{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

175. obletnica rojstva nemškega inovatorja

Heinrich Büssing

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pri znamki MAN Truck & Bus so pred kratkim praznovali 175. obletnico rojstva Heinricha Büssinga, ki velja za enega izmed najpomembnejših pionirjev na področju razvoja nemške industrije gospodarskih vozil, ker so številne tehnične rešitve, ki jih je razvil in patentiral Büssing, prisotne tudi v modernih tovornjakih.
175. obletnica rojstva nemškega inovatorja
Foto: MAN
28. 7. 2018 ob 6:00
Komentarjev: 0

V Braunschweigu, kjer je takrat 60-letni Heinrich Büssing leta 1903 odprl podjetje s polnim nazivom „Heinrich Büssing, Specialfabrik für Motorlastwagen, Motoromnibusse und Motoren, Braunschweig“, se zelo radi spominjajo slavnega prednika, ker je bila njegova tovarna zelo dolgo najpomembnejši industrijski objekt v tem mestu, ki je dajal zaposlitev večini tedanjih prebivalcev. Pred otvoritvijo lastnega obrata je bil Büssing zaposlen pri tedanjih nemških železnicah, kjer se je prvenstveno ukvarjal z razvojem železniških signalnih naprav, v prostem času pa se je izredno rad ukvarjal s tedanjo tehnično novostjo v obliki vozil s pogoni na fosilno gorivo. Ob tem so ga izredno privlačili 'Motorlastwagen' (tovornjaki) in 'Motoromnibusse' (avtobusi) zato so se v njegovem podjetju kot prvi nemški proizvajalec skoncentrirali samo na proizvodnjo gospodarskih vozil in avtobusov.

Prvi veliki poslovni uspeh mu je uspel že leta 1904, ker je Londončanom dobavil 400 voznih šasij za njihove prve dvonadstropne avtobuse, dve leti kasneje so to britansko rešitev ('Oberdeck-Omnibusse') glede prevoza potnikov uvedli tudi v Berlinu. Zelo pomembna pa je tudi vloga, ki jo je Heinrich Büssing odigral pri razvoju prvih pnevmatik za gospodarska vozila, ki so bile napolnjene z zrakom. Razvili so jih pri gumarskem podjetju Continental. Prelomno je bilo tudi leto 1914, ker so takrat pri znamki Büssing predstavili serijski model 'Typ II', prvi tovornjak na svetu z električno delujočim parom prednjih žarometov, plinskimi pozicijskimi lučmi ter absolutno novostjo v obliki kardanskega pogona. Naslednji tehnični čudež se je zgodil leta 1924, ko so v Braunschweigu predstavili prvi 3-osni avtobus z dvojno gnanima osema pod zadkom. To je bila tudi ena izmed zadnjih najpomembnejših tehničnih rešitev v življenju Heinricha Büssinga, ki je pred tem, preden je umrl leta 1929 v starosti 86 let, ustvaril približno 250 patentiranih tehničnih inovacij.

Takrat so tehnološko pobudo prevzeli njegovi sinovi, ki so leta 1934 predstavili prvi dvojno gnani avtobus, ker sta za njegovo samodejno premikanje skrbela dva vgrajena dizelska motorja, leta 1935 so Nemci pokazali tudi koncept tovornjaka z 'nizkim motorjem' (Unterflurmotor), kjer je pogonski sklop nameščen zelo nizko med prvo in zadnjo osjo, prvi takšen serijski tovornjak se je pojavil šele leta 1949. 17. januarja leta 1967 je za znamko Büssing nastopilo povsem novo obdobje, ker so takrat z znamko MAN podpisali prvi sporazum o sodelovanju pri razvoju in izdelavi pogonskih sklopov ter o skupnih razširitvah modelnih palet pri obeh proizvajalcih. Sodelovanje so zaključili leta 1971, ker je znamka MAN takrat absorbirala znamko Büssing in se ob tem dokopala tudi do slovitega 'Büssing-Löwe' logotipa z levom, ki tudi v današnjih časih krasi MAN-ove tovornjake in avtobuse. Svojo novo namembnost pa je ob MAN-ovem prevzemu dobil tudi Büssingov obrat Salzgitter, ki so ga zgradili leta 1964. Sedaj ga bodo še dodatno razširili, ker bo v njem potekala izdelava nekaterih sestavnih komponent, istočasno bodo tam uredili veliko skladišče sestavnih delov. Tako zapuščina slavnega nemškega konstruktorja živi še naprej.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2019
Januar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
070809  domača premiera - audi A1
10111213
14  domača premiera - peugeot 508
151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Maticher
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 2 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 2 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 2 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 2 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 2 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 2 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 2 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 3 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 4 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 4 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 4 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 5 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 5 meseci  |