Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Corvette s sredinsko nameščenim motorjem

Chevrolet corvette

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V teh dneh so svet obkrožile prve uradne fotografije povsem nove corvette C8, ki se v osmi generaciji prvič predstavlja kot serijski športni avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem.
Corvette s sredinsko nameščenim motorjem
Foto: Chevrolet
31. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 10

Za dokončno uresničitev ideje o takšnem serijskem chevroletu, ki jo je že leta 1959 sprožil legendarni konstruktor Zora Arkus-Duntov, so Američani potrebovali skoraj 60 let. Leta 1952 je Harley Earl, tedanji vodja oblikovanja v koncernu General Motors, predlagal vodstvu izdelavo novega športnega avtomobila znamke Chevrolet, ker je bil prepričan, da si kupci v ZDA želijo takšen avtomobil po vzoru tedanjih evropskih športnih avtomobilov. V januarju leta 1953 so Američani predstavili prototip novega športnika z oznako EX-122, ki so ga kasneje, ob začetku serijske proizvodnje, poimenovali po hitrih in okretnih spremljevalkah zavezniških ladijskih konvojev v drugi svetovni vojni. V juliju leta 1953 je stekla poizkusna proizvodnja (izdelali so prvih 300 primerkov) avtomobila, ki ga je ustvaril konstruktor Zora Arkus-Duntov, medtem ko sta za dokončno obliko modela corvette (C1) poskrbela oblikovalca Bill Mitchell in Harley Earl. Duntov, ki je bil tudi kompetenten dirkač, se je že kmalu zaljubil v ta avtomobil, vendar ob tem ni bil prav nič navdušen nad zmogljivostmi ter lego tega avtomobila na cesti, zato je že leta 1959 sprožil idejo o novem športniku z zadaj sredinsko nameščenim pogonskim sklopom, ki so ga njegovi sodelavci poznali po vzdevku 'R Car'.

Chevrolet CERV-I

Prvi 'R Car', ki je nosil uradno oznako CERV (Chevrolet Engineering Research Vehicle), se je pojavil leta 1959, vendar tega avtomobila ne moremo dejansko povezati z modelom corvette, čeprav je to prvi prototipni chevrolet z zadaj sredinsko vgrajenim 4,6-litrskim bencinskim V8 motorjem, ki je lahko mobiliziral 186 kW (253 KM) pogonske moči pri športnih 6.200 vrtljajih v minuti. Ta prototip se lahko pohvali tudi z motornim blokom iz aluminija ter posledično 40 kilogramov nižjo maso motorja in pa povečano (+ 38 KM/28 kW) zalogo pogonske moči ob primerjavi s tedanjim serijskim 4,6-litrskim motorjem. S tem avtomobilom je Duntov opravil približno 60 testnih voženj na cesti, ki se vije na legendarni Pikes Peak. Obstoj tega avtomobila so pri znamki Chevrolet skrivali do leta 1960, kasneje (leta 1964) smo dobili še eno različico (CERV-I) takšnega prototipnega športnika. V obeh primerih gre samo za vozna unikata.

Chevrolet CERV-II

Na začetku leta 1964 so pri znamki Chevrolet predstavili vozni prototip z oznako CERV-II, ker so želeli ustvarili 6 takšnih 'Le Mans' dirkalnikov z zadaj sredinsko nameščenimi pogonskimi sklopi, vendar so imeli kasneje preveč dela z odpravljanjem posledic izgube ugleda modela corvair, ki ga je tedanji borec za pravice potrošnikov (Ralph Nader) leta 1965 dobesedno raztrgal v legendarni knjigi z naslovom 'Unsafe at Any Speed: The Designed-In Dangers of the American Automobile'. Posledično so vodilni ustavili razvoj vsega, kar je dišalo po spremembah in morebitnem tehničnem napredku. CERV-II ni nikoli nastopil na kakšni dirki, ker mu je v tistih časih pripadla samo vloga predstavitvenega in testnega avtomobila. Kasneje je skupaj s prototipoma CERV-I pristal v privatni zbirki nekega zbiratelja. Leta 2013 je CERV-II zamenjal lastnika, ki je zanj odštel 1,2 milijona ameriških dolarjev.

Chevrolet corvette XP-819

Leta 1964 se je pojavil prototip z interno oznako XP-819, ki v bistvu simbolizira interni dvoboj dveh uveljavljenih hišnih konstruktorjev (Zora Arkus-Duntov & Frank Winchell) glede primerne tehnološke zasnove novega športnika znamke Chevrolet. Winchell, ki je sodeloval pri razvoju modela corvair, je ob tem zagovarjal princip (motor in pogon za zadnjo osjo), ki se je uveljavil pri znamki Porsche (modela 356 in 911), Duntov se s tem konceptom pogona ni strinjal, ker je favoriziral sredinsko namestitev pogonskega motorja. Za dokončno obliko prototipa XP-819, ki je napovedovala podobo corvette C3, je poskrbel legendarni oblikovalec Larry Shinoda. Na koncu je zmagalo prepričanje, ki ga je uveljavljal Duntov, zato se XP-819 ni nikoli pojavil v serijski proizvodnji.

Chevrolet astro II (XP-880)

Konec šestdesetih let prejšnjega stoletja se je Zora Arkus-Duntov še vedno oklepal ideje o serijski 'korveti' z zadaj sredinsko nameščenim pogonskim sklopom. Zato je leta 1968 ob pomoči hišnega oblikovalca (Bill Mitchell) ustvaril vozni prototip z oznako astro II (XP-880), ki je bil občutno manj 'vesoljski' kot študija astro I (XP-842) iz leta 1967. Astro II se je lahko pohvalil z vgrajenim 7,0-litrskim V8 motorjem, ki je ob povezavi s 'transaxle' samodejnim menjalnikom lahko mobiliziral 287 kW (390 KM) pogonske moči. Vendar se je ta prototip pojavil prepozno, ker se je v prodajnih salonih znamke Chevrolet takrat že bohotila 'dolgoživa korveta' iz tretje generacije (C3).

Chevrolet corvette XP-882

Čeprav prototip astro II (XP-880) ni dosegel želenega cilja, je Duntov leta 1969 na lastno pest ustvaril prototip XP-882, čigar razvoj ni ustavil nihče drug kot legendarni Z. DeLorean, vendar se je avtomobil leta 1970 kljub temu pojavil pred obiskovalci tedanjega avtomobilskega salona v New Yorku, kjer je požel veliko odobravanja in zanimanja. Posledično je moral DeLorean takrat prižgati zeleno luč za razvoj serijske verzije, vendar so Američani leta 1973, ob pričetku prve globalne naftne krize, dokončno evtanazirali projekt XP-882.

Chevrolet corvette XP-895 'Raynolds Concept'

Leta 1972 smo dobili skoraj velikoserijsko verzijo prototipa XP-882, ki so mu hišni oblikovalci nadeli nekoliko bolj evropske poteze, vendar se je kmalu izkazalo, da je avtomobil pretežak in posledično preveč okoren. Za rešitev zagate so poskrbeli strokovnjaki v podjetju Reynolds Metals, kjer so za znamke iz koncerna GM izdelovali tudi karoserije nekaterih serijskih modelov. Na prvi pogled se leta 1973 predstavljena  Reynoldsova verzija prototipa XP-895 sploh ne razlikuje od originala, je pa od njega občutno (- 204 kg) lažja.

Chevrolet corvette XP-897 GT 'Two-Rotor Concept'

Ta avtomobil lahko opišemo kot prototip z identitetno krizo, ker je zasnovan na modificirani tehnološki platformi serijskega porscheja 914 in mobiliziran ob pomoči vgrajenega rotacijskega (Wankel) bencinskega motorja. Prototip z interno oznako XP-897 GT je oblikoval Pininfarina, kasneje je prejel vzdevek 'Two-Rotor Corvette'. Prvo predstavitev so Američani izvedli leta 1973 na tedanjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Chevrolet aerovette concept I

Ker so v koncernu GM drago plačali licenco za uporabo Wanklovih motorjev v njihovih modelih, so koncept te motorne zasnove izpopolnjevali in leta 1976 predstavili labodji spev Wanklove tehnologije v njihovih avtomobilih. Prototip s parom 'gullwing' vrat je kmalu dobil vzdevek 'Four-Rotor Corvette', ker ga je premikal zadaj sredinsko nameščen Wanklov pogonski sklop s 309 kW (420 KM) pogonske moči. Tudi temu prototipu ni uspelo priti v serijsko proizvodnjo.

Chevrolet aerovette concept II

Leta 1977 so v koncernu GM dokončno pokopali idejo o Wanklovih motorjih v njihovih avtomobilih. Takrat so predstavili prototipno 'korveto' z obliko prvotnega aerovette koncepta, ki so mu ob tej priložnosti vgradili klasičen bencinski V8 motor iz regalov koncerna GM. Avtomobil naj bi leta 1980 dočakal začetek serijske proizvodnje, vendar sta Duntov in Mitchell takrat že zapustila GM, novo vodstvo pa ni bilo navdušeno nad takšnim konceptom 'korvete', tudi zaradi povišanih stroškov morebitne serijske izdelave, zato smo leta 1983 dobili klasično oblikovano in koncipirano corvette C4.

Chevrolet corvette Indy concept

V osemdesetih letih prejšnjega stoletja so imeli v koncernu General Motors odlične prodajne rezultate, dobljen denar pa so lahko namenili razvoju tedaj zelo naprednih tehnologij (aktivno vzmetenje, 4-kolesno krmiljenje, sistema ABS & TCS, računalniški zasloni v potniški kabini …), zato so nujno potrebovali 4-kolesnega demonstratorja njihovih naprednih idej. Tako se je leta 1985 rodila prototipna corvette Indy s kompaktnim (2,65 litra) V8 motorjem, ki si je pri svojem delu pomagal tudi s turbo tehnologijo. Motor, ki je lahko mobiliziral 441 kW (600 KM) pogonske moči, so vgradili za parom sedežev. Prototip iz leta 1986 je sprožil veliko ugibanj in špekulacij o novi 'korveti', do same uresničitve napovedi o takšni 'korveti' pa je minilo skoraj 33 let.

Chevrolet CERV-IV

Zadnji prototip modela corvette z zadaj sredinsko vgrajenim pogonskim sklopom, ki mu ni nikoli uspelo priti v serijsko proizvodnjo, smo spoznali leta 1990. V bistvu je CERV-IV samo evolucijska verzija corvette Indy concept, ki so ji leta 1990 vgradili klasičen 5,7-litrski V8 motor (LT-5) s 478 kW (650 KM) pogonske moči. Ob tem so tudi rahlo spremenili izgled karoserije, ki so jo v ogljikova vlakna oblekli pri znamki Lotus. Poleg tega je CERV-IV tudi dejansko vozen.

Sedaj je pred nami prihod že osme generacije modela corvette, ki se za spremembo lahko prvič pohvali z zasnovo, ki jo vodilni proizvajalci športnih avtomobilov že dolgo negujejo. Nova 'korveta' bo polarizirala javnost, ker tradicionalnim ljubiteljem tega modela zasnova z zadaj sredinsko nameščenim pogonskim sklopom ni ravno najbolj všeč, istočasno bodo Američani s spremembo filozofije ugodili ljubiteljem avtomobilov, ki so takšno zasnovo pogrešali.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Leto 2018....tesla 86k, porsche 256....to je res....in ne stekam kaj je narobe s tem
(pred 4 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Govorim o novih
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Sploh pa pejd v ameriko pa bos vidu cesa je vec haha
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Zakaj jih je vec????....ker znamka obstaja 100 let tesla pa 10 wtf
(pred 4 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
To je zgodovina Avtomobilistt. Zgodovina gradi Imdž
(pred 4 meseci )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Pac... Zakaj je vec Porschejv kot Tesel? - Ker Tesla nima zgodovine, Porsche pa
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ne pa ni....kar je blo je pac blo....zivimo v sedanjosti
(pred 4 meseci )
Ni slike
pravi:
Zgodovina je še kako pomembna
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Pisite o novi
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Zgodovina ni pomembna
(pred 4 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2019
December 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
020304  domača premiera - volkswagen ID.3
05060708
091011  domača premiera - peugeot 208
1213  domača premiera - land rover defender
1415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen polo 173
fiat 500 172
volkswagen golf 166
renault clio 150
nissan qashqai 143

Podatki veljajo za november 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 68.714 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Rote80
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 6 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 6 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 6 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |