Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

4 desetletja druženj s predsedniki

Maserati quattroporte III Presidenziale

Avtor prispevka: Marko Miklavc
14. decembra leta 1979 se je Sandro Pertini (sedmi predsednik italijanske republike) prvič srečal s tedaj še dokaj novim novim maseratijem quattroporte III, ki je od leta 1976 utelešal višek italijanske rokodelske umetnosti in tehnološkega znanja pri izdelavi nadvse prestižnih in zmogljivih 'high-end' limuzin.
4 desetletja druženj s predsedniki
Foto: Maserati
19. 12. 2019 ob 5:00
Komentarjev: 0

Maserati quattroporte III uteleša poslovno vizijo tedanjega lastnika (Alejandro de Tomaso (1928–2003)) znamke Maserati, ki je obvladoval znamko od leta 1976 do leta 1993, ko je znamka Maserati pristala pod okriljem koncerna FIAT. Alejandro de Tomaso je verjel v to, da tržišče potrebuje avtomobil v slogu velikega, 4-vratnega maseratija. Na koncu se je izkazalo, da je imel prav, ker je novi quattroporte III poskrbel za dober 'dotok' kupcev, posledično je imela velika italijanska 'Grand Coupe' limuzina (dolžina: 4880 mm, širina: 1790 mm, višina: 1350 mm, medosna razdalja: 2800 mm, masa avtomobila: 1780 kg v primeru 4,2-litrske verzije iz leta 1979) v prvih dveh letih serijske proizvodnje 60 odstotni prodajni delež v tedanji ponudbi serijskih modelov znamke Maserati.

Posledično je nastanek modela quattroporte III tesno povezan s tedanjo ponudbo serijskih modelov znamke De Tomaso, ker so Italijani pri razvoju tretje generacije modela quattroporte uporabili podaljšano (+ 200 mm v primeru medosne razdalje) tehnološko platformo tedanjega hišnega GT kupeja (model kyalami, 1976-1983), ki v bistvu ni nič drugega kot v maseratija preoblečen de tomaso longchamp (1973-1980, še eden izmed pravih GT avtomobilov …). Za dokončno obliko tedanje admiralske ladje znamke Maserati je poskrbel slavni oblikovalec Giorgetto Giugiaro. Na začetku je obstajala samo različica z vgrajenim 4,2-litrskim bencinskim V8 motorjem, ki je leta 1979 lahko mobiliziral 199 kW (270 KM) pogonske moči pri športnih 6000 vrtljajih v minuti ter 400 Nm motornega navora pri 3800 vrtljajih v minuti. Tako motoriziran quattroporte III je lahko dosegel največjo hitrost 230 km/h (0-100 km/h: 8 sekund), resnično aristokratsko pa je odmerjena tudi povprečna poraba, ki znaša uradnih 19 litrov na vsakih 100 prevoženih kilometrov.

To različico so ponujali samo ob povezavi s pritaknjenim 5-stopenjskim ročnim menjalnikom znamke ZF, kasneje, ko se je pojavila 4,9-litrska verzija so morali kupci za ročni menjalnik doplačati, ker so kupcem močnejše verzije namenili serijsko vgrajeni 3-stopenjski samodejni menjalnik znamke Borg Warner. V tem primeru je kupec prejel V8 motor s 206 kW (280 KM) pogonske moči pri 5600 vrtljajih v minuti. Višek ponudbe smo dobili 14. decembra leta 1986, ker so takrat predstavili evolucijsko različico modela quattroporte III, ki se je preimenovala v maserati royale. Vgrajeni 4,9-litrski atmosferski 8-valjnik je lahko mobiliziral 221 kW (300 KM) pogonske moči pri 5600 vrtljajih v minuti ter 402 Nm motornega navora pri 3000 vrtljajih v minuti. Posledično se je za 1,5 sekunde izboljšalo pospeševanje od 0-100 km/h, končna hitrost je enaka kot pri šibkejši verziji, se je pa za 1 liter povečala povprečna poraba, ki znaša v primeru nekoliko težjega (1938 kg v modelnem letu 1987) modela royale 20 litrov. Tudi v tem primeru se je kupec lahko odločil samo za pritaknjen 5-stopenjski ročni menjalnik.

