Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Otvoritev proizvodnih prostorov v Aachnu

e.Go life by RWTH Aachen

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Na lanskem hannoverskem sejmu elektronike (CeBIT) so obiskovalci lahko prvič spoznali povsem nov nemški, striktno električno gnani električni avtomobil, ki so ga ob sodelovanju z znamko Bosch razvili študentje in profesorji na univerzi RWTH Aachen.
Otvoritev proizvodnih prostorov v Aachnu
Foto: RWTH
30. 7. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 0

13. julija 2018 je v industrijski coni (Rothe Erde)  mesta Aachen potekala slavnostna otvoritev nove tovarne, kjer naj bi letno nastalo najmanj 10.000 serijskih primerkov modela e.Go life. Nedavna otvoritev novih proizvodnih prostorov, ki se razprostirajo na približno 16.000 kvadratnih metrih, je potekala v zelo optimističnem vzdušju, ker je približno 2.500 povabljenih gostov ob odprtju tovarne izvedelo, da imajo Nemci v žepu že več kot 5.000 naročil za njihovega simpatičnega malčka (dolžina: 3348 mm, širina: 1700 mm, višina: 1567 mm, medosna razdalja: 2200 mm, neto masa vozila s paketom vgrajenih akumulatorjev: od 880 do 950 kg, obračalni krog (približno): 9 metrov), ki je prvenstveno namenjen prebivalcem mestnih središč. Ob tem se e.Go life lahko pohvali tudi s solidno izraženo nosilnostjo, ki je odvisna predvsem od zaloge električne moči pri vgrajenih akumulatorjih. Zato ima osnovna različica tega modela (e.GO life 20) največjo nosilnost (420 kg). Pri različici e.GO life 60, ki simbolizira trenutno top različico z največjo zalogo (23.9 kWh) shranjene električne energije, so večji akumulatorji znižali uporabno nosilnost na 350 kg, slabše kot pri osnovni različici (50/50) pa je izvedena tudi razporeditev mase (47/53) med prednjo in zadnjo osjo.

To, da Nemci vedo kaj delajo, je pokazal že njihov prejšnji izdelek v obliki tržno uspešnega lahkega električno gnanega gospodarskega vozila (model streetscooter), ki so ga v Aachnu razvili za nemško pošto. e.Go life je opremljen z 48-voltnim pogonskim sklopom (kapaciteta vgrajenih akumulatorjev: 14,9 kWh, 17,9 kWh ali 23,9 kWh) znamke Bosch, ki tej trivratni kombilimuzini lahko zagotovi solidne pospeške (0-100 km/h: od 3,4 do 7,7 sek.) in sprejemljivo končno hitrost (od 116 do 152 km/h), od paketa vgrajenih akumulatorjev pa je odvisen tudi akcijski radij. Ob testiranjih v realnem mestnem okolju so se akumulatorji osnovne različice tega modela s kapaciteto 14.9 kWh izpraznili že po 104 prevoženih kilometrih, s srednjim paketom akumulatorjev (17.9 kWh) pa lahko prevozi približno 142 kilometrov. Največjo hitrost in akcijski doseg (158 km) bo ponujala najmočnejša različica (kapaciteta akumulatorjev: 23.9 kWh), ker bo ob tem lahko tudi občasno drvela z največ 152 km/h. Razkrili so tudi informacije glede časovnih vložkov ob polnjenju avtomobila na nemških vtičnicah (230 V). Paket najmanjših akumulatorjev (14.9 kWh) naj bi za dokončno napolnitev potreboval skoraj 6 ur, med tem ko bo lastniki najmočnejše različice za ta domači postopek polnjenja potrebovali še dodatne 4 ure (skupnih 10 ur).

e.Go life je prvenstveno namenjen samo enemu paru potnikov, čeprav ob tem ponuja sedežno konfiguracijo 2+2 (dva običajna in dva pomožna sedeža), ki je po navadi rezervirana samo za prave kupeje. V tem primeru je konfiguracija 2+2 primerna predvsem za mestno vožnjo ter vožnje na krajše razdalje, v primerih avtocestnih etap in obiska drugih mest se bo e.Go life lahko spremenil v dvosedežnik s prostorom za morebitno prtljago ali tovor. Nemci so sedaj poudarili tudi odlično varnostno zasnovo (prednja zmečkljiva cona meri 47 cm, enako dolgo ponuja tudi mercedes-benz razreda S …) tega na prvi pogled nemočnega (v primeru trka …) majhnega avtomobila z nosilno platformo iz aluminija ter karoserijo iz termoplasta, ki tehta samo 130 kg. Opremljenost vozila je skromna, zadostna po mnenju konstruktorjev, ker je izvedena v skladu filozofske filozofije »manj je lahko več«, današnjemu splošnemu trendu otovarjanja avtomobilov z opremo, ki v končni fazi samo dviguje maso vozila, ubija njegove vozne lastnosti in dviguje povprečno porabo, odnosno zmanjša akcijski doseg električnega avtomobila, so se Nemci tokrat spretno izognili.

Zaradi takšnega razmišljanja in iznajdljivosti (veliko komponent za ta avtomobil so Nemci našli v regalih nekaterih avtomobilskih proizvajalcev ter dobaviteljev sestavnih delov)  bo nemška prodajna cena tega avtomobila relativno nizka, sploh ob primerjavi s podobnimi izdelki uveljavljenih proizvajalcev avtomobilov. Za izdelavo enega vozila bodo Nemci potrebovali približno 17 ur. Serijska proizvodnja tega vozila bo stekla v letošnjem oktobru. Do konca letošnjega leta bodo z avtomobili najprej oskrbeli prvih 3.000 kupcev, ki so se odločili za prednaročila, letno pa naj bi na začetku izdelali po 10.000 avtomobilov. Imajo pa tudi zelo ambiciozne načrte, ker naj bi do leta 2022 postavili še tri podobne proizvodne obrate s skupno letno kapaciteto v območju 100.000 izdelanih avtomobilov.

Avtomobil, ki oblikovno (predvsem bočna podoba in prednji del avtomobila) spominja na Volkswagnovega lupa, je že možno naročiti, in to za odštetih 15.900 evrov (nemška prodajna cena brez državne subvencije v višini 4.000 evrov). Za najdražjo verzijo pa zahtevajo 19.900 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 4. 2019
April 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - range rover evoque
03  domača premiera - porsche 911
04  domača premiera - audi e-tron
050607
08  domača premiera - toyota corolla
09  domača premiera - volkswagen T-Cross
1011121314
151617  mednarodna premiera - toyota camry
1819  domača premiera - Porsche driving experience
2021
222324  domača premiera - 120 let Opla
25262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: blaz958
Obvestila
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 tedni  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 3 tedni  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 1 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 1 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 1 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 2 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 5 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 5 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 5 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 5 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 5 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  |