{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Otvoritev proizvodnih prostorov v Aachnu

e.Go life by RWTH Aachen

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Na lanskem hannoverskem sejmu elektronike (CeBIT) so obiskovalci lahko prvič spoznali povsem nov nemški, striktno električno gnani električni avtomobil, ki so ga ob sodelovanju z znamko Bosch razvili študentje in profesorji na univerzi RWTH Aachen.
Otvoritev proizvodnih prostorov v Aachnu
Foto: RWTH
30. 7. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

13. julija 2018 je v industrijski coni (Rothe Erde)  mesta Aachen potekala slavnostna otvoritev nove tovarne, kjer naj bi letno nastalo najmanj 10.000 serijskih primerkov modela e.Go life. Nedavna otvoritev novih proizvodnih prostorov, ki se razprostirajo na približno 16.000 kvadratnih metrih, je potekala v zelo optimističnem vzdušju, ker je približno 2.500 povabljenih gostov ob odprtju tovarne izvedelo, da imajo Nemci v žepu že več kot 5.000 naročil za njihovega simpatičnega malčka (dolžina: 3348 mm, širina: 1700 mm, višina: 1567 mm, medosna razdalja: 2200 mm, neto masa vozila s paketom vgrajenih akumulatorjev: od 880 do 950 kg, obračalni krog (približno): 9 metrov), ki je prvenstveno namenjen prebivalcem mestnih središč. Ob tem se e.Go life lahko pohvali tudi s solidno izraženo nosilnostjo, ki je odvisna predvsem od zaloge električne moči pri vgrajenih akumulatorjih. Zato ima osnovna različica tega modela (e.GO life 20) največjo nosilnost (420 kg). Pri različici e.GO life 60, ki simbolizira trenutno top različico z največjo zalogo (23.9 kWh) shranjene električne energije, so večji akumulatorji znižali uporabno nosilnost na 350 kg, slabše kot pri osnovni različici (50/50) pa je izvedena tudi razporeditev mase (47/53) med prednjo in zadnjo osjo.

To, da Nemci vedo kaj delajo, je pokazal že njihov prejšnji izdelek v obliki tržno uspešnega lahkega električno gnanega gospodarskega vozila (model streetscooter), ki so ga v Aachnu razvili za nemško pošto. e.Go life je opremljen z 48-voltnim pogonskim sklopom (kapaciteta vgrajenih akumulatorjev: 14,9 kWh, 17,9 kWh ali 23,9 kWh) znamke Bosch, ki tej trivratni kombilimuzini lahko zagotovi solidne pospeške (0-100 km/h: od 3,4 do 7,7 sek.) in sprejemljivo končno hitrost (od 116 do 152 km/h), od paketa vgrajenih akumulatorjev pa je odvisen tudi akcijski radij. Ob testiranjih v realnem mestnem okolju so se akumulatorji osnovne različice tega modela s kapaciteto 14.9 kWh izpraznili že po 104 prevoženih kilometrih, s srednjim paketom akumulatorjev (17.9 kWh) pa lahko prevozi približno 142 kilometrov. Največjo hitrost in akcijski doseg (158 km) bo ponujala najmočnejša različica (kapaciteta akumulatorjev: 23.9 kWh), ker bo ob tem lahko tudi občasno drvela z največ 152 km/h. Razkrili so tudi informacije glede časovnih vložkov ob polnjenju avtomobila na nemških vtičnicah (230 V). Paket najmanjših akumulatorjev (14.9 kWh) naj bi za dokončno napolnitev potreboval skoraj 6 ur, med tem ko bo lastniki najmočnejše različice za ta domači postopek polnjenja potrebovali še dodatne 4 ure (skupnih 10 ur).

e.Go life je prvenstveno namenjen samo enemu paru potnikov, čeprav ob tem ponuja sedežno konfiguracijo 2+2 (dva običajna in dva pomožna sedeža), ki je po navadi rezervirana samo za prave kupeje. V tem primeru je konfiguracija 2+2 primerna predvsem za mestno vožnjo ter vožnje na krajše razdalje, v primerih avtocestnih etap in obiska drugih mest se bo e.Go life lahko spremenil v dvosedežnik s prostorom za morebitno prtljago ali tovor. Nemci so sedaj poudarili tudi odlično varnostno zasnovo (prednja zmečkljiva cona meri 47 cm, enako dolgo ponuja tudi mercedes-benz razreda S …) tega na prvi pogled nemočnega (v primeru trka …) majhnega avtomobila z nosilno platformo iz aluminija ter karoserijo iz termoplasta, ki tehta samo 130 kg. Opremljenost vozila je skromna, zadostna po mnenju konstruktorjev, ker je izvedena v skladu filozofske filozofije »manj je lahko več«, današnjemu splošnemu trendu otovarjanja avtomobilov z opremo, ki v končni fazi samo dviguje maso vozila, ubija njegove vozne lastnosti in dviguje povprečno porabo, odnosno zmanjša akcijski doseg električnega avtomobila, so se Nemci tokrat spretno izognili.

Zaradi takšnega razmišljanja in iznajdljivosti (veliko komponent za ta avtomobil so Nemci našli v regalih nekaterih avtomobilskih proizvajalcev ter dobaviteljev sestavnih delov)  bo nemška prodajna cena tega avtomobila relativno nizka, sploh ob primerjavi s podobnimi izdelki uveljavljenih proizvajalcev avtomobilov. Za izdelavo enega vozila bodo Nemci potrebovali približno 17 ur. Serijska proizvodnja tega vozila bo stekla v letošnjem oktobru. Do konca letošnjega leta bodo z avtomobili najprej oskrbeli prvih 3.000 kupcev, ki so se odločili za prednaročila, letno pa naj bi na začetku izdelali po 10.000 avtomobilov. Imajo pa tudi zelo ambiciozne načrte, ker naj bi do leta 2022 postavili še tri podobne proizvodne obrate s skupno letno kapaciteto v območju 100.000 izdelanih avtomobilov.

Avtomobil, ki oblikovno (predvsem bočna podoba in prednji del avtomobila) spominja na Volkswagnovega lupa, je že možno naročiti, in to za odštetih 15.900 evrov (nemška prodajna cena brez državne subvencije v višini 4.000 evrov). Za najdražjo verzijo pa zahtevajo 19.900 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Taubi
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 dnevi  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 dnevi  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 dnevi  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 dnevi  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 5 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 tedni  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 tedni  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
TATIC_REF}/template/javascript/cookie.js">