Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dobro varovana skrivnost

Renault projekt H

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pred kratkim se je v Parizu zaključil letošnji salon Rétromobile, ki je obiskovalcem postregel tudi s presenečenjem v obliki velikega prototipnega renaulta, ki ga večina zemljanov ni nikoli spoznala.
Dobro varovana skrivnost
Foto: Renault
12. 2. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Projetk H je namreč že kmalu po prvi interni predstavitvi dokončno poniknil v analih zgodovine. Tako smo približno 4,9 metra dolgo prototipno 'fastback' limuzino ('kupejevska limuzina' za današnje neresne novinarje) z vgrajenim 3,5-litrskim bencinskim V8 motorjem, ki je oblikovana po okusu tedanjih ameriških kupcev, spoznali šele sedaj na sejmu Rétromobile, njenih tedanjih treh prototipnih sorodnikov, ki so jih pokazali samo tedanjemu vodstvu koncerna Renault, pa po vsej verjetnosti ne bomo nikoli spoznali, ker nam sploh ni znana njihova dokončna usoda.

Serijski renault z vgrajenim V8 motorjem? Z današnjega stališča je to popolna utopija, v šestdesetih letih prejšnjega stoletja so pri znamki Renault na to gledali z veliko 'dozo' optimizma, predvsem zaradi tega, ker so takrat združili moči (22. aprila leta 1966 sta obe znamki podpisali dogovor o sodelovanju …) z znamko Peugeot na več področjih (skupni nakup materialov in surovin, skupni razvoj in izdelava sestavnih delov ter skupni razvoj bodočih serijskih modelov ). Koordinacijo tega skupnega posla so zaupali človeku (Bernard Hanon), ki je kasneje (1975-1982) prevzel krmilo 'barke' z imenom Renault.

Pobudo o sodelovanju sta takrat pozdravila tudi glavna konstruktorja (Marcel Dangauthier & Yves Georges) pri obeh znamkah, navdušenje nad sodelovanjem pa razkriva tudi informacija o približno stotih inženirjih znamke Renault, ki so jih leta 1966 'preselili' v Peugeotov konstrukcijski oddelek. Prvi rezultat tega sodelovanja razkriva projekt M121. Tako smo kasneje dobili serijskega peugeota 104 (1972 - 1988) in pa danes že skoraj pozabljen renault 14 (prvi serijski 'golf' znamke Renault / 1976 - 1983). Ob tem so se pri znamki Renault odpovedali razvoju modela R2, ker so se odločili za razvoj lastnega majhnega avtomobila, ki je postal znan kot serijski renault 5 (M122). Ideja o junaku naše zgodbe, ki bi v Franciji v pogledu prestiža detroniziral uveljavljeni citroën DS, se je pojavila poleti leta 1966.

Za oblikovanje nove reprezentančne francoske limuzine je poskrbel Renaultov oblikovalec Gaston Juchet, ki je pred tem ustvaril že legendarni serijski model R16, medtem ko so razvoj 3,5-litrskega 90-stopinjskega atmosferskega bencinskega V8 motorja zaupali konstruktorjem znamke Peugeot. Gaston Juchet je takrat ustvaril tri različno oblikovane prototipe (ena 'fastback' in dve klasični 'notchback' limuzini), svoj pogled na projekt H so takrat predstavili tudi pri znamki Peugeot, vendar ob pomoči oblikovalske hiše Pininfarina (za obliko tega 'notchback'  prototipa je poskrbel Aldo Brovarone). Vse štiri prototipe so na začetku leta 1967 predstavili samo vodstvu obeh znamk. Kakšne so bile njihove reakcije na oblikovanje teh prototipov ne vemo, vemo pa to, da so vodilni v obeh koncernih takrat že dvomili v tržno uspešnost takšnega modela, čeprav so do takrat pri Renaultu in Peugeotu za projekt H zapravili že manjše bogastvo (7,4 milijona francoskih frankov, dve tretjini denarja je prispevala znamka Renault).

Stroški razvoja in priprave na proizvodnjo pa bi požrli še občutno več denarja (približno 190 milijonov francoskih frankov). Za doseganje rentabilnosti proizvodnje bi moralo francosko tržišče vsak dan 'požreti' od 150 do 200 takšnih novih vozil s prodajno ceno v območju 20.000 francoskih frankov, vendar je študija, ki jo je takrat izvedel Bernard Hanon pokazala, da je ekonomska smiselnost obstoja takšnega velikega in prestižnega renaulta vprašljiva, posledično so pri obeh znamkah leta 1968 dokončno zaustavili projekt H. Kasnejša (1973) globalna naftna kriza je potrdila pravilnost odločitve tedanjega vodstva pri obeh znamkah, ker je pokopala veliko serijskih prestižnih modelov in povzročila tudi izumrtje prvotnih ameriških mišičnjakov (muscle car). Svoj delež pri opustitvi projekta H pa je prispevala tudi samosvoja oblika izdelanih prototipov.

Namesto tega so se pri obeh znamkah pričeli ločeno ukvarjati z razvojem dveh velikih modelov, ki sta kasneje postala znana kot renault 20/30 in peugeot 604. Nasledstvo projekta H je razvidno samo v primeru legendarnega serijskega 'RPV' (Renault, Peugeot & Volvo) 2,7-litrskega bencinskega motorja ('Douvrin' V6), ki v bistvu ni nič drugega kot 'amputirani' (izguba dveh valjev) V8 motor projekta H.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 2. 2020
Februar 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - peugeot 2008
13141516
17181920212223
24252627  domača premiera - BMW xDrive arena
282901

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 420
volkswagen tiguan 219
škoda octavia 174
renault captu 148
volkswagen golf 147

Podatki veljajo za januar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 6.215 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 3 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 7 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 7 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 8 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 8 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 9 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 9 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 9 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 9 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 9 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 9 meseci  |