Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

SUV-vozila izgubljajo centimetre in kilograme

Študija inštituta Center Automotive Research (CAR)

Avtor prispevka: Marko Miklavc
V očeh številnih okoljevarstvenikov so velika SUV-vozila v naših mestnih središčih jasen znak dekadence v zahodni kulturi, ker kažejo predvsem na brezobzirnost njihovih lastnikov glede povečane porabe pogonskih goriv in posledičnega nastanka še več škodljivih emisij za ozračje.
SUV-vozila izgubljajo centimetre in kilograme
Foto: Proizvajalci
20. 8. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Istočasno pa takšna vozila poskrbijo tudi za občutno nižjo 'partnersko zaščito' ostalih udeležencev v javnem prometu. Zaradi tega so velika SUV (športno-funkcionalno vozilo) vozila dostikrat na udaru številnih, tudi nemških okoljevarstvenih organizacij, čeprav izsledki nedavno izvedene raziskave, ki so jo sedaj predstavili v privatnem inštitutu Center Automotive Research (CAR), ki ga na Univerzi v Duisburg-Essnu (Nemčija) vodi prof. dr. Ferdinand Dudenhöffer, kažejo, da so aktualna SUV vozila (povprečna dolžina: 429 cm) v zadnjih trinajstih letih v povprečju občutno krajša (skoraj 30 cm) ob primerjavi z večino serijskih SUV modelov iz leta 2007 (povprečna dolžina: 458 cm). Posledično se je zmanjšal tudi njihov tloris, ker so aktualni SUV avtomobili in njihove 'šišmiš' izpeljanke (crossover) v povprečju samo še za tri centimetre daljši od povprečno dolgih običajnih avtomobilov (nič visoko nasajenega za vožnjo po asfaltu). Enako velja tudi za širino aktualnih SUV modelov, ki je v povprečju samo 40 mm manjša kot pri povprečnih SUV modelih iz leta 2007.

Se pravi, da kritika na račun velikosti (tlorisa) njihovih karoserij v teh časih ni več povsem opravičena, povsem na mestu pa ostaja kritika glede 'Gas-guzzler' karakterja SUV in crossover (oblikovni križanec) vozil, ker je tu fizika neizprosna (težje, ko je vozilo, več 'pogonskega soka' potrebuje za samodejno premikanje, tudi zaradi povečanega kotalnega upora …). Univerzalna formula pravi, da ste si z nakupom SUV vozila ali pa 'šišmiša' (crossover) naredili medvedjo uslugo, vsaj v pogledu povprečne porabe goriva, ki bo približno 25 odstotkov višja kot pri povsem enako motoriziranem običajnem avtomobilu. Lep primer tega sta Volkswagnov golf (7. generacija) in aktualni tiguan, ki ni nič drugega kot 'visoko nasajen' golf. Pri hitrosti 130 km/h vam bo tiguan zaradi ugajanja aktualnim modnim trendom ('športno sedenje' voznika 'v prvem nadstropju', mačo zunanja podoba terenskega vozila, olajšano vstopanje in izstopanje za vse 'gibalno ovirane' osebe) porabil približno 2 litra več pogonskega goriva kot povsem enako motoriziran golf. Vsaj tako pravijo pri klubu ADAC.

K sreči so se dejstva, povezanega s preveliko maso SUV vozil, pričeli zavedati oboji (kupci & proizvajalci). Leta 2007 je bilo povprečno težko SUV vozilo (masa v območju 2,43 tone) približno 580 kilogramov težje od povprečnega običajnega avtomobila, trenutno znaša ta razlika samo še povprečnih 160 kilogramov, ker imajo aktualni SUV modeli v povprečju nekoliko nižjo maso (2,15 tone) kot povprečen običajni avtomobil (limuzina, kombilimuzina in karavan), ki tehta približno 1,99 tone. Kaj v praksi predstavlja približno 600 kilogramov razlike v dveh, popolnoma enako motoriziranih avtomobilih so Nemci (revija 'Auto, Motor und Sport') predstavili že pred mnogimi leti, ko so testirali dva povsem enako motorizirana BMW-ja (BMW 330d touring & BMW X5 330d). Na tem testu je elegantni BMW 330d popil povprečnih 7,5 litra nafte na vsakih 100 prevoženih kilometrov. Povsem enako motoriziran in občutno težji predstavnik bavarskih 'športnih lokomotiv' z oznako X5 si je na tem, že legendarnem primerjalnem testu privoščil povprečnih 11,5 litra naftnega goriva. Tudi na račun občutno slabše aerodinamike. Seveda pa ugotovitve glede nižje mase sodobnih SUV vozil ne veljajo za aktualna hibridna vozila, ki so lahko občutno težja od fosilno motoriziranega sorodstva.

Prof. dr. Ferdinand Dudenhöffer ob tem predlaga proizvajalcem aktualnih, izredno velikih SUV modelov z maso v območju treh ton in dolžino petih metrov, da naj se ob prodaji takšnih ekološko povsem nesprejemljivih vozil raje izognejo evropskim prodajnim salonom in se osredotočijo samo na kupce v ZDA ter na Kitajskem, sploh če si v Evropi želijo zagotoviti bolj kredibilen sloves ekološko naravnanih proizvajalcev avtomobilov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 10. 2020
Oktober 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293001020304
050607  domača premiera - citroën C3
08  mednarodna premiera - ford transit
091011
121314  domača premiera - volkswagen ID.3
15161718
19202122232425
26272829303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 243
škoda octavia 226
volkswagen golf 120
renault captur 115
peugeot 2008 111

Podatki veljajo za september 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 43.232 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 5 dnevi  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 5 dnevi  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 tedni  | 
carVertical Najbolj zanesljive znamke po mnenju ... pred 1 tedni  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 tedni  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 1 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 1 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 1 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 1 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 2 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 3 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 3 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 5 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 9 meseci  |