Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi, ki je tlakoval pot modelu A8

30 let audija V8

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Proti koncu osemdesetih let prejšnjega stoletja smo v najvišjem avtomobilskem razredu dobili novega nemškega izzivalca v bitki za prestol, ki je takrat očaral bogate kupce s kopico novih tehničnih rešitev in visoko stopnjo 'infotainment' opremljenosti, ki je presegala vso tedanjo primerljivo ponudbo na tržišču.
Audi, ki je tlakoval pot modelu A8
Foto: Audi
24. 5. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

V zgodovinskem izročilu znamke Audi bo imel model V8 vedno odmerjeno častno mesto, ker je to prvi serijski 'Oberklasse' (visoki razred) audi v celotni zgodovini te avtomobilske znamke, ki je zelo pripomogel k kasnejši splošni uveljavitvi in sprejemu modela A8 med premožnimi kupci, ki so pred tem prisegali predvsem na podobne 4-vratne limuzine avtomobilskih znamk kot so BMW, Cadillac, Lincoln, Jaguar, Mercedes-Benz, Bentley, Rolls-Royce, Daimler in Maserati. Model, ki naj bi privlačil kupce z modelno oznako 300 (kasneje so se odločili za ime V8), simbolizira evolucijsko različico (+ 46 mm razširitve sprednjega koloteka, + 41 mm pri širini zadnjega koloteka, za 15 mm podaljšana medosna razdalja) Audijevega modela 200, ki je v tem primeru tudi donator oblikovno rahlo preoblikovane karoserije.

Bolj pomembne so bile tehnološke spremembe pod 'kožo' (pločevino), ki so modelu V8 zagotovile serijsko vgradnjo quattro pogona v povezavi z 3,6-litrskim atmosferskim bencinskim motorjem v V8 konfiguraciji (masa: 215 kg), ki je uporabniku lahko ponudil spoštljivih 184 kW (250 KM) pogonske moči pri 5800 vrtljajih v minuti ter 340 Nm motornega navora, ki je zaradi 'pritaknjene' 32-ventilske tehnike pri motorju dosegljiv šele pri 4000 vrtljajih v minuti. Vgrajeni pogonski sklop so Nemci spojili s 4-stopenjsko avtomatiko znamke ZF. Zanimive v teh časih, ko nas marketing prepričuje v 'kompaktnost' 4,7 metra dolgih avtomobilov, so tudi dimenzije (dolžina: 4874 mm, širina: 1814 mm, višina: 1420 mm, medosna razdalja: 2702 mm) prvega aristokratskega audija, ki je svoje komfortno in prestižno poslanstvo podkrepil še z 1710 kilogrami lastne mase ter uradno povprečno porabo (12,3 litra), ki ni preplašila premožnih ljudi. Tako motoriziran model V8 je lahko tudi solidno pospeševal (0-100 km/h: 9,2 sekunde) in ob zaključku pospeševanja drvel z največ 235 km/h.

Največja težava, s katero se je soočal model V8 ob privabljanju kupcev pa leži v pomanjkanju diferenciacije, ker je bil enostavno preveč podoben modeloma 100 in 200. Zato so ga zaradi loščenja ugleda poslali na dirkalne steze, kjer je velika Audijeva limuzina presenetila konkurenco in javnost z odličnimi voznimi lastnostmi ter zmogljivostmi, ki so modelu V8 (audi V8 quattro DTM) zagotovile dva osvojena naslova prvaka serije DTM. Del Audijeve poslovne strategije glede plasiranja tega modela v družbo najboljših pa je vključeval tudi vgradnjo komfortne opreme, ki si jo kupci drugod takrat še niso mogli omisliti. Kupec novega audija V8 si je že leta 1988 lahko omislil mobilni telefon z vgrajeno 'tajnico' (cena minute pogovora je znašala 'samo' 2 nemški marki). Za enako vsoto denarja kot ste ga lahko odšteli za vgrajeni mobilni telefon ste takrat lahko kupili enega izmed zadnjih serijsko izdelanih 'spačkov' znamke Citroen. Še 'bolj povezanim' so omogočili tudi nakup in vgradnjo aparata za faksiranje (9.000 nemških mark) ter vgradnjo videorekorderja z daljinskim upravljanjem (8.000 nemških mark).

Če k temu prištejete še najmanj 97.825 nemških mark za nakup osnovno opremljenega modela V8, potem veste zakaj audi V8 ni bil ravno 'masovni pojav'. To dokazujejo tudi prodajne številke (21.565 prodanih primerkov v obdobju od leta 1988 do konca leta 1994), ki tega audija ne uvrščajo med najbolj tržno uspešne modele te znamke (pričakovali so enkrat večji izplen kupcev), veliko bolj pomembne so sledi in pečat, ki jih je na kupcih pustila ta elegantno nevpadljiva limuzina, ker so se pri znamki Audi s tem modelom dokončno etablirali v razredu najbolj prestižnih proizvajalcev avtomobilov in se istočasno 'poravnali' z domačo konkurenco (BMW & Mercedes-Benz). Svoj delež pri doseganju bratske enakopravnosti med nemškimi elitnimi proizvajalci limuzin pa ima tudi podaljšana različica modela V8, s katero so nagovorili tudi pravo aristokracijo. Ko se je leta 1989 pojavil podaljšani audi V8 L 'Office' s prej omenjeno 'infotainment' opremo, ki se je raztezal na 5190 milimetrih dolžine (medosna razdalja: 3018mm, masa: 1770 kg) ste morali zanj odšteti tedaj neverjetnih 163.000 nemških mark.

Od te Audijeve limuzine so bili takrat dražji samo izdelki znamk kot sta Bentley in Rolls-Royce. Obstajala pa je tudi 'nice price' različica modela V8, kjer so vam vozilo 'olajšali', ker vanj niso vgradili usnjenega oblazinjenja sedežev, avdio naprave ter klimatske naprave. Na ta način je kupec privarčeval 17.000 nemških mark. Za podobno vsoto denarja (17.365 nemških mark) ste takrat prejeli novega Volkswagnovega pola 1.3 CL (40 kW/55 KM). Leta 1992 so v Ingolstadtu poskrbeli še za dodatno poliranje ugleda, ker so predstavili model V8 z vgrajenim 4,2-litrskim V8 motorjem, ki je lahko kupcem ponudil še več pogonske moči (206 kW/280 KM pri 5800 vrt./min. ter 400 Nm motornega navora pri 4000 vrt./min.). Temu primerno so se izboljšale tudi zmogljivosti (0-100 km/h: 6,8 sekunde, največja hitrost: 248 km/h), podobna pa naj bi bila tudi uradno deklarirana povprečna poraba (12,5 litra na 100 km), ker ima ta različica bolj ugodno izraženo razmerje med maso avtomobila in zalogo pogonske moči, ker audi V8 4.2 ni nič težji od 3,6 litrske verzije. Tudi to različico si je kupec lahko omislil v 'Lang' različici. Leta 1992 ste za takšno limuzino v Nemčiji lahko odšteli točno 167.500 nemških mark.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |