Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Neprepoznana dodana vrednost

BMW Z3 coupé (E36/8)

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Mineva 23 let od prve predstavitve bavarskega predstavnika 3-vratnih kombikupejev, ki je ob prvem nastopu v Frankfurtu z rahlo neskladno obliko resnično šokiral občinstvo.
Neprepoznana dodana vrednost
Foto: BMW
23. 6. 2020 ob 6:00
Komentarjev: 0

Zgodba o tem, še vedno edinem nemškem predstavniku pravih serijskih 'Shooting Brake' avtomobilov se je pričela odvijati že na začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko so Bavarci ustvarili prototipno, 3-vratno kombikupe različico serijskega modela Z1 (še en legendarni in v času kariere ne povsem dobro sprejeti BMW, ki v današnjih časih pridno pridobiva na vrednosti), ki naj bi po tedanjih navedbah iz Münchna utelešala vse vrednote (6-valjni bencinski pogonski sklop, kompaktne dimenzije vozila, praktičnost (3-vratna zasnova) in športna GT eleganca) legendarnega triumpha GT6 (1966-1973, izdelanih približno 40.000 primerkov).

Vendar BMW Z1 'Coupé Prototype' ni nikoli dobil zelene luči za nastanek serijske različice, to je uspelo šele junaku naše zgodbe, ki so ga v bavarskem marketinškem oddelku oglaševali kot klasični kupe, ker očitno (pomanjkanje lastne 'Shooting Brake' tradicije) v njem niso nikoli prepoznali dodano vrednost, ki je posledica vrline (3-vratni kombikupe s karavanskim zadkom), ki zaznamuje samo prave predstavnike 'Shooting Brake' avtomobilov, ki jih danes na cestah, kjer kraljujejo 'novokomponovane' marketinške 'Shooting Brake' tvorbe v obliki 5-vratnih 'low-roof' karavanov (mercedes-benz CLS in podobni …), ne morete srečati prav veliko. Z3 coupé (1998-2002) ob rojstvu ni imel prav veliko simpatizerjev, ker kupcev oblikovanje, ki je opazovalcem ponujalo bočno 'Sneaker' (superga) silhueto, ni prepričalo.

Posledično je takšen kompaktni BMW (dolžina: 4025 mm, širina: 1740 mm, višina: 1306 mm, medosna razdalja: 2446 mm, masa avtomobila: 1375 kg, prostornina prtljažnika: 210/410 litrov) že kmalu po rojstvu prejel nemško ljudsko ime 'Turnschuh' (telovadni copat), precej huje so se na takšnega BMW-ja odzvali na področjih z angleško govorečim prebivalstvom, kjer je dobil ljudsko ime 'Clown Shoe' (klovnov čevelj). Ker je zunanja podoba takšnega BMW-ja kmalu po predstavitvi v javnosti sprožila ogromno polemik, so pri klubu ADAC takrat poiskali mnenje nam neznanega oblikovalca avtomobilov, ki jim je povedal, da je Z3 coupé dejansko oblikovno neskladen, vendar z razlogom, ker je oblikovalska ekipa, ki jo je vodil Chris Bangle, posledično lahko ustvarila avtomobil, ki izžareva moč (sploh v primeru 'nabildane' M verzije).

Vendar Bavarci s tem argumentom niso prepričali prav veliko kupcev, ker se je za to neuradno 'Shooting Brake' verzijo modela Z3 odločilo samo 17.815 kupcev, ki so bili ob nakupu takšnega 3-vratnega kombikupeja, ki navzlic oblikovnemu neskladju uteleša prave GT vrednote (vozilo s samo enim parom bočnih vrat, solidnim udobjem in zadostno mero pogonske moči …), olajšani za dodatnih 700 nemških mark. Že v osnovi (za odštetih 64.000 nemških mark) je kupec leta 1998 prejel zelo zmogljiv 'športni karavan', ker so na začetku vanj vgrajevali samo premijsko orientiran vrstni 2,8-litrski šestvaljni bencinski pogonski sklop (193 KM/142 kW pri 5500 vrt./min. ter 280 Nm motornega navora pri 3500 vrt./min.), ki ga je leta 2000 nadomestil podoben 3,0-litrski pogonski sklop (231 KM/170 kW pri 5900 vrt./min. ter 300 Nm motornega navora pri 3500 vrt./min.).

Takrat se je pojavil tudi prvi M coupé (dolžina: 4025 mm, širina: 1740 mm, višina: 1280 mm, medosna razdalja: 2446 mm, masa avtomobila: 1465 kg) z vgrajenim 3,2-litrskim pogonskim sklopom  (321 KM/236 kW pri 7400 vrt./min. ter 350 Nm motornega navora pri 3250 vrt./min.). Na koncu se je pojavil še legendarno brutalni M coupé, ki je uporabniku lahko zagotovil še nekaj več voznih užitkov, seveda ob predpostavki, da je vešč upravljanja takšnih 'zverine' (325 KM/239 kW pri 7400 vrt./min. ter 350 Nm motornega navora pri 4900 vrt./min.), ker avtomobil ni opremljen z danes običajnimi 'Playstation' dodatki (sistemi kot je ESP), serijsko pa je vgrajena zapora diferenciala na zadnji pogonski osi. Za takšno 'bavarsko supergo' (skupno 6291 izdelanih primerkov), s katero ste lahko bliskovito pospeševali (0-100 km/h: 5,5 sekunde) in občasno tudi drveli po nemških avtocestah z največjo hitrostjo 250 km/h (tovarniška omejitev), so Nemci ob prehodu v novo tisočletje (modelno leto 1998/1999) zahtevali približno 91.000 nemških mark.

In kako na takšen avtomobil gledamo danes? Po mnenju strokovnjakov gre v tem primeru že za kultnega BMW-ja, ki je zelo cenjen na današnji 'Youngtimer' sceni, posledično pa narašča tudi njegova vrednost na tržišču rabljenih vozil.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |