{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zahtevajo testiranja rabljenih pnevmatik

Proposition indécente znamke Michelin?

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Francije prihaja novica o zanimivem predlogu zaposlenih pri znamki Michelin, ker si želijo, da bi novinarji, ki navadno testirajo samo nove pnevmatike, po novem testirali tudi rabljene primerke pnevmatik, ki so se znašle na njihovih testih.
Zahtevajo testiranja rabljenih pnevmatik
Foto: Michelin
13. 9. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 1

Istočasno zahtevajo uvedbo dodatnih testov po metodi R-117, ki je definirana s strani evropskega združenja ETRTO. 'Proposition indécente' (nespodobno povabilo) znamke Michelin predstavlja velik preobrat v razmišljanju vodilnih v gumarski industriji, ker na prvi pogled deluje povsem samomorilsko (v končni fazi živi proizvajalec pnevmatik od prodaje njegovih izdelkov …), vendar se Francozi s tem ne strinjajo. Ob tem so omenili dogajanje na tržišču pred mnogimi leti (leta 1946), ko so kupcem prvič predstavili njihov novi izum v obliki pasaste (radialne) pnevmatike. Na začetku se je prodaja novih pnevmatik občutno zmanjšala, kasneje, ko so kupci sprejeli nov tip pnevmatik, so Francozi doživeli poslovni razcvet. Istočasno želijo z zahtevo po dodatnih testiranjih pnevmatik pridobiti še več kupcev, ker bi jim s testi rabljenih pnevmatik lahko dokazali, da zanesljivo delovanje Michelinovih pnevmatik ni odvisno samo od debeline voznega profila, ker je to argument, zaradi katerega številni lastniki avtomobilov prekmalu zamenjajo pnevmatike in ob tem seveda tudi dobro izpraznijo družinski proračun (sploh ob nakupih pnevmatik za modne 'športne SUV-lokomotive' …). Poleg tega želijo Francozi s to potezo uničiti nizkocenovno konkurenco, ki pa njihovem mnenju ni sposobna izdelati pnevmatik, ki bi bile relativno varne (vožnja po regijah z malo padavinami …) tudi potem, ko imajo samo še zakonsko predpisanih 1,6 milimetra profila.

Terry Gattys, vodja razvoja novih pnevmatik znamke Michelin, je mnenja, da aktualni testi novih pnevmatik potencialnih kupcev ne oskrbijo z zadostnimi informacijami, ker se lastnosti pnevmatik pač spreminjajo v skladu s starostjo, številom prevoženih kilometrov in ostalimi faktorji (izpostavljenost soncu in ostalim vremenskim vplivom ob namestitvah na negaražirana vozila …). Zaradi izsledkov testov, kjer novinarji večinoma poudarjajo, da je debelina profila ključna za primerno 'obnašanje' pnevmatike v prometu, se kupci po njegovem mnenju prehitro (večina menjav se izvede, ko je na pnevmatikah samo še 3 milimetre profila) odločijo za menjavo pnevmatik. Takšno obnašanje lastnikov avtomobilov ustvarja pogubni efekt na našem ozračju, ker na ta račun ljudje v Evropi vsako leto ob izdelavi novih pnevmatik (126 milijonov primerkov), ki nadomestijo zavržene pnevmatike, ob tem ustvarimo približno 6,6 milijona ton CO2 emisij in po nepotrebnem zapravimo približno 6,9 milijarde evrov. Francosko razmišljanje glede tega, da je lahko rabljena pnevmatika z manj kot osmimi milimetri profila v določenih aspektih (ne ob vožnji po mokrem …) celo boljša od novih pnevmatik, so podprli tudi pri nekaterih drugih organizacijah, ki se ukvarjajo s testiranjem pnevmatik. Podpira pa jih tudi Jean Todt, aktualni predsednik krovne avtomobilistične organizacije FIA.

Francozi pravijo, da so pnevmatike z manj profila nesporni prvaki glede odličnega 'obnašanja' ob vožnji po suhih cestah, ker ponujajo vozniku več oprijema in krajšo zavorno pot, jasno pa jim je tudi to, da pnevmatike z zelo malo profila ne blestijo ob vožnji po mokrem, ker prinašajo večjo verjetnost splavanja (aquaplaning), manjši oprijem ter daljšo zavorno pot. Zato zahtevajo, da so bodoči testi pnevmatik izvedeni tudi po metodi R-117, ki je definirana s strani evropskega združenja ETRTO. Ta metoda definira pogoje za izvedbo testov pnevmatik na mokrih voznih površinah, kjer je cestišče prekrito z vodo v višini enega milimetra. Omenili pa so tudi tri faktorje (mešanica uporabljenih materialov pri izdelavi pnevmatike, oblika profila in velikost naležne površine) z največjim vplivom na vozne lastnosti vozil ob staranju pnevmatik. Dolgoročno kvaliteto, ki so je navadno deležni samo kupci dražjih novih pnevmatik, pa prikazuje informacija o nedavno izvedenih testih na Dunaju, kjer so strokovnjaki primerjali rabljeno premijsko pnevmatiko z novo nizkocenovno pnevmatiko ob zaviranju na mokri podlagi. Vozilo, ki je bilo za to priložnost obuto v rabljene pnevmatike neznane premium znamke, je za dokončno ustavitev pri hitrosti 80 km/h potrebovalo 44,7 metra, vozilo z nameščenimi novimi nizkocenovnimi pnevmatikami se je v enakih pogojih ustavilo šele po približno 65. metrih.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
kas pravi:
Končno. Po letu, dveh se velikokrat lastnosti spremenijo. Enako pogrešam tudi teste el.avtomobilov-beri baterije- po letih uporabe. Kako bo padla vrednost teh avtov.
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
232425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
26272829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: roxo156
Obvestila
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 2 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 tedni  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 tedni  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 tedni  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 tedni  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  |