Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Roboti in ostale čudne stvari

Avtosalon Tokio 2015

Avtor prispevka: Jure Cehner
Japonci so verjetno najbolj čudaški narod, še posebej na tehnološkem področju. Zato na tokratnem avtosalonu v Tokiu nismo pričakovali nič manj kot vojsko robotov, miniaturne avte ter v lovke zavite gospodične.
Roboti in ostale čudne stvari
Foto: Anže Jereb
28. 10. 2015 ob 13:10
Komentarjev: 0
video salon Tokio 2015
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Japonci so nam rekli, da bolj glasno kot ješ nudle, bolj jasno daješ vedeti ostalim, ki te imajo srečo poslušati, da uživaš. Ob obisku Tokia smo bili raje kar tiho, ker je del ekipe hrana prepričala, dela pa ne. Je pa zagotovo bolj zdrava kot naša, kar 50 tisoč ljudi je namreč tukaj starejših od 100 let. Čeprav za božič baje redno hodijo v ocvrtopiščansko verigo KFC. Ja, to je tradicija.

Ampak v Tokio nismo šli le jest, ampak tudi gledat avte, kajti te dni tam poteka avtosalon. Futuristično, odštekano in vojsko robotov - to smo pričakovali na letošnjem avtosalonu v Tokiu, ki je že 44. zapovrstjo. Vse se je uresničilo, spodaj vidite tudi vojsko robotov, videli pa smo še enega minirobota. Ni to megalomanski avtosalon, kot smo jih vajeni zahodno na celini (denimo, Kitajski) ali pa v Evropi, saj trume proizvajalcev in firbčnežev rinejo raje v Šanghaj ali Peking, ni pa zato nič manj zanimiv. Obratno. Ogromnega števila pomembnih debitantov tako ni, poudarek je na domači industriji, ampak stremijo k temu, da se bodo v nekaj letih spet kosali s kakšno Ženevo ali Frankfurtom. Do tja je sicer še dolga pot, če komu lahko uspe, pa lahko to Japoncem. V čudni stavbi, ki ji pravijo enostavno Big Sight, najdemo predvsem odštekane in zabavne japonske umotvore. In če so japonski, verjemite, da so odštekani.

Postopek je znan, spodaj najdete največje in najbolj čudne novitete po abecednem redu nazivov znamk. Pa gremo!

BMW

Veliko pomembnih debitantov tukaj res ni, kar pa ne pomeni, da ni nobenega. Prvi je BMW za košnjo gležnjev, samo poglejte sprednji spojler. Samo 700 primerkov lažjega, močnejšega, hitrejšega, bolj karbonskega in precej bolj oranžnega BMW-ja M4 bomo ugledali širom oble. Pravijo mu GTS. Okroglih 500 'konjev', 368 kilovatov namreč, in kar 600 Nm navora so iztistili iz enakega šestvaljnika. Kar 69 'konjev' več, kot jih premore 'običajni' M4. Cena? 142 tisočakov. 60 jurjev več za 0,4 sekunde manj do sto. Do tja zdaj potrebuje samo 3,8 sekunde. Fer kupčija? Presodite sami; več si lahko preberete na tej povezavi

Honda

Velika večina je torej domačih proizvajalcev in najbolj so se izprsile tavečje znamke. Honda je prva, in sicer so pripeljali celo vojsko novitet. Hondo clarity fuel cell, denimo, prej poznano pod konceptnim imenom FCV. Kratica stoji za Fuel Cell Vehicle, torej gre za avto na gorivne celice. Po slikah sodeč izgleda že skoraj serijsko, ampak kako daleč je od proizvodnje, Japonci molčijo. Pri Hondi sicer pravijo, da lahko FCV s polnim rezervoarjem vodika prevozi kar 700 kilometrov, kar je precej več od toyote mirai, ki lahko prevozi samo dobrih 500 kilometrov. To bo tudi njegov glavni konkurent verjetno enkrat prihodnje leto.

Da na Japonskem stvari počnejo drugače, je jasno, in ne govorimo samo o majhnih avtih tipa kei. Štirikolesni skuter še pač nismo videli na nobenem salonu do zdaj in pri Hondi so ga seveda predstavili na tokijskem avtosalonu. Kliče se wander walker in po izgledu sodeč bi se odlično podal v njihovo futuristično prestolnico. Sprednji kolesi se lahko obrneta za skoraj 90 stopinj, zaradi česar ima wander walker samo metrski obračalni krog. Če bo mali naelektrenež kdaj ugledal luč sveta, pa zaenkrat še ni jasno.

Če je wander walker namenjen samo eni osebi, pa je wander stand dvema. Po imenu sodeč bi sklepali, da se v njem stoji, vendar sta notri dva sedeža. Informacije posreduje neposredno na vetrobransko steklo, res glavna posebnost tega miniavta pa je tehnologija, ki ji pravijo honda omni traction drive system. Ta poleg običajnega gibanja naprej in nazaj omogoča tudi vožnjo v levo, desno in diagonalno. Japonska je pač tesen prostor, zato dodatna mobilnost pride še kako prav.

