Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nora terenska alfa

Alfa Romeo 1900 M Matta

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Leta 1950 so v italijanskih oboroženih silah ugotovili, da potrebujejo dostojne naslednike že 'rahlo utrujenih' vojaških jeepov, ki so jih po končani drugi svetovni vojni v Italiji pustili Američani.
Nora terenska alfa
Foto: Alfa Romeo in RM Sotheby's
26. 6. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 0

Zato so objavili javni razpis, na katerem je sodelovala tudi milanska znamka Alfa Romeo. Milanska konstruktorska ekipa, ki jo je takrat vodil Giuseppe Busso, se je na začetku razvoja modela 1900 M odločila za nakup povsem novega primerka Roverjevega modela land rover, ker je imel leta 1948 predstavljen britanski klon jeepa v italijanskih očeh višji tehnološki status kot ameriški original. V aprilu leta 1951 se je pojavil prvi prototipni 'italijanski land rover' (alfa 1900 R) s spremenjenim prednjim delom karoserije ter vgrajenim 1,9-litrskim bencinskim 'Twin Cam' štirivaljnikom iz alfe 1900, ki je v marsikaterem pogledu prekašal originalni pogonski sklop prvotnega Roverjevega land roverja.

Ko so ta milanski prototip prvič predstavili italijanskemu polkovniku Garbaniju je pri njem našel kar nekaj pomanjkljivosti in posledično poslal milanske konstruktorje nazaj za risalno mizo. Tako se je v oktobru leta 1950 pojavila druga, modificirana prototipna alfa 1900 M (masa avtomobila: 1250 kg) s spremenjenim vzmetenjem prednje osi (neodvisno obešen par koles), togo zadnjo osjo, štirimi bobnastimi zavorami ter 'torpedo' obliko karoserije, kjer je potnike ščitila samo platnena streha. Tokrat je bil polkovnik Garbani z videnim zadovoljen, terenske vozne lastnosti takšne alfe pa so takrat navdušile tudi najpomembnejšega tedanjega konstruktorja (Antonio Alessio) v Milanu, ker je to alfo označil kot 'noro ('Matta') alfo', seveda v pozitivnem smislu …

Alfa Romeo 1900 M (dolžina: 3.520 mm, širina: 1.575 mm, višina: 1.820 mm, medosna razdalja: 2.200 mm, masa avtomobila: 1.425 kg, nosilnost: 470 kg) je nastajala v dveh serijskih različicah (AR51 in AR52). V bistvu gre za enaka avtomobila, enega (AR51) so uporabljali predvsem italijanski karabinjerji in policija, medtem ko je bila različica AR52 namenjena predvsem potrebam italijanskega vojnega letalstva. Vgrajeni bencinski štirivaljnik iz serijske alfe 1900 (1950-1959) so ob vgradnji v model 1900 M seveda zadušili na 65 KM (48 kW) pri 4500 vrtljajih v minuti, podobno kot končno hitrost, ki znaša v primeru alfe 1900 M samo 100 km/h.

Kasneje se je pokazalo, da je bila milanska zmaga na tedanjem razpisu italijanskih oboroženih sil bolj tolažilne narave, ker se je italijanska vojska na koncu odločila za nakup večjega števila podobnega, vendar cenejšega 'AR' (Autovettura da Ricognizione – izvidniško vozilo) izdelka znamke FIAT (AR51, AR55 in AR59 campagnola), medtem ko so v Milanu v skupno štirih letih (1951-1955) proizvodnje dobili samo 'drobtinice' (2.000 izdelanih primerkov za vojsko in 50 civilnih terenskih vozil) , ker je FIAT do konca proizvodnje prve generacije modela campagnola (alias zastava AR51 …) dobavil kupcem več kot 39.000 primerkov tega izrazito terensko orientiranega modela, ki so ga tudi izvažali v Afriko in Južno Ameriko, Jugoslovanom pa so prodali tudi licenco …

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |