Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

10 najdražjih avtomobilov v letu 2018

Avkcijska hiša Sotheby's

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Britansko-ameriška avkcijska hiša Sotheby's je v teh dneh razkrila seznam desetih najdražjih štirikolesnikov izmed 3300 prodanih avtomobilov, ki so lani na trinajstih izvedenih dražbah dobili nove lastnike.
10 najdražjih avtomobilov v letu 2018
Foto: Sotheby's
8. 1. 2019 ob 5:00
Komentarjev: 0

Med 'štirikolesnimi dragulji', ki so lani uspešno zamenjali lastnike, je bilo tudi 68 vozil s prodajno ceno, višjo od enega milijona ameriških dolarjev. Največ denarja za nakup avtomobila je lani odštel nam neznani kupec legendarnega ferrarija 250 GTO, ki so ga leta 1962 'oblekli' rokodelci iz karoserijske hiše Scaglietti. Ta avtomobil, ki je po starosti tretji izmed samo 36 skupno izdelanih primerkov modela GTO (GRAN TURISMO OMOLOGATO), je znamki Ferrari na dirkalnih stezah privozil 15 različnih (skupnih in po kategorijah) zmag v obdobju od leta 1962 do konca leta 1965. Za 300 'italijanskih konjev' (221 kW), ki morajo vleči 'dirkalno kočijo' (masa avtomobila: približno 950 kg) iz leta 1962, je kupec lani odštel večini Slovencev nepredstavljivih 42,6 milijona evrov.

Tudi drugi najdražji prodani avtomobil iz leta 2018 prihaja iz okolice italijanske Modene. Tokrat govorimo o modelu 290 MM iz leta 1956, ki je znamki Ferrari privozil dve pomembni uvrstitvi na dveh legendarnih vztrajnostnih dirkah (končna uvrstitev med prvo trojico na dirkah Mille Miglia in '1000 KM of Buenos Aires' v dveh tekmovalnih sezonah (1956 in1957)), lahko pa se pohvali z izredno redkostjo, ker so izdelali samo 4 primerke tega tekmovalnega ferrarija, do današnjih dni so preživeli samo trije predstavniki tega modela, ki so ga 'oblekli' v istem podjetju kot prej opisani 250 GTO. Zanj je kupec lani odštel 'samo' 19,4 milijona evrov.

Tretji je legendarni aston martin DP 215 'Grand Touring Competition Prototype' iz leta 1963, ki mu poznavalci pripisujejo status zgodovinsko najbolj pomembnega unikata znamke Aston Martin, ker je ta dirkalni prototip leta 1963 obiskal Le Mans, kjer je na ravnini Mulsanne lahko dosegel največjo končno hitrost 320 km/h. Istočasno je to zadnji tekmovalni aston martin, katerega razvoj je nadziral legendarni David Brown (ustanovitelj znamke). Za ta avtomobil, ki je opremljen s 4-litrskim bencinskim 'twin spark' 6-valjnikom, je neznani kupec lani odštel 18,9 milijona evrov.

Naslednji najdražji avtomobil, ki je lani na dražbi uspešno zamenjal lastnika, prihaja iz koncerna Ford. Govorimo pa o pravem superšportniku te znamke (ford GT40 Mk II), ki je nastal leta 1966 kot Fordov odgovor na zavrnjeno sodelovanje, odnosno nakup znamke Ferrari. Z zmagami v Le Mansu se je Ford v tistem obdobju uspešno maščeval samovolji Enza Ferrarija, ki je 'pet minut pred dvanajsto' zavrnil ponujeno ameriško roko. Primerek na fotografiji je eden (tretje mesto v skupni razvrstitvi) izmed treh zelo uspešnih tekmovalnih fordov, ki so leta 1966 na stezi v Le Mansu 'pokončali' vso ostalo konkurenco. Istočasno je to četrti izmed samo osmih izdelanih primerkov druge serije tega legendarnega dirkalnika. Za zlato obarvanega forda s štartno številko 5 je lani nekdo odštel 8,6 milijona evrov.

Na petem in šestem mestu te lestvice pa najdemo dva legendarna tekmovalna porscheja. Prvi nosi legendarno oznako 959, ki je ni potrebno predstavljati, ker je zelo dobro znana vsem ljubiteljem porschejev. V tem primeru nosi model 959 posebno dodatno modelno oznako 'Paris-Dakar', ki razkriva tedanjega Porschejevega 'off-road' konkurenta predstavniku (280 GE 'Gelandewagen') znamke Mercedes-Benz. 'Visoko nasajeni' porsche 959, ki je leta 1986 znamki Porsche privozil prvo in drugo mesto na reliju Paris-Dakar, je nastal v samo sedmih primerkih. Kot zanimivost pa velja omeniti, da ga ne poganja isti pogonski sklop kot pri 'serijskih' primerkih, ki imajo pod motornimi pokrovi nameščene 'civilizirane' pogonske motorje iz legendarnega tekmovalnega porscheja 935/78 'Moby Dick'. Namesto tega do Nemci do leta 1986 v takšne dirkalnike vgrajevali atmosferski 3,2-litrski bencinski šestvaljnik iz serijskega modela 911 SC.

Posledično se je spremenila tudi interna oznaka Porschejevih tekmovalnih 'terenskih kupejev', ki so poznavalcem znani kot tip 953. Za takšen 'SUV kupe' je nekdo lani odštel 5,24 milijona evrov. Precej bolj medijsko prepoznaven je drugi najdražji porsche iz lestvice desetih najdražjih starodobnikov, ki so pod okriljem družbe Sotheby's lani dobili nove lastnike. Legendarni porsche 550A spyder (spider) je zasnovan na osnovi prvega namensko izdelanega tekmovalnega porscheja (RS 550 spyder), vendar se od njega zelo razlikuje, predvsem zaradi tedaj novega 'space frame' nosilnega cevnega okvirja, ki mu je zagotovil še nižjo maso (približno 550 kg) in tudi boljše, bolj predvidljive vozne lastnosti. Za samodejno premikanje tega izredno lahkega športnika, ki je lahko drvel tudi z 240 km/h, skrbi 1,5-litrski štirivaljni bokserski motor (99 kW/135 KM pri 7200 vrt./min.). Od leta 1953 do konca leta 1956 je nastalo samo 90 takšnih porschejev, enega izmed njih z ljubkovalnim vzdevkom "Little Bastard" pa povezujemo predvsem s prezgodnjo smrtjo njegovega lastnika, legendarnega James Deana v letu 1955. Takšnega porscheja so lani prodali za 4,3 milijona evrov.

Na sedmem mestu najdemo predstavnika italijanske aristokracije v obliki maseratija s polno modelno oznako A6G 2000 'Berlinetta Zagato', ki se je leta 1956 udeležil tudi dirke Mille Miglia. Tudi v tem primeru gre za zelo 'redko ptico' (izdelali so samo 20 takšnih primerkov, istočasno je ta primerek eden izmed šestdesetih maseratijev A6G, ki so opremljeni s 'twin spark' tehnologijo.). Za tega klasičnega predstavnika pravih GT avtomobilov je nam neznani kupec lani odštel 3,97 milijona evrov. Tudi naslednji avtomobil iz seznama se lahko pohvali z naslovom 'redke rajske ptice', ker so v okolici Stuttgarta izdelali samo 25 predstavnikov tega izrazito tekmovalno orientiranega modela, istočasno je to edini mercedes-benz, ki mu je uspelo priti med 'Top Ten'. AMG CLK GTR, ki so ga lani prodali za povsem enako vsoto kot že omenjenega maseratija, ima prevoženih samo 1439 kilometrov. V tem primeru je kupec leta 1998 dobil ekvivalenta tedanjemu mclarnu F1, vendar z vgrajenim hišnim 6,9-litrskim bencinskim dvanajstvaljnikm, ki je lahko mobiliziral 690 KM (507 kW). Njegov prvi lastnik je bil Nemec Hermann Eschmann, ki je leta 2005 vozilo prodal zbiralcu iz mesta Hong Kong. Konec leta 2017 ga je podjetje J.K. Technologies prilagodilo zahtevam ameriškega tržišča in kasneje (lani) tudi uspešno prodalo novemu, nam neznanemu lastniku.

Na predzadnjem mestu lestvice najdemo tudi predstavnika francoskih avtomobilov, ki je oborožen predvsem z nemško tehnologijo. Bugatti chiron je najmlajši predstavnik najdražjih avtomobilov, ker so ga izdelali leta 2017. Tudi ta avtomobil se lahko pohvali z manj kot 1000 prevoženimi kilometri ter maloštevilno populacijo, ker sodi med prvih 20 izdelanih primerkov tega 2-tonskega avtomobila, ki ga premika vgrajeni pogonski sklop s 1500 KM (1103 kW). Temu primerna je tudi njegova končna hitrost (420 km/h). Zadnji na seznamu avtomobilov za resnično bogate ljudi je legendarni packard twelve 'Individual Custom Convertible Victoria by Dietrich' iz leta 1934, ki mu med poznavalci pripada status najlepšega individualno oblikovanega packarda. Njegov prvi lastnik (Ricardo LaCosta II), ki je leta 1934 zanj odštel tedaj astronomskih 14.000 ameriških dolarjev, je spadal med najbolj prominentne ameriške odvetnike tedanjega časa. Slavni odvetnik ga je uporabljal vse do njegove smrti. To nadvse prestižno vozilo, ki ga premika 7,7 litrski bencinski 12-valjnik, je lani zamenjalo lastnika ob plačilu kupnine v znesku 3,3 milijona evrov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 3. 2019
Marec 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728010203
0405060708  domača premiera - honda CR-V hibrid
0910
11  domača premiera - mazda3
1213  domača premiera - hyundai i30 fastback N
14151617
18192021222324
25262728  domača premiera - seat tarraco
293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj mislite, da je najboljša rešitev za črne točke v križiščih?
938Krožišča, jasno. 937Semaforji. 936Višji ležeči policaji. 935Ne vozim, kjer so črne točke.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: vale.46
Obvestila
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 5 dnevi  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 5 dnevi  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 5 dnevi  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 tedni  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 tedni  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 tedni  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 4 tedni  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 4 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 4 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 4 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 4 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 4 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 4 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 5 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 5 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 5 meseci  |