Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čas za novo generacijo

BMW X5

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Debele tri mesece pred pariškim razkritjem so pri BMW-ju pokazali popolnoma novi X5, ki bo na ceste zapeljal še pred koncem leta. To bo že četrti X, ki bo na cestah pristal letos, po X2, X3 in X4.
Čas za novo generacijo
Foto: BMW
6. 6. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

Bavarci so si za razkritje četrte generacije modela X5 izbrali pariški avtomobilski salon, že zdaj pa so neposrednima tekmecema (audiju Q7 in mercedes-benzu GLE) morali nagnati strah v kosti. Po napovedih bo X5 prvi BMW, ki se bo ponašal z novim multimedijskim sistemom, ki bo dom kasneje našel tudi v novi generaciji serije 3 in največjem X7. V treh generacijah so razprodali že več kot 2,2 milijona modelov X5, trend prodaje pa še vedno narašča, zato ga bodo kupci novembra, ko bo že v prodajnih salonih, gotovo razgrabili.

Novinec pa ima kar nekaj posebnosti, ki se začno z novo platformo CLAR, zaradi katere bo lažji za kar nekaj kilogramov. V prvi vrsti bo od preteklega modela daljši za 36 milimetrov, tako da dolžina po novem znaša 4.922 milimetrov, novi X5 pa je še 66 milimetrov širši (2.004 milimetrov) in višji za 19 milimetrov (1.745 milimetrov). Obenem so za 42 milimetrov povečali še medosje, tako da bo v notranjosti za potnike še več prostora. Oblikovno ima novi X5 bistveno večjo masko, ki jo objemata žarometa z LED-tehnologijo, ki jo ob doplačilu zamenjajo laserji, na zadnji strani pa so ožje LED-luči, dvodelna vrata prtljažnika in dvojni izpuh, že v osnovi pa bo X5 obut v 19-palčna lahka platišča. To bo seveda veljalo za opremo xLine, zaradi katere bo avtomobil imel strešne nosilce, zaščito podvozja in obrobe stekel iz aluminija, zaščitna plastika in stranski pragovi pa bodo v črni barvi. Dražja oprema M sport bo dodala zaščitno plastiko in stranske pragove v barvi vozila, več zaščite drobovja in strešne nosilce ter obrobe stekel v črni barvi. Prav tako bo takšen X5 obut v 20-palčna platišča, ki lahko ob doplačilu narastejo na 21 ali 22 palcev.

V notranjosti bo v prvi vrsti nova generacija multimedijskega sistema, ki bo gnezdil v drobovju 12,3-palčnega zaslona na dotik multimedijskega sistema, enako velik pa bo tudi zaslon za prikazovanje merilnikov pred voznikom. Novi X5 se bo bahal še s popolnoma novo ročico menjalnika, že vstopni model pa bo imel električno pomična in ogrevana sprednja sedeža. Štiripodročna klimatska naprava in panoramsko steklo, ki je 30 odstotkov večje od tistega pri predhodniku, sta logična koraka naprej, je pa steklena streha posebna tudi zaradi osvetlitve, saj LED-diode ob večerih lepo osvetljujejo več kot 15.000 grafičnih vzorcev, kar ustvarja občutek zvezdnega neba. Poleg tega bo ambientalna osvetlitev v šestih različnih barvah in se bo lahko spreminjala glede na vnaprej določene situacije, na primer ob dohodnem klicu. X5 bo za vedno pravi vonj notranjosti imel še osem različnih parfumov, za pravo koncertno vzdušje pa bo poskrbelo 20 zvočnikov Bowers & Wilkins z izhodno močjo 1.500 vatov. Za potnike zadaj bosta ob doplačilu na voljo dva 10,2-palčna zaslona na dotik, spredaj pa bosta voznik in sovoznik imela na sredinski konzoli še možnost ogrevanja ali ohlajevanja svoje pijače.

Sprva bo X5 na voljo s štirimi motorji, čeprav pri nas samo s tremi. Različico X5 xDrive40i bo poganjal 3,0-litrski šestvaljnik z močjo 250 kW (340 KM) in 450 Nm navora med 1.500 in 5.200 vrtljaji. Takšen X5 bo lahko z mesta do 100 km/h pospešil v 5,5 sekunde in dosegel hitrost 243, pri čemer v tovarni obljubljajo, da bo povprečno porabil od 8,5 do 8,8 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Zmogljivejši xDrive50i bo na voljo na drugi strani luže, 4,4-litrski V8 pa bo proizvedel 340 kW (462 KM) moči in 650 Nm navora, zato bo stotico dosegel v 4,7 sekunde. Vstopni dizel bo xDrive30d, torej 3,0-litrski šestvaljnik z močjo 195 kW (265 KM) in 620 Nm navora, kar bo dovolj za izstrelitev do 100 km/h v 6,5 sekunde in največjo hitrost 230 km/h. Takšen X5 bo po podatkih tovarne porabil od 6,0 do 6,8 litra nafte na 100 prevoženih kilometrov, X5 M50d pa baje samo 4 decilitre več. V to sicer dvomimo, saj 3,0-litrski šestvaljni dizel s štirimi turbinami proizvede 294 kW (400 KM) moči in 760 Nm navora, do stotice pa X5 izstreli v 5,2 sekunde. Vsi motorji bodo seveda spojeni samo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom steptronic, ki bo moč prenašal na vsa kolesa, poleg tega pa bo na voljo še elektronska zapora diferenciala zadaj.

V sklopu osnovne opreme pričakujte še prilagodljive blažilnike z nastavitvama za udobno in športno vožnjo, sistem za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu in ohranjanje voznega pasu, opozorilnik na nevarnost naleta od zadaj in spredaj ter zaznavanje pešcev s samodejnim zaviranjem, opozorilnik na omejitev hitrosti ter na prečni promet na zadaj. X5 se bo lahko ob dotiku gumba dvignil za dodatnih 40 milimetrov od tal, ko bo voznik želel voziti po terenu, samodejno pa se bo oddaljenost od tal zmanjšala za 20 milimetrov, ko bo avtomobil presegel hitrost 138 km/h. Za vse, ki veliko nakupujete, bo v prtljažniku gumb, ki avtomobil spusti k tlom za 4 centimetre.

Novi X5 bodo izdelovali na drugi strani luže, v Južni Karolini, cene pa pričakujte bliže splovitvi, ki je napovedana za letošnji november. Da boste vedeli vsaj približno, koliko morate pripraviti - aktualni X5 stane najmanj 66.200 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |