Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zahtevajo testiranja rabljenih pnevmatik

Proposition indécente znamke Michelin?

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Francije prihaja novica o zanimivem predlogu zaposlenih pri znamki Michelin, ker si želijo, da bi novinarji, ki navadno testirajo samo nove pnevmatike, po novem testirali tudi rabljene primerke pnevmatik, ki so se znašle na njihovih testih.
Zahtevajo testiranja rabljenih pnevmatik
Foto: Michelin
13. 9. 2018 ob 5:00
Komentarjev: 1

Istočasno zahtevajo uvedbo dodatnih testov po metodi R-117, ki je definirana s strani evropskega združenja ETRTO. 'Proposition indécente' (nespodobno povabilo) znamke Michelin predstavlja velik preobrat v razmišljanju vodilnih v gumarski industriji, ker na prvi pogled deluje povsem samomorilsko (v končni fazi živi proizvajalec pnevmatik od prodaje njegovih izdelkov …), vendar se Francozi s tem ne strinjajo. Ob tem so omenili dogajanje na tržišču pred mnogimi leti (leta 1946), ko so kupcem prvič predstavili njihov novi izum v obliki pasaste (radialne) pnevmatike. Na začetku se je prodaja novih pnevmatik občutno zmanjšala, kasneje, ko so kupci sprejeli nov tip pnevmatik, so Francozi doživeli poslovni razcvet. Istočasno želijo z zahtevo po dodatnih testiranjih pnevmatik pridobiti še več kupcev, ker bi jim s testi rabljenih pnevmatik lahko dokazali, da zanesljivo delovanje Michelinovih pnevmatik ni odvisno samo od debeline voznega profila, ker je to argument, zaradi katerega številni lastniki avtomobilov prekmalu zamenjajo pnevmatike in ob tem seveda tudi dobro izpraznijo družinski proračun (sploh ob nakupih pnevmatik za modne 'športne SUV-lokomotive' …). Poleg tega želijo Francozi s to potezo uničiti nizkocenovno konkurenco, ki pa njihovem mnenju ni sposobna izdelati pnevmatik, ki bi bile relativno varne (vožnja po regijah z malo padavinami …) tudi potem, ko imajo samo še zakonsko predpisanih 1,6 milimetra profila.

Terry Gattys, vodja razvoja novih pnevmatik znamke Michelin, je mnenja, da aktualni testi novih pnevmatik potencialnih kupcev ne oskrbijo z zadostnimi informacijami, ker se lastnosti pnevmatik pač spreminjajo v skladu s starostjo, številom prevoženih kilometrov in ostalimi faktorji (izpostavljenost soncu in ostalim vremenskim vplivom ob namestitvah na negaražirana vozila …). Zaradi izsledkov testov, kjer novinarji večinoma poudarjajo, da je debelina profila ključna za primerno 'obnašanje' pnevmatike v prometu, se kupci po njegovem mnenju prehitro (večina menjav se izvede, ko je na pnevmatikah samo še 3 milimetre profila) odločijo za menjavo pnevmatik. Takšno obnašanje lastnikov avtomobilov ustvarja pogubni efekt na našem ozračju, ker na ta račun ljudje v Evropi vsako leto ob izdelavi novih pnevmatik (126 milijonov primerkov), ki nadomestijo zavržene pnevmatike, ob tem ustvarimo približno 6,6 milijona ton CO2 emisij in po nepotrebnem zapravimo približno 6,9 milijarde evrov. Francosko razmišljanje glede tega, da je lahko rabljena pnevmatika z manj kot osmimi milimetri profila v določenih aspektih (ne ob vožnji po mokrem …) celo boljša od novih pnevmatik, so podprli tudi pri nekaterih drugih organizacijah, ki se ukvarjajo s testiranjem pnevmatik. Podpira pa jih tudi Jean Todt, aktualni predsednik krovne avtomobilistične organizacije FIA.

Francozi pravijo, da so pnevmatike z manj profila nesporni prvaki glede odličnega 'obnašanja' ob vožnji po suhih cestah, ker ponujajo vozniku več oprijema in krajšo zavorno pot, jasno pa jim je tudi to, da pnevmatike z zelo malo profila ne blestijo ob vožnji po mokrem, ker prinašajo večjo verjetnost splavanja (aquaplaning), manjši oprijem ter daljšo zavorno pot. Zato zahtevajo, da so bodoči testi pnevmatik izvedeni tudi po metodi R-117, ki je definirana s strani evropskega združenja ETRTO. Ta metoda definira pogoje za izvedbo testov pnevmatik na mokrih voznih površinah, kjer je cestišče prekrito z vodo v višini enega milimetra. Omenili pa so tudi tri faktorje (mešanica uporabljenih materialov pri izdelavi pnevmatike, oblika profila in velikost naležne površine) z največjim vplivom na vozne lastnosti vozil ob staranju pnevmatik. Dolgoročno kvaliteto, ki so je navadno deležni samo kupci dražjih novih pnevmatik, pa prikazuje informacija o nedavno izvedenih testih na Dunaju, kjer so strokovnjaki primerjali rabljeno premijsko pnevmatiko z novo nizkocenovno pnevmatiko ob zaviranju na mokri podlagi. Vozilo, ki je bilo za to priložnost obuto v rabljene pnevmatike neznane premium znamke, je za dokončno ustavitev pri hitrosti 80 km/h potrebovalo 44,7 metra, vozilo z nameščenimi novimi nizkocenovnimi pnevmatikami se je v enakih pogojih ustavilo šele po približno 65. metrih.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
kas pravi:
Končno. Po letu, dveh se velikokrat lastnosti spremenijo. Enako pogrešam tudi teste el.avtomobilov-beri baterije- po letih uporabe. Kako bo padla vrednost teh avtov.
(pred 9 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: ciklon
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 dnevi  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 tedni  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 tedni  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 2 meseci  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 2 meseci  |