Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ne zanašajte se na podatke sistema TPMS

Opozorilo kluba ACE

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Nemčije prihaja novo opozorilo za lastnike avtomobilov z vgrajenim indirektnim sistemom TPMS (sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah), ker so strokovnjaki kluba ACE na testiranjih ugotovili, da takšni sistemi sploh ne delujejo natančno, posledično vozniki ne dobivajo pravilnih povratnih informacij glede zračnega tlaka v pnevmatikah, ki so nameščene na njihovih avtomobilih.
Ne zanašajte se na podatke sistema TPMS
Foto: Splet
17. 11. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Ob pogovorih s kolegi, prijatelji in znanci sem že velikokrat slišal pritožbe na račun nesmiselnega delovanja dežnih senzorjev, ki živijo v nekem svojem svetu in vklapljajo brisalce takrat ko to ni potrebno, ali pa jih ne vklopijo takrat ko je to potrebno. Številni lastniki modernih avtomobilov imajo pozimi težave z delovanjem električno delujočih ročnih zavor, da o tegobah lastnikov dizelsko gnanih vozil z vgrajenimi filtri trdnih delcev, ki so jim prodajalci ob nakupu 'pozabili' povedati, da tako opremljena vozila nisi namenjena krajšim vožnjam, niti ne govorim. Tem 'pridobitvam' moderne dobe, ki vam jih v vozilo seveda ne vgradijo zastonj, so se pred časom pridružili tudi sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah, ki so očitno namenjeni ljudem brez občutkov, ker izguba tlaka v pnevmatikah ni nekaj, kar smo ljudje odkrili včeraj, temveč nas takšne tegobe spremljajo že celotno zgodovino avtomobilizma.

Zato so neki pametni ljudje že pred mnogimi leti zapisali, da naj vsak pameten voznik lastnoročno preveri tlak v nameščenih pnevmatikah vsaj enkrat na mesec. Da bi človek ugotovil, da je nekaj narobe s tlakom v pnevmatikah pa ne potrebuje senzorjev, ker zadostuje že kanček občutka za delovanje in vožnjo avtomobila, ker boste v primeru, ko je ena izmed pnevmatik premalo napolnjena, ob izpuščenem volanskem obroču pri vožnji v ravni smeri, hitro ugotovili, da vam vozilo vleče v levo ali desno stran (odvisno od strani, kjer se nahaja bolj prazna pnevmatika). V večini primerov je ob premajhnem zračnem tlaku oteženo tudi sukanje volanskega obroča, težava leži v tem, da imajo današnji avtomobili že skoraj vsi 'servo volane', zato bo uporabnik ob sukanju volana težje odkril uhajanje zraka iz pnevmatik.

Pred časom so nas evropski uradniki razveselili z novo uredbo glede obvezne vgradnje določenih varnostnih komponent v nove avtomobile. Tako so se sistemu ESP pridružili še obvezno vgrajeni sistemi TPMS, ki jih ločimo na dve skupini. V prvi skupini najdemo direktne sisteme TPMS, kjer sistem direktno komunicira z elektronskimi senzorji na platišču ali na sami pnevmatiki. Na nemškem testu se je izkazalo, da je delovanje takšnih sistemov, ki vas bodo ob nakupu dodatnega seta platišč (recimo za zimske pnevmatike) olajšali za dodatnih 120 evrov (približno), primerno. Bolj so Nemci zaskrbljeni z delovanjem cenejše rešitve v obliki indirektnih sistemov TPMS, kjer sistem preko obstoječih senzorjev na vozilu v sklopu sistemov kot so ESP, ABS, ASR, preverja morebitna odstopanja od vnaprej določenih parametrov. Takšni sistemi na testu, ki je bil izveden skupaj s predstavniki okoljevarstvene organizacije Transport & Environment, uporabnikom v večini primerov niso javljali točnih podatkov. Ob točnem merjenju so Nemci ugotovili, da se takšni merilniki tlaka lahko zmotijo tudi za 0,5 bara, takšno nihanje pa že lahko povzroči težave s cestno lego avtomobila ter istočasno poskrbi za dvig povprečne porabe.

Nemci so stopili v bran potrošnikom, ker so prišli do zaključka, da so takšna nedopustna odstopanja pri izmerjenem tlaku dobro znana proizvajalcem vozil, ki pa ne ukrenejo ničesar za izboljšanje stanja. Razlog za to pasivnost se skriva v želji proizvajalcev po zagotavljanju večjega udobja potnikov, ki bi jih večno piskanje in opozarjanje sistemov na nepravilen tlak ob vsakem zagonu avtomobila verjetno spravilo v slabo voljo, zato so proizvajalci odreagirali podobno kot prodajalci alarmov, pač nastaviš sistem tako, da ni več tako občutljiv in imaš mir tudi pred morebitnimi reklamacijami kupcev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 11. 2017
November 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
0607  domača premiera - tiguan allspace
08  domača premiera - hyundai KONA
09  domača premiera - fiat 500L
101112
131415  domača premiera - BMW X3 in 6 gran turismo
16  domača premiera - volvo XC40
171819
2021  mednarodna premiera - mitsubishi eclipse cross
2223242526
27282930  mednarodna premiera - ford transit custom
010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 387
renault clio 358
škoda octavia 201
renault megane 173
renault captur 165

Podatki veljajo za oktober 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 60.561 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na zimo?
855toplo se oblečem 854samo pnevmatike zamenjam 853za pregled si vzamem 3 ure 852nikoli ga ne pripravim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Carloss
Obvestila
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 tedni  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 1 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 3 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 3 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 4 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 4 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 5 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 5 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 5 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 5 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 5 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 6 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 7 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 8 meseci  |