Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sedem veličastnih

Aston Martin Lagonda V8 saloon

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Marsikdo se spominja legendarnega vesterna z naslovom 'The Magnificent Seven', ki ga je režiser John Sturges posnel leta 1960, precej manj pa je takšnih, ki lahko naslov filma povežejo z aristokratsko znamko Aston Martin, kjer je prvotno nastalo samo 7 zelo posebnih in že zdavnaj kultnih 'fastback' limuzin.
Sedem veličastnih
Foto: Aston Martin
29. 10. 2019 ob 6:00
Komentarjev: 2

Zgodba o teh ekskluzivnih limuzinah znamke Aston Martin, ki bi jih današnji lakaji marketinga opisali kot 'štirivratne kupeje', odnosno 'kupejevske limuzine', je tesno povezana s prvo generacijo kupe modela DBS (1967-1972), ker je njegov konstruktor (William Towns) na začetku razvoja modela DBS najprej ustvaril 4-vratno limuzino s podaljšano medosno razdaljo (+305 mm), nekoliko višjo strešno konstrukcijo ter novi strešni višini prilagojeno 'fastback' podobo zadka. Predvsem zaradi tega, ker je smatral, da je transformacija 4-vratnega v 2-vratni avtomobil veliko bolj enostavna kot obratno. Kljub temu se je leta 1967 na tržišču pojavil samo 2-vratni kupe DBS, ki smo si ga kasneje zapomnili predvsem po njegovi vlogi v legendarni TV seriji The Persuaders! (v Jugoslaviji smo to TV serijo poznali pod imenom Tekmeca), kjer ga je vozil nič maj legendarni Roger Moore.

Za nadaljnji razplet zgodbe o teh posebnih limuzinah je poskrbel kar David Brown, tedanji lastnik znamke Aston Martin, ker mu je bila ideja o takšni 'fastback' limuzini izredno všeč. Tako smo že leta 1969 dobili unikatni vozni prototip z oznako 'Lagonda V8 Saloon Prototype (MP/230/1)', ki ga je za svoje transportne potrebe uporabljal samo David Brown. Značilnosti tega prototipa so vidne predvsem ob pogledu na sprednji del avtomobila, ki je s štirimi okroglimi žarometi identičen nosu modela DBS, poleg tega je prototipna limuzina prvotno počivala na platiščih z naperami (značilnost 6-valjnih različic modela DBS), kasnejše 'serijske' verzije so prejele lahka platišča znamke GKN in nos z drugačno masko hladilnika ter samo enim parom glavnih žarometov. Razlika med prototipom, ki ga je uporabljal David Brown in kasnejšimi limuzinami, je vidna tudi ob pogledu v motorne koše teh avtomobilov, ker je v prototip vgrajen 'samo' 5-litrski V8 motor, ostalih 6 primerkov so prvotno opremili s 5,3-litrskimi bencinskimi 8-valjniki, ki so lahko mobilizirali 257 kW (350 KM) pogonske moči. Posledično so takšno lagondo kasneje (1974-1976), ko so pod patronatom novega lastnika (leta 1972 je Brown prodal znamko 'nepremičninarjem' iz družbe Company Developments) izdelali še 6 dodatnih 'serijskih' primerkov, oglaševali kot serijsko limuzino, ki lahko doseže največjo hitrost 257 km/h.

Vse to pa je imelo tudi svojo ceno, ki je bila seveda astronomska, ker ste leta 1971 v Nemčiji za nov kupe DBS V8 lahko odšteli točno 72.480 nemških mark, medtem ko je bila razkošna in zmogljiva 'fastback' limuzina (dolžina: 4928 mm, širina: 1829 mm, višina: 1352 mm, medosna razdalja: 2914 mm, masa avtomobila: 2000 kg, kapaciteta rezervoarja za gorivo: 91 litrov + 13,6 litra rezerve, 15-palčna kolesa) ob začetku prodaje (leta 1974) še za 25 odstotkov dražja od kupeja. Za podoben denar (75.314 nemških mark) ste si leta 1971 lahko omislili tudi nov ferrari 365 V12 GT (2+2 kupe) ali pa dva najdražja tedanja serijska porscheja (model 911 S targa: 32.900 nemških mark), odnosno 14 povsem novih 'hroščev' 1200 (5.045 nemških mark). O kultnem pomenu teh limuzin, ki imajo v današnjih časih tudi dostojne serijske naslednike v obliki modela rapide V12, pa priča informacija o ponovnem rojstvu ene izmed takšnih limuzin, ker se je leta 2007 pojavila nova lagonda V8 saloon s serijsko številko 12008. Gre za originalen izdelek, ki ga pri znamki Aston Martin niso nikoli dokončali. Leta 1998 je ostanke tega avtomobila, ki so jih še vedno hranili pri proizvajalcu, odkupil bogati trgovec (Roger Bennington, lastnik podjetja Stratton Motor Company) in ga ob pomoči sestavnih mehanskih delov modela vantage (1989) po devetih letih tudi dokončal in ga kasneje tudi predstavil javnosti.

Vrednost katerega (večino so opremili s 3-stopenjskimi 'Torqueflite' samodejnimi menjalniki znamke Chrysler, samo dva sta prejela 5-stopenjske ročne menjalnike znamke ZF) izmed skupno osmih izdelanih primerkov modela lagonda V8 saloon je težko določiti, ker poznamo samo trenutne prodajne cene kupe modela DBS. Za odlično ohranjenega predstavnika teh aristokratskih kupejev boste v današnjih časih odšteli najmanj 175.000 evrov, ker pa je '4-vratni DBS' občutno bolj redka pojava na cestah bi bila temu primerno višja tudi cena.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Automobilistt ne glasi se ker nimaš pojma
(pred 4 dnevi )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Vsak lahko prepozna da je tole Ferrari LaStradale Type 69, razen miklavc
(pred 2 tedni )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera -toyota supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 6 meseci  |