Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Pogojno zanesljivo delovanje sistemov

Testiranja kluba ADAC

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Nedavno so strokovnjaki kluba ADAC razkrili delno spodbudne rezultate obsežnih testiranj asistenčnih sistemov za samodejno zaviranje v sili, ki so trenutno že lahko vgrajeni v nekatera lahka gospodarska vozila z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone.
Pogojno zanesljivo delovanje sistemov
Foto: ADAC/Ralph Wagner
9. 4. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

K izvedbi takšnih testiranj jih je spodbudila evropska zakonodaja, ki predvideva, da bodo od leta 2022 s sistemi za samodejno zaviranje v sili in tudi sistemi za ohranjanje voznega pasu opremljena vsa nova lahka gospodarska vozila z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone. Drugi pomembni razlog za izvedbo takšnih testiranj je priskrbela črna nemška statistika iz leta 2018, ker se je vsaka peta prometna nesreča z vpletenimi lahkimi gospodarskimi vozili zgodila po scenariju naleta lahkega gospodarskega vozila v vozilo, ki je vozilo, se počasno premikalo ali pa mirovalo pred njim na enakem voznem pasu.

Tokratna testiranja delovanja sistema AEBS (Autonomous Emergency Braking System) so izvedli ob pomoči lahkega, dodatno opremljenega (doplačilo kupca za sistem AEBS) večjega lahkega gospodarskega vozila znamke Ford, ker so Nemci ob tem poudarili, da boste v Nemčiji, kjer je kupcem trenutno na voljo 11 različnih serijskih modelov takšnih vozil, za vgradnjo takšnega sistema doplačali v večini primerov, ker ga serijsko vgrajujejo samo v izdelek znamke MAN (tip TGE), medtem ko ga kupci nissana NV400 in opla movano sploh ne morejo kupiti, ker ga ni v ponudbi opreme. Ob testiranjih so uporabili 5 različnih scenarijev, vendar v dveh bistveno drugačnih pogojih, ker so najprej izvedli teste s praznim (brez tovora) dostavnikom in jih nato ponovili z občutno težjim (naloženi tovor) enakim predstavnikom te vrste vozil.

Prvi scenarij: SPOSOBNOST SAMODEJNEGA ZAVIRANJA V PRIMERU, KO JE PRED VAMI NA ISTEM VOZNEM PASU USTAVLJEN (MIRUJOČ) AVTOMOBIL

Dokler je vaš dostavnik prazen in po cesti ne boste vozili z več kot 43 km/h, se skoraj nimate česa bati, ker je vgrajeni sistem AEBS v izdelku znamke Ford prepoznal oviro na cesti in poskrbel za uspešno in varno samodejno zaustavitev vozila. Slabše jo boste odnesli pri višjih hitrostih (od 43 do 60 km/h), ker se prazni dostavnik pri takšnih hitrostih ni več sposoben samodejno varno ustaviti. Posledično lahko pride do manjšega trčenja v obliki lažjega naleta v vozilo, ki na cesti stoji pred vami. Za še občutno slabši možni razvoj tega scenarija pa poskrbi otovorjen dostavnik, kjer se boste z delujočim sistemom AEBS uspešno ustavljali samo še ob počasni vožnji (do približno 33 km/h), pri višjih hitrostih morate računati na povečano verjetnost lažjega trčenja, odnosno naleta.

Drugi scenarij: SPOSOBNOST SAMODEJNEGA ZAVIRANJA V PRIMERU, KO JE PRED VAMI NA ISTEM VOZNEM PASU POČASEN AVTOMOBIL, KI SE PREMIKA S HITROSTJO 20 KM/H
Najbolj srečni testni scenarij, ne glede na otovorjenost lahkega gospodarskega vozila, ker je bilo delovanje sistema AEBS vedno vzorno do hitrosti 60 km/h.

Tretji scenarij: SPOSOBNOST SAMODEJNEGA ZAVIRANJA V PRIMERU, KO JE PRED VAMI NA ISTEM VOZNEM PASU AVTOMOBIL, KI ZAVIRA
Najbolj nesrečen testni scenarij, po katerem je sistem AEBS v velikem dostavniku odpovedal na celi črti. Posledično je na izvedenih testih prišlo do trčenja (nalet od zadaj) z nezmanjšano hitrostjo.

Četrti scenarij: SPOSOBNOST SAMODEJNEGA ZAVIRANJA V PRIMERU, KO SE PRED VAMI ZNAJDE PEŠEC, KI PREČKA CESTO
Nemci tudi v primeru tega scenarija niso najbolj zadovoljni, ker se je pokazalo, da je vgrajeni sistem AEBS delno prepoznal pešce in uspešno odreagiral samo pri nižjih hitrostih (od 32 (polno vozilo) do 36 km/h (prazno vozilo)), zato so bili 'testni pešci' vedno deležni 'manjših poškodb' (recimo izguba spodnjih okončin ), ki za testne lutke seveda niso tako usodne kot za prave ljudi.

Peti scenarij: SPOSOBNOST SAMODEJNEGA ZAVIRANJA V PRIMERU, KO SE PRED VAMI NA ENAKEM VOZNEM PASU ZNAJDE KOLESAR
Tudi v tem primeru je vgrajeni sistem AEBS dokaj uspešno opravil zadano nalogo, ker je na vašem voznem pasu vedno zaznal kolesarja, ki se je znašel pred vami in se premika v enaki smeri kot vi, vendar samo pri hitrostih, ki niso višje od 52 km/h. Če boste vozili hitreje pa obstaja možnost, da bo sistem AEBS odreagiral prepozno, posledično neželeno srečanje s kolesarjem ni več izključeno.

Sklepna nemška ugotovitev je, da sta sistema kot sta AEBS in sistem za ohranjanje voznega pasu res koristna, vendar se na njuno 100 odstotno delovanje ne smemo zanesti, ker je to pač nekaj kar še ne obstaja, čeprav nas marketing in neresni novinarji že dolgo prepričujejo v obstoj takšnih pravljic za odrasle. Dober in zbran šofer se bo še naprej prvenstveno posvečal vožnji, medtem ko bo delovanje vgrajene 'Allmighty - Wunderwaffe' IT krame jemal z rezervo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 25. 5. 2020
Maj 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 325
renault captur 71
dacia sandero 44
volkswagen tiguan 43
peugeot 2008 42

Podatki veljajo za april 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 16.354 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 tedni  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 6 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 10 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 11 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 11 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 leti  |