Do dejanske uporabe maseratija quattroporte III kot predsedniškega vozila je prišlo šele leta 1983, ko je Sandro Pertini prejel temnomodrega maseratija s svetlim oblazinjenjem potniške kabine, kjer ob opremljanju Italijani seveda niso varčevali z najboljšim usnjem, kovino in lesom. Njegov quattroporte III se lahko pohvali tudi z dodanim oklepom, ki je tedanjega italijanskega predsednika varoval pred malokalibrskimi izstrelki iz ročnega orožja, solidno (38 mm) pa so debela tudi kabinska stekla. Kot posebnost tega predsedniškega maseratija pa omenjajo velik pepelnik s držalom za pipi v fondu, ker je bil Pertini strasten kadilec, poleg tega ima vozilo vgrajen tudi mini bar ter posebno strešno okno, ki je Pertiniju ob odprtju omogočalo stoječo držo med počasno vožnjo. Posledično so vozilo opremili tudi z dodanimi ročaji za parom prednjih sedežev.

Najbolj odmevna anekdota, ki je povezana s takšnim maseratijem, se je zgodila 29. maja leta 1983, ko je Pertini obiskal Ferrarijevo tovarno v Maranellu. Takrat je protokol predpisoval, da mora lastnik objekta, ki ga je z vozilom obiskal predsednik, ob vhodu v objekt pričakati predsedniško limuzino, vendar se to ni zgodilo, ker Enzo Ferrari ni maral tekmecev, sploh pa ne bratov Maserati ali pa lastnika znamke Lamborghini. Ob Pertinijevem obisku njegove tovarne je Enzo to tudi zelo nazorno pokazal, ker ga je sprejel šele na vhodu v upravno poslopje. Nepozabna pa je tudi vloga takšnega maseratija v tretjem delu kultnega 'Botra' (film Godfather III), kjer se mafijski 'Capo di tutti i capi' (šef vseh šefov) ob obisku Bagherie (Sicilija) pripelje v modelu quattroporte III, sledi mu 'fastback' limuzina znamke Lancia (model gamma), medtem ko so manj pomembnim mafijcem v tem filmu dodelili 'alfo sei' (alfa romeo 6).

Poglejmo še nekaj statističnih podatkov, ki pričajo o prodajnem uspehu tega, ne ravno poceni serijskega modela znamke Maserati, ker ste zanj leta 1979 v Nemčiji odšteli od 81.800 (4,2 litra) do 84.884 (4,9-litra) nemških mark. Ob nakupu različice s samodejnim menjalnikom so vas olajšali še za dodatnih 2400 nemških mark. Za primerjavo in razmislek morate vedeti, da ste za podoben model (XJ V12, 5,3 litra) znamke Jaguar takrat lahko odšteli 'samo' 50.440 nemških mark, podobno je veljalo tudi za znamko BMW, kjer ste za najdražji serijski model (635 CSi) lahko odšteli 49.400 nemških mark, po prestižu je takšnemu maseratiju lahko pariral samo kakšen izdelek znamke Mercedes-Benz. Recimo tedanji top predstavnik razreda S v obliki različice 450 SEL 6.9 s podobno nemško prodajno ceno (77.392 nemških mark). Od leta 1979 do konca leta 1990 je nastalo točno 2145 primerkov tega modela, samo 51 izmed vseh izdelanih primerkov je opremljenih z modelno oznako royale.

Predsedniški maserati quattroporte III, ki ga lahko občudujete na priloženih fotografijah, je še vedno v službi italijanske države, čeprav ga sedaj počasi izpodriva zadnja generacija tega izredno prestižnega in spoštovanega avtomobila. Med zelo znanimi lastniki takšnega maseratija je bil tudi slavni italijanski tenorist Luciano Pavarotti (1935-2007).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 9. 2020
September 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
310102  mednarodna premiera - renault E-TECH
03040506
07  mednarodna premiera - sto let znamke Mazda
0809  domača premiera - citroën C5 aircross hybrid
10111213
1415  domača premiera - fiat 500 hybrid
1617181920
21222324  domača premiera - hyundai i30
25  domača premiera - BMW M closed room
2627
28  domača premiera - mazda MX-30
domača premiera - opel insignia
293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 234
peugeot 2008 185
hyundai tucson 171
škoda octavia 165
nissan qashqai 159

Podatki veljajo za avgust 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 38.791 novih avtov.

Anketa
Kolikokrat ste od marca razkužili svoj avtomobil?
975Vsak dan enkrat 974Zakaj bi ga razkuževal? 973Samo enkrat. 972Enkrat na mesec. 971Enkrat tedensko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 dnevi  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 dnevi  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 dnevi  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 4 dnevi  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 1 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 2 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 2 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 4 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 10 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 11 meseci  |