Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Scenarij, ki ga Euro NCAP ne upošteva

Trčenje z majhnim prekritjem

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pri ADAC so predstavili izsledke nedavno opravljenih varnostnih preizkusov trčenj z zelo majhnim prekritjem, ker proizvajalci vozil temu, zakonsko še vedno neurejenemu varnostnemu področju ne posvečajo dovolj pozornosti, čeprav se na nemških cestah vsako peto trčenje odvije ravno po tem testnem scenariju.
Scenarij, ki ga Euro NCAP ne upošteva
Foto: ADAC, Euro NCAP
20. 8. 2018 ob 6:00
Komentarjev: 0

Verjetno vas bo presenetila nemška izbira tokratnih 'poskusnih zajčkov', ker se Nemci ob izbiri primernih kandidatov niso ozirali na aktualne modne trende (SUV vozila in oblikovni križanci), namesto tega so raje izbrali tri serijske kombilimuzinske predstavnike evropskega A segmenta (mini, odnosno majhni avtomobili), ker pričakujejo, da bo v prihodnosti na cestah veliko več takšnih avtomobilov, predvsem na račun povečanega števila električnih in ostalih alternativno gnanih avtomobilov. Posebnost tega testa je nov scenarij trčenja z zelo majhnim prekritjem (18 odstotkov vseh čelnih trčenj na nemških cestah se zgodi ravno po tem scenariju, ki nekoliko poveča možnost (+ 10 %) dodatnih težkih poškodb potnikov ob čelnem trčenju), ki močno odstopa od uveljavljenih smernic organizacije Euro NCAP, ker so se vsi trije, nekoliko postrani postavljeni 'poskusni zajčki' (renault twingo, škoda citigo in toyota aygo) tokrat srečali s štirikolesno bariero, ki je drvela proti njim s približno 40 km/h. Ob tem je Nemce zanimalo predvsem to, kakšna bo struktura potniške celice pri vseh treh kandidatih po prestanih trčenjih.

Vsi trije malčki se lahko pohvalijo s solidnimi rezultati v primeru takšnega scenarija, vendar se je na koncu lahko z oceno 'dobro' okitil samo izdelek znamke Škoda, ki obstaja tudi kot SEAT ali VW, ker je vgrajena varnostna tehnologija (pirotehnično zategovanje varnostnih pasov ter delovanje zračnih blazin) ob povezavi z dobro zasnovano varnostno celico zelo dobro zaščitila njene potnike, kot dokaz so omenili nedeformiran prednji (A) strešni stebriček. Renaultov twingo ter toyota aygo se s takšno togostjo varnostne celice ne moreta pohvaliti, ker je ob trčenju prišlo do vidnih deformacij na območju A stebričkov ter do deformacije karoserijskih bočnih pragov. Posledično sta bila oba avtomobila ocenjena samo z oceno 'zadovoljujoče'. Kljub temu so bili Nemci zadovoljni z rezultati, čeprav od proizvajalcev avtomobilov pričakujejo dodatno izboljšanje varnostne strukture pri karoserijah, vgradnjo še bolj efektivnih zategovalnikov  varnostnih pasov, istočasno pa pogrešajo serijsko vgradnjo stranskih bočnih varnostnih blazin v najmanjših, resnično kompaktnih mestnih avtomobilih.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: copra
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 6 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |