Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sedem veličastnih

Aston Martin Lagonda V8 saloon

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Marsikdo se spominja legendarnega vesterna z naslovom 'The Magnificent Seven', ki ga je režiser John Sturges posnel leta 1960, precej manj pa je takšnih, ki lahko naslov filma povežejo z aristokratsko znamko Aston Martin, kjer je prvotno nastalo samo 7 zelo posebnih in že zdavnaj kultnih 'fastback' limuzin.
Sedem veličastnih
Foto: Aston Martin
29. 10. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 2

Zgodba o teh ekskluzivnih limuzinah znamke Aston Martin, ki bi jih današnji lakaji marketinga opisali kot 'štirivratne kupeje', odnosno 'kupejevske limuzine', je tesno povezana s prvo generacijo kupe modela DBS (1967-1972), ker je njegov konstruktor (William Towns) na začetku razvoja modela DBS najprej ustvaril 4-vratno limuzino s podaljšano medosno razdaljo (+305 mm), nekoliko višjo strešno konstrukcijo ter novi strešni višini prilagojeno 'fastback' podobo zadka. Predvsem zaradi tega, ker je smatral, da je transformacija 4-vratnega v 2-vratni avtomobil veliko bolj enostavna kot obratno. Kljub temu se je leta 1967 na tržišču pojavil samo 2-vratni kupe DBS, ki smo si ga kasneje zapomnili predvsem po njegovi vlogi v legendarni TV seriji The Persuaders! (v Jugoslaviji smo to TV serijo poznali pod imenom Tekmeca), kjer ga je vozil nič maj legendarni Roger Moore.

Za nadaljnji razplet zgodbe o teh posebnih limuzinah je poskrbel kar David Brown, tedanji lastnik znamke Aston Martin, ker mu je bila ideja o takšni 'fastback' limuzini izredno všeč. Tako smo že leta 1969 dobili unikatni vozni prototip z oznako 'Lagonda V8 Saloon Prototype (MP/230/1)', ki ga je za svoje transportne potrebe uporabljal samo David Brown. Značilnosti tega prototipa so vidne predvsem ob pogledu na sprednji del avtomobila, ki je s štirimi okroglimi žarometi identičen nosu modela DBS, poleg tega je prototipna limuzina prvotno počivala na platiščih z naperami (značilnost 6-valjnih različic modela DBS), kasnejše 'serijske' verzije so prejele lahka platišča znamke GKN in nos z drugačno masko hladilnika ter samo enim parom glavnih žarometov. Razlika med prototipom, ki ga je uporabljal David Brown in kasnejšimi limuzinami, je vidna tudi ob pogledu v motorne koše teh avtomobilov, ker je v prototip vgrajen 'samo' 5-litrski V8 motor, ostalih 6 primerkov so prvotno opremili s 5,3-litrskimi bencinskimi 8-valjniki, ki so lahko mobilizirali 257 kW (350 KM) pogonske moči. Posledično so takšno lagondo kasneje (1974-1976), ko so pod patronatom novega lastnika (leta 1972 je Brown prodal znamko 'nepremičninarjem' iz družbe Company Developments) izdelali še 6 dodatnih 'serijskih' primerkov, oglaševali kot serijsko limuzino, ki lahko doseže največjo hitrost 257 km/h.

Vse to pa je imelo tudi svojo ceno, ki je bila seveda astronomska, ker ste leta 1971 v Nemčiji za nov kupe DBS V8 lahko odšteli točno 72.480 nemških mark, medtem ko je bila razkošna in zmogljiva 'fastback' limuzina (dolžina: 4928 mm, širina: 1829 mm, višina: 1352 mm, medosna razdalja: 2914 mm, masa avtomobila: 2000 kg, kapaciteta rezervoarja za gorivo: 91 litrov + 13,6 litra rezerve, 15-palčna kolesa) ob začetku prodaje (leta 1974) še za 25 odstotkov dražja od kupeja. Za podoben denar (75.314 nemških mark) ste si leta 1971 lahko omislili tudi nov ferrari 365 V12 GT (2+2 kupe) ali pa dva najdražja tedanja serijska porscheja (model 911 S targa: 32.900 nemških mark), odnosno 14 povsem novih 'hroščev' 1200 (5.045 nemških mark). O kultnem pomenu teh limuzin, ki imajo v današnjih časih tudi dostojne serijske naslednike v obliki modela rapide V12, pa priča informacija o ponovnem rojstvu ene izmed takšnih limuzin, ker se je leta 2007 pojavila nova lagonda V8 saloon s serijsko številko 12008. Gre za originalen izdelek, ki ga pri znamki Aston Martin niso nikoli dokončali. Leta 1998 je ostanke tega avtomobila, ki so jih še vedno hranili pri proizvajalcu, odkupil bogati trgovec (Roger Bennington, lastnik podjetja Stratton Motor Company) in ga ob pomoči sestavnih mehanskih delov modela vantage (1989) po devetih letih tudi dokončal in ga kasneje tudi predstavil javnosti.

Vrednost katerega (večino so opremili s 3-stopenjskimi 'Torqueflite' samodejnimi menjalniki znamke Chrysler, samo dva sta prejela 5-stopenjske ročne menjalnike znamke ZF) izmed skupno osmih izdelanih primerkov modela lagonda V8 saloon je težko določiti, ker poznamo samo trenutne prodajne cene kupe modela DBS. Za odlično ohranjenega predstavnika teh aristokratskih kupejev boste v današnjih časih odšteli najmanj 175.000 evrov, ker pa je '4-vratni DBS' občutno bolj redka pojava na cestah bi bila temu primerno višja tudi cena.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Automobilistt ne glasi se ker nimaš pojma
(pred 8 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Vsak lahko prepozna da je tole Ferrari LaStradale Type 69, razen miklavc
(pred 8 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |