Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električna pionirja znamke MAN

MAN 750 HO-M 10 E & MAN SL-E 200

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Pri znamki MAN so v teh dneh obudili spomin na dva, danes že večinoma pozabljena predstavnika električno gnanih avtobusov, ki jima poznavalci pripisujejo pionirski vlogi na področju razvoja električnih avtobusov.
Električna pionirja znamke MAN
Foto: MAN
24. 6. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

13. februarja leta 1970 se je na območju MAN-ovega obrata v Münchnu odvijala prva slovesna predstavitev novega, striktno električno gnanega avtobusa, ki so ga Nemci razvili ob partnerstvu z nekaterimi nemškimi podjetji (RWE, Bosch in Varta), ker so se že v tistem obdobju pričeli zavedati dejstva, ki pravi, da naš planet ni 'vreča brez dna', zato so pri znamki MAN že proti koncu šestdesetih let prejšnjega stoletja želeli javnosti ponuditi avtobus, ki nekako ustreza tudi današnjim pojmovanjem o trajnostni, ekološko prijazni mobilnosti. Istočasno pa velja omeniti tudi podatek, da so se pri znamki MAN z okoljevarstvom pričeli ukvarjati že pred več kot 75. leti, ker so takrat predstavili tudi prvi tovornjak s pogonom na plin.

V januarju leta 1971 se je na ulicah mesta Koblenz pojavil rumeno obarvani MAN 750 HO-M 10 E, ki so ga pri znamki MAN za eno leto odstopili nam neznanemu transportnemu podjetju, ki ga je nato vključilo v javni mestni potniški promet. Takšen, striktno električno gnan avtobus, ki so ga ljudje hitro prepoznali zaradi pritaknjene prikolice z akumulatorji, je vozil samo na progi številka 7. Ob tem je lahko prevozil 99 potnikov na razdalji petdesetih kilometrov. Težave takšnega avtobusa s kratkim akcijskim radijem (50 km) ter kratkim obratovalnim časom (od 2 do 3 ure) pripetega paketa akumulatorjev so Nemci odpravili z manjšo 'floto' rezervnih prikolic, kjer so bili akumulatorji polni 'električnega soka', zato so lahko med obratovalnim časom vozila dokaj hitro zamenjali (odklopili v dejanskem pomenu besede …) set praznih akumulatorjev.

Do junija leta 1971 so s takšnim avtobusom prevozili približno 6000 kilometrov, in to brez večjih težav. Na olimpijskih igrah v Münchnu (1972), ki se jih spominjamo predvsem zaradi poboja izraelskih športnikov, so Nemci zagrabili priložnost za dobro promocijo znamke MAN in organizatorjem iger predali v uporabo električni avtobus iz Koblenza, ki so ga tokrat aktivirali za prevoz športnikov iz celega sveta, poleg tega so organizatorji iger prejeli še osem plinsko gnanih avtobusov znamke MAN. V času trajanja olimpijskih iger v Münchnu je striktno električno gnani MAN 750 HO-M 10 E obratoval po 20 ur na dan. Dve leti kasneje (15. oktober leta 1974) so pri znamki MAN predstavili prvega redno obratujočega predstavnika striktno električno gnanih avtobusov, njegova delovna kariera v mestu Mönchengladbach je trajala do leta 1979.

MAN SL-E 200 se je lahko pohvalil z občutno večjo (+ 50 %) zalogo akumulatorjev in posledično daljšim (80 km) akcijskim dosegom s samo enim polnjenjem akumulatorjev. Med nemškimi mesti, kjer so do konca leta 1986 obratovali takšni striktno električno delujoči avtobusi znamke MAN, pa omenjajo tudi Dusseldorf in Frankfurt am Main. Čeprav sta bila oba MAN-ova 'električarja' zelo uspešna pri poliranju okoljevarstvenega ugleda znamke MAN, do dejanskega preboja elektromobilnosti pri uporabnikih ni prišlo, ker so imeli tedanji električni prototipi in maloštevilni serijski izdelki pri pridobivanju kupcev enake težave (prevelika masa vozila, premajhen akcijski doseg, previsoka prodajna cena) kot številni današnji električni avtomobili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 9 urami  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  |