{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Študija razkriva neverjetna odstopanja

Marketinške pravljice o povprečni porabi

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije in Velike Britanije prihajata novi potrditvi sumov povezanih s povprečno porabo pogonskih sklopov. Analiza, ki so jo v letih 2016-2018 opravili Nemci, razkriva celo 75 odstotno odstopanje od uradno podanih številk s strani nekaterih proizvajalcev avtomobilov.
Študija razkriva neverjetna odstopanja
Foto: Splet
22. 6. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

V nemškem podjetju Carly, kjer kupcem ponujajo njihovo aplikacijo Carly Connected Car, so si ob pridobivanju rezultatov te študije pomagali z njihovo obširno bazo podatkov o približno 1,2 milijona avtomobilov (od tega je v raziskavo vključenih tudi približno 150.000 britanskih avtomobilov), ki temelji na podatkih, pridobljenih ob priključitvi aplikacije na avtomobilske OBD vmesnike, kjer lahko vsak uporabnik razbere tudi dejansko in ne samo s strani marketinga odobreno 'realno porabo', ki je po navadi prikazana ob pomoči potovalnih računalnikov, ki jim nekateri slepo verjamejo. Žal je resnica drugačna. Pred približno desetimi leti so se pri enem izmed znanih nemških avtomobilističnih medijev podali na italijansko testno stezo (oval) Nardo, kjer so do onemoglosti gnali 2,5-tonsko 'SUV lokomotivo' znanega nemškega proizvajalca avtomobilov. Ob tem se je izkazalo, da si je ta 'lifestyle-parnik' ob doseganju največje hitrosti (275 km/h) z lahkoto postregel s približno 66. litri bencinskega pogonskega goriva na vsakih sto prevoženih kilometrov. Vgrajeni potovalni računalnik je ob tem pokazal največ 33 litrsko povprečno porabo.

Podobno tezo o pravljicah iz sveta marketinga, kjer ves čas pridno razmišljajo, kako bi kupce prepeljali čez vodo, vendar bi jih ob tem seveda pustili žejne, zagovarja tudi poročilo podjetja Carly, ker pri nekaterih avtomobilih ugotavlja prav neverjetna odstopanja v območju od 55 do 75 odstotkov. Ob tem so razkrili še eno zanimivo podrobnost, ker je bilo v dobrih starih časih (recimo leta 2004) takšnega zavajanja s strani proizvajalcev precej manj. Takratne uradne navedbe glede povprečne porabe goriv so v povprečju odstopale samo za približno 5 odstotkov, v današnjih časih pa Nemci omenjajo povprečno 74 odstotno odstopanje od uradno navedenih številk. Za to je zaslužna predvsem sprememba filozofije pri kupcih, ker si želijo imeti v vozilih čedalje več komfortne opreme v obliki različnih električno gnanih naprav, ki pa seveda ne delujejo zastonj. Po mnenju združenja nemških veteranov so 'normalne avtomobile' (avtomobili z relativno nizko stopnjo vgrajene komfortne in motorne elektronike) nehali izdelovati že leta 2005, poleg tega leta 2004 na cestah še ni bilo toliko avtomobilov iz danes izredno priljubljene kategorije SUV vozil in oblikovnih križancev, ki so nesporni prvaki v zapravljanju pogonskega goriva po nepotrebnem (univerzalna formula glede povečane porabe goriva: + 25 %), ker so težji in višji (slaba aerodinamika) od donatorjev tehnoloških platform.

Študija je razkrila še eno zanimivo dejstvo, ker so najmanjša odstopanja od realnih navedb zabeležena samo ob povezavi s pravimi športnimi avtomobili v primerih, ko so motorizirani z nešportnimi motorji (dizel), največ odstopanja pa so zaznali pri majhnih, odnosno resnično kompaktnih avtomobilih (evropski A (mini) in B (supermini)) ter pri tako imenovanih 'kompaktnih' (evropski C segment (golfov razred)), ki z resnim pojmovanjem kompaktnosti nimajo več nobene zveze. V povprečju so pri dizelsko gnanih predstavnikih A in B segmentov ugotovili kar 55 odstotno odstopanje od uradno navedenih številk. V tem pogledu jih lahko prekosijo samo nekateri modni predstavniki SUV segmenta, absolutni rekord glede zavajanja kupcev pa tokrat pripada bavarski 5-vratni parodiji na temo kupejev z oznako X6 M. Ta model iz BMW-jeve ponudbe 'športnih tovornjakov' se lahko pohvali s kar 75 odstotno razliko v številkah. Bavarci ob tem obljubljajo uporabnikom 'biblijsko opevane zmogljivosti' ter samo povprečno 11,1 litra porabljenega goriva na vsakih 100 kilometrov vožnje. V resnici je poraba veliko bližje dvajsetim (19,3 litra) kot pa desetim litrom. Enako velja tudi za Mercedes-Benzov G razred (71 odstotno odstopanje od uradno podanih številk). Veliko bolj pozitivno so v tem primeru naravnani modeli kot so audi Q3, BMW X1 in volkswagen tiguan, kjer so izmerili od 18 do 20 odstotno odstopanje od uradnih navedb.

Študija je razkrila še nekaj zanimivih informacij. Poprečna dolžina vsakodnevnih voženj, ki jih z avtomobili opravijo nemški lastniki in uporabniki, postaja čedalje krajša, njena trenutna dolžina pa znaša približno 5 kilometrov. Pred približno dvajsetimi leti je bila vsaka takšna vožnja približno 33 odstotkov daljša. Vendar to ne pomeni, da ljudje avtomobile uporabljamo manj, ker je v istem časovnem obdobju za štirikrat narastlo število izvedenih kratkih voženj v enem dnevu. Podali pa so tudi oceno glede kredibilnost navedb nemških lastnikov avtomobilov in trgovcev z rabljenimi avtomobili. Po mnenju predstavnikov podjetja Carly je v Nemčiji trenutno v obtoku 17 odstotkov registriranih avtomobilov, kjer so bile v primeru nabrane kilometrine že izvedene manipulacije števcev, še huje je v segmentu dražjih vozil, kjer omenjajo približno petino vozil z nerealno prevoženim stanjem kilometrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |