Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Končno prikazana realna povprečna poraba?

Uvedba obvezne programske opreme OBFCM

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Evropski politiki so sprejeli novo direktivo v okviru protokola WLTP, ki za razliko od prejšnjih ščiti potrošnike, ker bodo proizvajalci avtomobilov v bodoče prisiljeni v bolj verodostojen prikaz podatkov glede povprečne porabe pogonskih goriv in energije.
Končno prikazana realna povprečna poraba?
Foto: Mercedes-Benz
6. 12. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Vse skupaj predstavlja posledico pritiska, ki so ga evropski politiki občutili s strani raznih avtomobilskih klubov in združenj potrošnikov, kjer jim je na podlagi številnih izvedenih študij že dolgo jasno, da uradne navedbe glede povprečne porabe goriva v številnih primerih ne držijo vode. To je potrdila tudi najnovejša študija, izvedena s strani organizacije ICCT (International Council on Clean Transportation), kjer so sicer zasledili malenkostno izboljšanje (+ 3 %) v prid kredibilnosti izjav s strani proizvajalcev avtomobilov, vendar je razlika med uradno in neuradno izmerjenimi podatki še vedno v nebo vpijočih 39 odstotkov, seveda v plus (večja poraba), ker proizvajalci zaradi lukenj v predpisanih postopkih merijo porabo goriv v idealnih pogojih (izklopljene klimatske naprave in drugi porabniki, aerodinamično optimirana karoserija s trakovi, ki prekrijejo karoserijske fuge, namestitev pnevmatik z manjšim kotalnim uporom), ki jih v realnem življenju ni.

Sama uvedba, odnosno implementacija OBFCM programske opreme v avtomobile, ne bo težavna, ker imajo nekateri novejši avtomobili takšno programsko opremo že vgrajeno, za proizvajalce je najhujše to, da bodo morali po novem podatke o povprečni porabi, ki jih sedaj že pridno zbirajo zase, po novem brezplačno deliti z EU uradniki, ki bodo takšne informacije lahko tudi javno objavili. Odlok o vgradnji takšne programske opreme, katerega osnutke so pripravili že leta 2017, bo veljaven 1. 1. 2020 za vse nove različice obstoječih serijskih osebnih avtomobilov in tudi za lahka gospodarska vozila. 1. 1. 2021 bodo EU uradniki pričeli zbirati informacije, posredovane s strani proizvajalcev in lastnikov, odnosno uporabnikov avtomobilov, čeprav še ni dogovorjeno, na kakšen način bo potekala izmenjava podatkov.

Ta odlok bodo EU uradniki izvajali pet let (2021-2026), rezultati meritev bodo objavljeni enkrat letno, končna odločitev glede nove zakonodaje, ki bo proizvajalce avtomobilov prisilila k točenju bolj 'čistega vina' za potrošnike, bo znana leta 2030. Že sedaj je jasno, da bo imel ta odlok stranske posledice, ki jih bodo najbolj občutili lastniki trenutno marketinško izredno 'zelenih' hibridnih avtomobilov, ker bodo pridobljeni podatki razkrivali tudi časovno trajanje voženj na električni pogon ter voženj na fosilna goriva. Posledično bodo ljudje, ki v današnjih časih kupujejo hibridna vozila ob pomoči državnih subvencij pod lažno okoljevarstveno pretvezo, potem pa se večino časa vozijo samo ob delovanju motorja na fosilna goriva, razkrinkani kot lažni ekologi in po vsej verjetnosti tudi povabljeni na plačilo dodatnih davkov, ker se v Bruslju šušlja o tem, da bodo na podlagi delovanja programske opreme OBFCM pripravili tudi novo evropsko davčno zakonodajo, ki bo na podlagi pridobljenih informacij o povprečni porabi kaznovala vse, ki se vozijo na klasična fosilna goriva in nagradila tiste ljudi, ki se vozijo samo ob pomoči elektrike.

S tem bo tudi konec pravljice o 'zelenih' hibridnih SUV-jih in podobnih 4-kolesnih 'galejah' na naših cestah z zajetnimi bencinskimi in dizelskimi motorji, ki so jim v imenu ekologije pritaknili električne pogonske sklope. V resnici s takšnim vozilom lahko prihranite samo 10 odstotkov pogonskega goriva, ob priganjanju in praznih električnih akumulatorjih pa lahko pokurite občutno več goriva kot pri lažjem nehibridnem avtomobilu istega tipa s podobno zalogo pogonske moči. Gre za metodo tipa 'pesek v oči' uradnikom ter kupcem, pravi 'eko hibrid' ima vgrajen majhen klasičen fosilno gnan pogonski sklop, ki ima kvečjemu vlogo podaljševalnika dosega, ker deluje kot generator (ustvarja električno energijo) in ne kot primarni pogonski sklop v današnjih modnih priključnih hibridih.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 8. 2020
Avgust 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 2 tedni  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 2 tedni  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 3 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 8 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 leti  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  |