Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kako poleti skrbeti za pnevmatike?

Goodyear

Avtor prispevka: Goodyear
Poleti sta pregled in preverjanje pnevmatik ključnega pomena, saj dolge poti pri visokih temperaturah in s polnim avtomobilom predstavljajo še dodatno obremenitev. Goodyear je zato pripravil nasvete, s katerimi boste poskrbeli, da bodo vaše pnevmatike v najboljši formi, vaša pot do cilja pa varna, udobna in prijetna.
Kako poleti skrbeti za pnevmatike?
Foto: Goodyear
4. 7. 2017 ob 9:00
Komentarjev: 0

Ob prihodu poletja so v Goodyearu pripravili koristne napotke, kako poskrbeti, da bodo vaše pnevmatike tudi v vročih mesecih v najboljši formi. Pnevmatike v poletnih dneh zahtevajo posebno skrb, saj z njimi vozite po razgretem cestišču, pogosto pa so potovanja tudi daljša in z bolj obremenjenim avtomobilom. V Goodyearu vam svetujejo, da preden odrinete na pot, preverite stanje in tlak v pnevmatikah, ki so nameščene tako na vozilo kot tudi na prikolico.

Zakaj je ustrezen tlak v pnevmatikah pomemben? Z ustrezno napolnjenimi pnevmatikami boste poskrbeli za manjšo porabo goriva in maksimalno življenjsko dobo pnevmatike, avtomobil boste lažje upravljali, zaviranje bo bolj odzivno in vožnja bolj tekoča, s tem pa boste pozitivno vplivali tudi na varnost v prometu. Ustrezen tlak je torej pomemben dejavnik, ki nenazadnje prispeva k odličnemu poletnemu potovanju.

Kolikšen je pravilen tlak v pnevmatikah? Strokovnjaki iz Goodyeara priporočajo, da glede priporočenega tlaka v pnevmatikah upoštevate nasvet proizvajalca vozila, ki je naveden v bližini voznikovih vratih, v okolici mesta za točenje goriva ali v priročniku za uporabo vozila. Če je vozilo polno obremenjeno s potniki in prtljago, mora biti tlak v pnevmatikah višji – pri tem upoštevajte priporočilo za obremenjeno vozilo, ki je navedeno poleg priporočenega tlaka. Tlak preverite ob 'hladnih' pnevmatikah in vsaj enkrat mesečno, vsekakor pa ga preverite tudi pred daljšim potovanjem in ga prilagodite teži natovorjenega vozila. Ne pozabite preveriti tlaka tudi v rezervnem kolesu, v kolikor ga imate. 

Kaj se zgodi, ko je pnevmatika premalo napolnjena? Ko je pnevmatika premalo napolnjena, je večji del njene površine v stiku s cesto, s tem pa se poveča kotalni upor, kar zmanjša ekonomičnost porabe goriva. Obenem prenizek tlak poslabšuje vse vozne karakteristike vozila, na primer stabilnost in vodljivost, vpliva pa tudi na nivo in neenakomernost obrabe pnevmatik. Premalo napolnjene pnevmatike so zato pomanjkljivost tako z vidika varnosti in porabe goriva kot tudi njihove življenjske dobe.

Kaj se zgodi, ko je pnevmatika preveč napolnjena? Ko je pnevmatika preveč napolnjena, je v stiku s cesto manjši del njene površine. To povzroči hitrejšo in neenakomerno obrabo, poleg tega pa pnevmatika ne zagotavlja maksimalnega oprijema, zaradi česar ima lahko voznik težave pri nadzoru nad vozilom in zaviranju. Pnevmatika s previsokim tlakom postane tudi bolj občutljiva, zato jo lahko luknje ali tujki na cestišču hitreje poškodujejo. V kolikor zaznate previsok tlak v pnevmatiki, tega nikoli ne zmanjšujte iz vroče pnevmatike!

Pred odhodom na daljšo pot preverite globino profila pnevmatik: pred odhodom na daljšo pot preverite tudi globino profila po celotnem obsegu in širini dezena tekalne plasti pnevmatik. Globina kanalov mora biti zadostna, saj močno vpliva na vozne lastnosti in predvsem na preprečitev akvaplaninga. Zakonsko predpisana minimalna globina v večini evropskih držav je sicer 1,6 milimetra, a v Goodyearu svetujejo, da zaradi prej navedenega razloga pnevmatike zamenjate že prej - ko globina kanalov pade pod 3 milimetre.

Preglejte tekalno plast in bočnici pnevmatike: vsaj pred odhodom na daljšo pot preverite površino tekalne plasti in bočnici. Če opazite kakršnekoli poškodbe (zareze, bule ...) oziroma vse, kar je neobičajnega za pnevmatike, se čimprej posvetujte z vulkanizerjem. Ta vam bo svetoval, kaj je potrebno storiti. Morebitne težave boste tako rešili pravočasno in se izognili nevšečnostim, ki bi vam sicer lahko pokvarile pot do priljubljene destinacije.

Pozorni bodite na neenakomerno obrabo: medtem ko preverjate tekalno plast pnevmatike, bodite pozorni tudi na neenakomerno obrabo, kar pomeni, da je pnevmatika na enem robu bolj obrabljena kot na drugem oziroma na sredini. To namreč vodi do krajše življenjske dobe pnevmatike, večje porabe goriva in manj udobne vožnje. Če opazite, da so pnevmatike obrabljene na obeh robovih, jih je morda treba napolniti na ustrezen tlak ali preveriti puščanje, če se tekalna plast na sredini obrablja hitreje kot na robovih, je to lahko znak prenapolnjenih pnevmatik. Vzrok nepravilne obrabe je lahko tudi neustrezna geometrija podvozja, pri čemer vam bo pomagal za to usposobljen strokovnjak.

Predrtje pnevmatike: kljub skrbnim pripravam pa med potjo lahko pride do predrtja pnevmatike. Preden se odpravite od doma preverite, katera možnost je za vaše vozilo primernejša – rezervna pnevmatika ali pribor za popravilo. Vselej imejte pri roki tudi številko za pomoč na cesti. Kar nekaj nevšečnosti v tej situaciji vam lahko prihranijo Goodyearove pnevmatike s tehnologijo RunOnFlat, s pomočjo katere lahko s predrto pnevmatiko prevozite razdaljo do 80 kilometrov pri najvišji hitrosti 80 km/h (da lahko pripeljete do delavnice, kjer vam jo zamenjajo).

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 5 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |