Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sovjetska crossover ideja iz leta 1955

ГАЗ (GAZ) М-73

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V današnjih medijih boste lahko velikokrat zasledili zavajajoče izjave nekaterih japonskih proizvajalcev avtomobilov, kjer trdijo, da naj bi ravno oni izumili kompaktne SUV in 'crossover' modele.
Sovjetska crossover ideja iz leta 1955
Foto: GAZ
18. 12. 2018 ob 6:00
Komentarjev: 0

Ob tem je smešno predvsem to, da se s tem istočasno hvalijo najmanj pri treh aktualnih japonskih proizvajalcih avtomobilov. Leta 1995 se je na avtomobilistični sceni prvič pojavil rahlo nenavaden serijski izdelek (model X-90 / 1995 - 1997) znamke Suzuki, ki so ga novinarji takrat opisovali kot nekaj izredno inovativnega in do tedaj še nikoli videnega, ker pač niso poznali nekaterih skrivnosti iz bogatih sovjetskih arhivov avtomobilizma, ki še danes pričajo o neverjetni domišljiji sovjetskih konstruktorjev in inženirjev, ki je bila dostikrat spodbujena s strani uradne sovjetske politike. Nič drugače ni bilo tudi v primeru junaka naše zgodbe, ki se je na sovjetski avtomobilistični sceni pojavil že davnega leta 1955.

Govorimo pa o resnično kompaktnem (dolžina: 343 cm, medosna razdalja: 200 cm, masa avtomobila: 1070 kg) 2-sedežnem 4x4 avtomobilu z dvema rahlo spremenjenima karoserijama, ker so Rusi takrat najprej ustvarili majhen prototipni 2-vratni 'notchback' kupe, kasneje se je pojavila še gospodarsko orientirana prototipna različica modela M-73, ki zaradi odsotnosti klasičnega prtljažnika v zadku deluje kot majhen terensko orientiran poltovornjak. Za nastanek tega rahlo nenavadnega avtomobila je zaslužna predvsem tedanja ruska politika, ki je želela ustvariti reprezentativno osebno vozilo za tedanje voditelje sovjetskih kolhozov ter vse ostale manj pomembne civiliste, ki so pri svojem vsakdanjem življenju potrebovali terensko prehodna osebna vozila. Dobro terensko prehodnost so ruski konstruktorji (usmerjal jih je glavni konstruktor Georgij Moisejevič Wasserman) dosegli predvsem na račun zelo kratke medosne razdalje ter razumno odmerjene razdalje med karoserijskim dnom in vozno podlago, svoj delež pri dobri terenski prehodnosti pa so prispevala tudi 4-krat posamično obešena 16-palčna kolesa z nameščenimi terensko orientiranimi pnevmatikami.

M-73 se ni mogel pohvaliti z ravno športnimi zmogljivostmi (največja hitrost: 85 km/h), ker jih ob vožnji po terenu itak ni potreboval, razlog za njegov umirjen vedenjski vzorec pa lahko pripišemo tudi slabotnemu pogonskemu sklopu, ki ga je prispeval tedanji serijski 'moskvič' (1,2-litrski bencinski štirivaljnik s 26 kW (35 KM) pogonske moči), skromno je bila odmerjena tudi izbira prestavnih razmerij, ker so v ta sovjetski 'crossover' vgradili posebno razvit 2-stopenjski ročni menjalnik, ki se je izkazal predvsem ob vožnji izven utrjenih površin. Ostale pomembnejše mehanske komponente (podvozje) pa je prispeval tedanji serijski sovjetski 'jeep' (model GAZ-69 / 1949 - 1972). Model М-73 so razvijali vzporedno s 'crossover' 4x4 modelom M-72 (visoko nasajena 4-vratna 'fastback' limuzina s karoserijo modela GAZ-20 'pobeda' (1946 - 1958)), vendar mali prototipni GAZ-73 v tedanjem sovjetskem vodstvu ni našel veliko simpatizerjev, ker mu za razliko od modela M-72 (1955 - 1958) ni nikoli uspelo priti v serijsko proizvodnjo (namesto njega je nastalo nekaj kasnejših 4x4 'moskvičev' 410 s prevzeto zasnovo modela M-73). Posledično obstajata samo dva izdelana primerka tega majhnega sovjetskega avtomobila, ki je čez 40 let spodbudil nastanek kasnejše serijske japonske kopije.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 6. 2019
Junij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506  domača premiera - ford mondeo hibrid karavan
07  domača premiera - toyota camry hybrid
0809
10  domača premiera - peugeot 508 SW
111213  domača premiera - citroën praznuje 100 let
14  domača premiera - digitalno doživetje z BMW
1516
17  domača premiera - Mercedes-Benz V
18  domača premiera - jaguar I-pace
1920  domača premiera - Varno v poletje z AVP
212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 476
škoda octavia 365
dacia sandero 330
fiat 500 315
volkswagen polo 281

Podatki veljajo za maj 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 34.155 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: sila2504
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 tedni  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 1 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 1 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |