Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ne zanašajte se na podatke sistema TPMS

Opozorilo kluba ACE

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije prihaja novo opozorilo za lastnike avtomobilov z vgrajenim indirektnim sistemom TPMS (sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah), ker so strokovnjaki kluba ACE na testiranjih ugotovili, da takšni sistemi sploh ne delujejo natančno, posledično vozniki ne dobivajo pravilnih povratnih informacij glede zračnega tlaka v pnevmatikah, ki so nameščene na njihovih avtomobilih.
Ne zanašajte se na podatke sistema TPMS
Foto: Splet
17. 11. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Ob pogovorih s kolegi, prijatelji in znanci sem že velikokrat slišal pritožbe na račun nesmiselnega delovanja dežnih senzorjev, ki živijo v nekem svojem svetu in vklapljajo brisalce takrat ko to ni potrebno, ali pa jih ne vklopijo takrat ko je to potrebno. Številni lastniki modernih avtomobilov imajo pozimi težave z delovanjem električno delujočih ročnih zavor, da o tegobah lastnikov dizelsko gnanih vozil z vgrajenimi filtri trdnih delcev, ki so jim prodajalci ob nakupu 'pozabili' povedati, da tako opremljena vozila nisi namenjena krajšim vožnjam, niti ne govorim. Tem 'pridobitvam' moderne dobe, ki vam jih v vozilo seveda ne vgradijo zastonj, so se pred časom pridružili tudi sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah, ki so očitno namenjeni ljudem brez občutkov, ker izguba tlaka v pnevmatikah ni nekaj, kar smo ljudje odkrili včeraj, temveč nas takšne tegobe spremljajo že celotno zgodovino avtomobilizma.

Zato so neki pametni ljudje že pred mnogimi leti zapisali, da naj vsak pameten voznik lastnoročno preveri tlak v nameščenih pnevmatikah vsaj enkrat na mesec. Da bi človek ugotovil, da je nekaj narobe s tlakom v pnevmatikah pa ne potrebuje senzorjev, ker zadostuje že kanček občutka za delovanje in vožnjo avtomobila, ker boste v primeru, ko je ena izmed pnevmatik premalo napolnjena, ob izpuščenem volanskem obroču pri vožnji v ravni smeri, hitro ugotovili, da vam vozilo vleče v levo ali desno stran (odvisno od strani, kjer se nahaja bolj prazna pnevmatika). V večini primerov je ob premajhnem zračnem tlaku oteženo tudi sukanje volanskega obroča, težava leži v tem, da imajo današnji avtomobili že skoraj vsi 'servo volane', zato bo uporabnik ob sukanju volana težje odkril uhajanje zraka iz pnevmatik.

Pred časom so nas evropski uradniki razveselili z novo uredbo glede obvezne vgradnje določenih varnostnih komponent v nove avtomobile. Tako so se sistemu ESP pridružili še obvezno vgrajeni sistemi TPMS, ki jih ločimo na dve skupini. V prvi skupini najdemo direktne sisteme TPMS, kjer sistem direktno komunicira z elektronskimi senzorji na platišču ali na sami pnevmatiki. Na nemškem testu se je izkazalo, da je delovanje takšnih sistemov, ki vas bodo ob nakupu dodatnega seta platišč (recimo za zimske pnevmatike) olajšali za dodatnih 120 evrov (približno), primerno. Bolj so Nemci zaskrbljeni z delovanjem cenejše rešitve v obliki indirektnih sistemov TPMS, kjer sistem preko obstoječih senzorjev na vozilu v sklopu sistemov kot so ESP, ABS, ASR, preverja morebitna odstopanja od vnaprej določenih parametrov. Takšni sistemi na testu, ki je bil izveden skupaj s predstavniki okoljevarstvene organizacije Transport & Environment, uporabnikom v večini primerov niso javljali točnih podatkov. Ob točnem merjenju so Nemci ugotovili, da se takšni merilniki tlaka lahko zmotijo tudi za 0,5 bara, takšno nihanje pa že lahko povzroči težave s cestno lego avtomobila ter istočasno poskrbi za dvig povprečne porabe.

Nemci so stopili v bran potrošnikom, ker so prišli do zaključka, da so takšna nedopustna odstopanja pri izmerjenem tlaku dobro znana proizvajalcem vozil, ki pa ne ukrenejo ničesar za izboljšanje stanja. Razlog za to pasivnost se skriva v želji proizvajalcev po zagotavljanju večjega udobja potnikov, ki bi jih večno piskanje in opozarjanje sistemov na nepravilen tlak ob vsakem zagonu avtomobila verjetno spravilo v slabo voljo, zato so proizvajalci odreagirali podobno kot prodajalci alarmov, pač nastaviš sistem tako, da ni več tako občutljiv in imaš mir tudi pred morebitnimi reklamacijami kupcev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 24. 3. 2017
Marec 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - fiat tipo
02  domača premiera - seat leon
030405  Oddaja Volan
Ob: 16.00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
06070809101112  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1314  domača premiera - škoda octavia
15  domača premiera - kia optima plug-in
1617  domača premiera - opel crossland X
1819  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
2021  domača premiera - audi Q5
2223242526  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 448
škoda octavia 210
hyundai tucson 194
volkswagen golf 187
volkswagen tiguan 177

Podatki veljajo za februar 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 12.152 novih avtov!

Anketa
Kakšne letne pnevmatike boste nasadili na platišča?
786R15 785R16 784R17 783R18 782R19


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Leon.B
Obvestila
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 1 tedni  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 1 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 1 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 1 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 1 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 2 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 3 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 5 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 5 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 6 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 7 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 7 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 7 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 7 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 7 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 8 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 8 meseci  |