Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Oglata škatla s kultnim potencialom

Suzuki jimny

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V teh dneh se je novinarjem po Evropi in obiskovalcem letošnjega pariškega avtomobilskega salona prvič predstavilo povsem novo terensko vozilo znamke Suzuki, ki bo po vsej verjetnosti nadaljevalo zelo uspešno kariero aktualnega jimnyja iz serije JB (1998-2018).
Oglata škatla s kultnim potencialom
Foto: Suzuki
5. 10. 2018 ob 6:00
Komentarjev: 0

O tem, kako uspešen in priljubljen je bil aktualni jimny do sedaj pri evropskih kupcih, ki nadvse cenijo njegovo namembnost in kompaktne mere ter posledično uporabnost ob premagovanju terenskih ovir, pa priča podatek o več kot 400.000 prodanih primerkih modela jimny v zadnjih dvajsetih letih, od tega so jih približno 87.000 pokupili Nemci. Ta, že zdavnaj kultni japonski terenski avtomobil bi bil po vsej verjetnosti zelo užaljen, če bi mu rekli, da je predstavnik modnih SUV-jev (športno funkcionalno vozilo). Zaradi tega, ker je predstavnik pravih in ne namišljenih modnih terencev, pa ima tudi zelo zvesto publiko v obliki lovcev, gozdarjev, kmetov in vseh ostalih, ki pri svojem delu resnično potrebujejo trpežno, uporabno in varčno terensko prehodno vozilo. Temu primerna je tudi struktura evropskih kupcev (70 odstotkov kupcev modela jimny prihaja iz profesionalnih vrst (lovci, gozdarji, kmetje …), samo 30 odstotkov kupcev si jimnyja omisli iz 'lifestyle' potreb).

Za novega jimnyja lahko tudi mirne duše rečemo, da je eden izmed redkih današnjih avtomobilov, kjer je imela ob razvoju avtomobila funkcionalnost še vedno prednost pred oblikovanjem, posledično je tudi novi jimny oblikovan v oglatem stilu klasičnih 'jeepov', naključna podobnost z mercedes-benzom iz razreda G v povezavi z resnično kompaktnimi merami karoserije, ki mu je že prinesla ime 'MINI G', pa je poskrbela še za želeni 'Cute' efekt ob prvem srečanju s potencialnimi kupci, ki so ga po navadi deležni samo majhni, prisrčno oblikovani  avtomobili, ki kar hrepenijo po 'objemu' s strani lastnikov in uporabnikov. Podobnost z znanim stuttgartskim terenskim vozilom je resnično naključna, ker so Japonci ob oblikovanju novega jimnyja zavestno upoštevali tradicionalne oblikovne rešitve, ki so zaznamovale vse generacije (LJ, SJ, SJ/JA/JB, JB) modela jimny.

Predstavniki pete generacije modela jimny (dolžina: 365 cm, širina: 165 cm, višina: 172 cm, medosna razdalja: 225 cm, masa avtomobila: 1090 kg, uporabna nosilnost: 345 kg, oddaljenost karoserije od vozne podlage: 21 cm, največja dovoljena masa s priklopnikom: 1300 kg, obračalni krog: 9,8 metra, pnevmatike: 195/80 R15) so malenkostno krajši kot aktualni jimny JB, istočasno so tudi nekoliko širši in višji. Verjetno se sprašujete, zakaj kupcem ne ponudijo medijsko opevane 5-vratne različice tega modela. Razlog je enostaven. 5-vratne verzije terenskih vozil se sicer lahko pohvalijo z večjo praktičnostjo ob vsakodnevnih opravkih, ob vožnjah izven utrjenih površin pa po navadi hitreje nasedejo s trebuhom kot 3-vratne različice s krajšo medosno razdaljo, ki so posledično bolje pripravljene na spopad z zahtevnim terenom. Prednost 3-vratnih avtomobilov leži tudi v povečani pasivni varnosti, ker so njihova bočna vrata nekoliko daljša, posledično ima voznik zelo dober bočni pregled iz vozila, pri 5-vratnih vozilih mu dober pregled lahko omejita prednja B karoserijska stebrička. Poleg tega daljša vrata pri 3-vratnih modelih ponujajo tudi lažji vstop in izstop za voznika in prednjega sopotnika, razen seveda na nabito polnih parkiriščih, kjer bočnih vrat vedno ni mogoče povsem odpreti do konca.

Ko smo že pri vratih, uporabnike bo sigurno razveselila informacija o tem, da so tretja, prtljažna vrata pri novem jimnyju za približno 4 centimetre širša kot pri aktualnem jimnyju, zelo podobna (85 litrov) pri obeh pa je razpoložljiva prostornina prtljažnika v primeru, ko jimny prevaža 4 ljudi. Ob nakupu različice s paketom opreme Comfort+ bo kupec deležen vgradnje preklopnega para zadnjih sedežev, posledično se lahko tako opremljen jimny pohvali s skoraj ravnim dnom v predelu zadka in izboljšano sposobnostjo prevažanja tovora, ker ima uporabnik v tem primeru na voljo prtljažnik s 830 litri prostornine. Novost je tudi novi pogonski sklop v obliki 1,5-litrskega klasičnega bencinskega štirivaljnika, ki bo zadovoljil vse ljubitelje atmosferskih motorjev. Motor je tipični predstavnik današnjih 16-ventilskih bencinskih motorjev, ker ljubi visoke motorne vrtljaje, temu primeren je tudi izplen motornega navora (130 Nm pri 4000 vrt./min.), sam motor pa lahko mobilizira 75 kW (102 KM) pogonske moči pri športnih 6000 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran jimny bo lahko drvel z največ 145 km/h, podatkov o pospeševanju pa sploh ni na voljo, ker so za lastnike pravih terenskih vozil povsem nepomembni. Ob doplačilu si bo kupec lahko omislil tudi samodejni menjalnik.

Prenova modela je prinesla tudi izboljšane 4x4 karakteristike modela jimny. Klasični vklop 4x4 pogona ob pomoči električnega stikala so Japonci nadomestili z rešitvijo v obliki klasične dodatne ročice, ker je ta rešitev bolj po okusu večine dosedanjih uporabnikov tega modela, sam vklop ali izklop 4x4 pogona je možen samo do hitrosti 100 km/h. Pritaknjeni ročni 5-stopenjski ročni menjalnik se lahko pohvali tudi s terensko orientirano nastavitvijo menjalnih prestavnih razmerij, tu pa je tudi dvojni odmerek elektronskih zapor diferencialov. Tudi notranjost potniške kabine je oblikovana predvsem v želji po povečani praktičnosti in funkcionalnosti, posledično je armaturna plošča izredno prečiščena in enostavna, medtem ko sredinsko konzolo zaznamujejo štiri nekoliko večja stikala (eno skrbi za izklop ali vklop ESP sistema, drugo uteleša funkcijo 'Downhill' (kontroliran počasni spust), dve skrbita za odpiranje bočnih kabinskih stekel), ki jih bo voznik lahko našel tudi takrat, ko ne bo odmaknil pogleda s ceste. Temu smo včasih rekli dodatni element pasivne varnosti, danes bi nekateri to označili kot siromašno opremljenost. Na krovu vsakega jimnyja boste našli tudi pasivni ohranjevalnik voznega pasu, sistem za samodejno zaviranje v sili ter opozorilnik, ki bo bdel nad psihofizičnimi (utrujenost) sposobnostmi lastnika.

V Nemčiji boste za osnovno različico novega jimnyja odšteli točno 17.915 evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: bostkav
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 3 dnevi  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |