Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nič več rdečih luči

Ford

Avtor prispevka: Ford
Predstavljajte si svet, kjer vam ne bi bilo treba čakati pred rdečo lučjo in bi bil edini razlog za ustavljanje vozila prihod na cilj.
Nič več rdečih luči
Foto: Ford
24. 10. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0

Ford preskuša nov način, s katerim bi nam tehnologija povezanih vozil omogočila takšno pot – in pri tem upošteva, kako se ljudje kot pešci premikamo skozi množico, saj bi se lahko s počasnejšo ali hitrejšo vožnjo izognili trčenjem, ne da bi se vozilo na poti ustavilo. Projekt upravljanja prednosti v križiščih (Intersection Priority Managementali s kratico IPM), ki ga ta teden v sklopu s strani vlade financiranega programa UK Autodrivepreskušajo na ulicah britanskega mesta Milton Keynes, skuša zagotoviti neprekinjeno vožnjo brez nepotrebnih ustavljanj na križiščih, kar bi hkrati zagotovilo večjo pretočnost prometa ter povečalo varnost in učinkovitost.

“Vemo, da so križišča in semafori včasih pravo strašilo za številne voznike,” je povedal Christian Ress, nadzornik na področju tehnologij za pomoč vozniku v Fordovem oddelku za raziskave in napredni inženiring. “S tehnologijo povezanih vozil smo ta teden pokazali, kako si predstavljamo svet, v katerem bi se avtomobili zavedali drug drugega in svojega okolja, kar bi omogočilo inteligentno sodelovanje na cestah – in seveda tudi v križiščih.” Vsako leto povprečni voznik zaradi čakanja pred semafori izgubi dva dneva. Križišča pa niso le neučinkovita – so tudi vzrok za do 60 odstotkov prometnih nesreč. Če bi se uspeli izogniti ustavljanju na križiščih, bi lahko poleg časa prihranili tudi gorivo, saj voznikom ne bi bilo treba zavirati pri približevanju semaforu in nato ponovno pospeševati.

IPM uporablja komunikacijo vozila z vozilom (V2V), da v bližini križišč uskladi vožnjo z drugimi vozili in predlaga optimalno hitrost, s katero bodo vozila v križišču varno peljala drugo mimo drugega, ne da bi se jim bilo treba ustaviti. Pri preskusu so bila testna vozila opremljena s komunikacijskimi sistemi V2V, ki oddajajo lokacijo vozila, smer vožnje in hitrost. Vgrajeni sistemi IPM zmorejo prepoznati križišče na poti vozila in smer drugih vozil, ki se mu bližajo. Nato sistem predlaga optimalno hitrost za vsako vozilo, ki se bliža križišču, da jim omogoči varno prečkanje. V vozilih na testu so sicer za volanom sedeli vozniki, a tehnologija bo predvidoma koristila tudi avtonomnim vozilom. Avtomatiziranje vožnje skozi križišče z uskladitvijo med vozili bo morda nekega dne zagotovilo, da za varno in učinkovito vožnjo ne bomo več potrebovali semaforjev ali prometnih znakov. Današnja avtonomna vozila za neodvisno delovanje uporabljajo tehnologije z vgrajenimi senzorji in podatki navigacijskih zemljevidov, tehnologije za komunikacijo med vozili (V2V) ter med vozilom in vsem ostalim (vehicle-to-everything– V2X) pa bodo pozitivno vplivale na avtonomna vozila prihodnosti.

IPM nadgrajuje druge tehnologije povezanih vozil, ki so jih Ford in partnerji v projektu razvili v sklopu programa UK Autodrive. 20 milijonov funtov (skoraj 23 milijonov evrov) vreden program tehnologije za samodejno vožnjo in povezanost vozil prenaša s testnih poligonov na ulice. Med tehnologijami, prikazanimi v času dvoletnega programa, ki se bo zaključil ta teden, sta tudi opozarjanje na nevarnost nezgode v križišču – ta voznika med bližanjem križišču opozori na morebitne nezgode – in priporočena optimalna hitrost za zeleno luč (Green Light Optimal Speed Advisory – GLOSA), ki vozilom pomaga, da se sinhronizirajo s semaforji v okolici in se izognejo ustavljanju pred rdečo lučjo. Zanimivi sta tudi funkciji za parkiranje s sodelovanjem – ta s pomočjo ‘množičnih virov’ sestavlja zemljevid prostih parkirnih mest – in opozarjanje na reševalno vozilo, ki voznike seznani z lokacijo in oddaljenostjo bližajočega se reševalnega vozila.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: bostkav
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 3 dnevi  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 3 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 3 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 3 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 3 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |