Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Britanski 'gran coupé'

Vauxhall cavalier

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Leta 1975 se je na nekaterih evropskih tržiščih pojavil tedaj povsem novi oblikovni križanec koncerna General Motors v obliki štirivratne limuzine z nosom kupeja, ki bi ga današnji avtomobilski marketing seveda oglaševal kot '4-vratni kupe'.
Britanski 'gran coupé'
Foto: Vauxhall
18. 3. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Po logiki današnjih lakajev marketinga se lahko vsak klasični 2-vratni kupe z dodanim parom bočnih vrat spremeni v 4-vratni 'Gran Coupé', ker ob tem seveda zanemarijo pravila klasične kupe igre (krajša medosna razdalja ob primerjavi z limuzino (kombilimuzino), popolnoma drugačna oblika karoserije, drugače oblikovana armaturna plošča, bolj utesnjena potniška kabina, samo en par bočnih vrat, sedežna konfiguracija 2+2). Ker so bili nekdanji novinarji manj dovzetni za širjenje marketinških bedarij, modela cavalier (oblikovni križanec med Oplovo ascono B in manto B) seveda niso oglaševali po novodobnih merilih, kjer je vsak 'motoriziran kurnik' z 'neomejenim' številom bočnih vrat in ne glede na obliko karoserije lahko kupe (če pa ni kupe, je pa 'kupejevski', verjetno zaradi 'kupe zraka' v nameščenih pnevmatikah), temveč so v primeru modela cavalier govorili samo o 2- in 4-vratni limuzini (saloon), čeprav se je leta 1978 pojavila tudi 3-vratna kombikupe različica modela cavalier, ki je bila povsem identična s kontinentalnim sorodnikom (opel manta B CC (Combi-Coupe)).

Britanski recept za ustvaritev 'velikega kupeja' je zelo enostaven. Namesto, da bi klasični 2-vratni 'notchback' manti B dodali še en par bočnih vrat, so Britanci uporabili obstoječo 4-vratno ascono B in ji zamenjali nos, ki ga je prispevala manta B, ker gre za tehnološko povsem identična avtomobila, ustvarjena na nekdanji J-Car platformi iz koncerna GM. Na ta način sta imela oba opla veliko sorodnikov (ameriški chevrolet vega, avstralska holden torana, japonski isuzu florian in južnoafriški chevrolet chevair) po celem svetu. Tako smo dobili prvo generacijo modela cavalier, ki so jo na začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja na nekaterih evropskih tržiščih prodajali vzporedno z nemško ascono (te prakse so se držali tudi pri britanski podružnici znamke Ford). Posledično so si tudi jugoslovanski kupci poleg nakupa opla lahko omislili tudi nakup novega vauxhalla ali pa britanskega forda (model cortina, britanska verzija nemškega modela taunus). To se je spremenilo leta 1981, ko so v koncernu GM ukinili evropske programe različno oblikovanih 'dvojčkov'.

Za samodejno premikanje prvotnega modela cavalier (1975-1981) so skrbeli Oplovi pogonski sklopi (od 1,3 (44 kW/60 KM) do 2,0 litra (81 kW/110 KM)) iz modelov ascona in manta, proizvodnja modela cavalier je potekala samo v Belgiji in Veliki Britaniji. Čeprav se je britanski 'crossover' recept dobro prijel med kupci, ker se je model cavalier v Veliki Britaniji redno uvrščal med 10 najbolje prodajanih novih avtomobilov, ta preprosta, lahko bi rekli tudi unikatna britanska oblikovna ideja ni našla posnemovalcev, ker je bila druga generacija modela cavalier oblikovno že povsem identična z ascono C (1981-1988). Na koncu se je model cavalier spremenil v nam dobro znano vectro (1988-1995).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 10 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |