi solidno pospeševal (0-100 km/h: 9,2 sekunde) in ob zaključku pospeševanja drvel z največ 235 km/h.

Največja težava, s katero se je soočal model V8 ob privabljanju kupcev pa leži v pomanjkanju diferenciacije, ker je bil enostavno preveč podoben modeloma 100 in 200. Zato so ga zaradi loščenja ugleda poslali na dirkalne steze, kjer je velika Audijeva limuzina presenetila konkurenco in javnost z odličnimi voznimi lastnostmi ter zmogljivostmi, ki so modelu V8 (audi V8 quattro DTM) zagotovile dva osvojena naslova prvaka serije DTM. Del Audijeve poslovne strategije glede plasiranja tega modela v družbo najboljših pa je vključeval tudi vgradnjo komfortne opreme, ki si jo kupci drugod takrat še niso mogli omisliti. Kupec novega audija V8 si je že leta 1988 lahko omislil mobilni telefon z vgrajeno 'tajnico' (cena minute pogovora je znašala 'samo' 2 nemški marki). Za enako vsoto denarja kot ste ga lahko odšteli za vgrajeni mobilni telefon ste takrat lahko kupili enega izmed zadnjih serijsko izdelanih 'spačkov' znamke Citroen. Še 'bolj povezanim' so omogočili tudi nakup in vgradnjo aparata za faksiranje (9.000 nemških mark) ter vgradnjo videorekorderja z daljinskim upravljanjem (8.000 nemških mark).

Če k temu prištejete še najmanj 97.825 nemških mark za nakup osnovno opremljenega modela V8, potem veste zakaj audi V8 ni bil ravno 'masovni pojav'. To dokazujejo tudi prodajne številke (21.565 prodanih primerkov v obdobju od leta 1988 do konca leta 1994), ki tega audija ne uvrščajo med najbolj tržno uspešne modele te znamke (pričakovali so enkrat večji izplen kupcev), veliko bolj pomembne so sledi in pečat, ki jih je na kupcih pustila ta elegantno nevpadljiva limuzina, ker so se pri znamki Audi s tem modelom dokončno etablirali v razredu najbolj prestižnih proizvajalcev avtomobilov in se istočasno 'poravnali' z domačo konkurenco (BMW & Mercedes-Benz). Svoj delež pri doseganju bratske enakopravnosti med nemškimi elitnimi proizvajalci limuzin pa ima tudi podaljšana različica modela V8, s katero so nagovorili tudi pravo aristokracijo. Ko se je leta 1989 pojavil podaljšani audi V8 L 'Office' s prej omenjeno 'infotainment' opremo, ki se je raztezal na 5190 milimetrih dolžine (medosna razdalja: 3018mm, masa: 1770 kg) ste morali zanj odšteti tedaj neverjetnih 163.000 nemških mark.

Od te Audijeve limuzine so bili takrat dražji samo izdelki znamk kot sta Bentley in Rolls-Royce. Obstajala pa je tudi 'nice price' različica modela V8, kjer so vam vozilo 'olajšali', ker vanj niso vgradili usnjenega oblazinjenja sedežev, avdio naprave ter klimatske naprave. Na ta način je kupec privarčeval 17.000 nemških mark. Za podobno vsoto denarja (17.365 nemških mark) ste takrat prejeli novega Volkswagnovega pola 1.3 CL (40 kW/55 KM). Leta 1992 so v Ingolstadtu poskrbeli še za dodatno poliranje ugleda, ker so predstavili model V8 z vgrajenim 4,2-litrskim V8 motorjem, ki je lahko kupcem ponudil še več pogonske moči (206 kW/280 KM pri 5800 vrt./min. ter 400 Nm motornega navora pri 4000 vrt./min.). Temu primerno so se izboljšale tudi zmogljivosti (0-100 km/h: 6,8 sekunde, največja hitrost: 248 km/h), podobna pa naj bi bila tudi uradno deklarirana povprečna poraba (12,5 litra na 100 km), ker ima ta različica bolj ugodno izraženo razmerje med maso avtomobila in zalogo pogonske moči, ker audi V8 4.2 ni nič težji od 3,6 litrske verzije. Tudi to različico si je kupec lahko omislil v 'Lang' različici. Leta 1992 ste za takšno limuzino v Nemčiji lahko odšteli točno 167.500 nemških mark.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2018
Junij 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04  domača premiera - opel combo life
0506  domača premiera - toyota yaris GRMN
07080910
11  domača premiera - volkswagen touareg
12  domača premiera - renault megane R.S.
1314  domača premiera - steza karting AMZS
15  domača premiera - mercedes-benz sprinter
1617
18  domača premiera - ford fiesta ST in ford mustang
192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 432
renault captur 351
renault clio 266
volkswagen golf 243
škoda octavia 236

Podatki veljajo za maj 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 34.299 novih avtov!

Anketa
Kako se s svojim vozilom pripraviš na dopust?
917operem ga, da bo najlepši 916preverim še tlak v pnevmatikah 915preverim tudi vse dokumente 914kupim kar nov avto


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Dilca1
Obvestila
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 3 tedni  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 1 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 3 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 3 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 3 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 3 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 3 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 5 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 6 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 7 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 8 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 8 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 9 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 9 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 10 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 10 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 10 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 11 meseci  |