Niso pa pripeljali samo smešne male jajčke, še enkrat smo videli njihovo ljudsko dirkaško zastavonošo. Civic type-R se bo pognal vse tja do 270 kilometrov na uro. Takšna hitrost bo predvsem možna na rovaš vrhunskega aerodinamičnega paketa, ki sestoji iz skoraj čisto ravnega dna avta, konkretnega zadnjega difuzorja, sprednjega in zadnjega spojlerja ter stranskih pragov, ki bodo skrbeli za dodatno stabilnost pri večjih hitrostih. Vemo že, da bo za spredji pogon skrbel dvolitrski turbobencinski motor VTEC, ki bo na asfalt prenesel 228 kW oz. 310 'konjev', do stotice pa bo civica type-R pospešil v 5,7 sekunde.

Lexus

No, Lexus je pripeljal koncept na gorivne celice, ki sliši na ime LF-FC concept. Poganja ga sistem na vodik in elektriko, ki moč posreduje neposredno na zadnjo os, obenem pa tudi v elektromotorja, ki se nahajata v samih sprednjih kolesih. Sistem je baje zmožen zelo natančnega razporejanja navora med vsemi štirimi kolesi, kar bi naj botrovalo izredno dinamični vožnji in superiorni stabilnosti na cestah. Štirivratni in štirisedežni koncept lahko vozi tudi popolnoma sam in predstavlja, po njihovih besedah, vizijo sveta brez prometnih nesreč.

Predstavili so tudi čisto sveži terenec RX. V skladu z aktualnimi trendi bo lažji od predhodnika, posledično pa bo bolj ekonomičen posodobljeni 3,5-litrski šestvaljnik, ki v aktualni generaciji proizvede 183 kW (250 KM) in 317 Nm navora. Posodobili bodo še hibridni pogonski sklop, v osnovi pa bo novi RX imel pogon na sprednji kolesni par, štirikolesni pogon bo na voljo ob doplačilu. Popolnoma vse različice bodo na voljo z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Manjkal ni niti prenovljeni model GS. Med oblikovnimi spremembami takoj opazimo prenos oblike, ki jo je letos najprej nakazal brutalni GS F. Novi so žarometi v LED-tehnologiji, malenkost je predelana tudi maska. Zadnje luči obdaja prozorna plastika, zato delujejo zelo moderno, sicer je celoten zadek spremenjen. Nova so tudi 18- in 19-palčna platišča in tri barve zunanjosti. V notranjosti je po drugi strani na voljo nekaj novih materialov in novo je tudi usnjeno oblazinjenje v svetli barvi chateau in rjavi barvi noble brown. Več preberite tukaj.

Mazda

Ko smo videli nov Mazdin koncept, smo obstali kot okameneli. Koncept, ki napoveduje novo mazdo RX-8 je tole. No, ne vemo, lahko da bo RX-9, zaenkrat je RX vision. Kar ne morejo pozabiti na wanklov rotacijski motor, ki je bil uspešen v RX-8, zato so ga, kot veleva tradicija, montirali tudi sem noter. Pravijo mu skyactiv-R in podatkov ne dajejo nobenih. Niti to, da bo avto serijski. Ampak ne dvomimo in če bo takšen, kot je ta RX vision concept, mu ne bo hudega. Obratno, začeli bomo varčevati...

Mercedes-Benz

Samo za Tokio pa so pri Mercedes-Benzu naumili tole čudo – tokyo concept. Ja, Nemci niso posebej izvirni pri imenih. Pač, gre za kazanje mišic, nič drugega. Ponazarja njihovo vizijo samovozečih avtomobilov in nemara napoveduje nove oblikovalske smernice prihodnjih modelov. Upamo, da ne, ker oblikovno nas ne prepriča preveč. Nas pa zato toliko bolj tehnološko, v sebi ima namreč posodobljen sistem na gorivne celice, torej vodik, ki smo ga videli že v konceptnem modelu F 015. 

Mini

Kar pripravite svoja dizajnerska sončna očala. Pri Miniju predstavljajo kabriolet s platneno streho in na njej všit simbol union jack. Če res ne morete brez. Baje je precej tišja in elegantnejša pri pospravljanju, kot je bila pri predhodnikih, za to opravilo pa potrebuje 18 sekund. 160 litrov boste še vedno lahko natlačili zadaj v prtljažnik, če boste se boste vozili naokoli z vetrom v laseh, z zaprto streho pa nekaj litrov več. 

Mitsubishi

Tale mitsubishi pa baje napoveduje naslednika ASX-a. Zaenkrat mu pravijo eX crossover concept. Pravijo, da bo imel popolnoma električno gnani štirikolesni pogon. V serijski različici zagotovo ne, če bo dejansko nadomestih model ASX. Če ne drugega vsaj napoveduje približen izgled prihodnje generacije. Ima podobno oglato masko kot koncept XR-PHEV, ki smo si ga ogledali letos na ženevskem avtosalonu. Skratka, dokaj zapomnljiv koncept, četudi manj kupejski od tistega XR-a.

Nissan

Nissanov IDS concept pa čisto resno namiguje na leafa iz prihodnosti. Kot naziv pove, je popolnoma električni in bojda v sebi že nosi napreden softver za prilagajanje različnim situacijam na cesti. Pravijo celo, da je umetno inteligenten. No, serijski leaf to zagotovo ne bo. Bo pa električen. Z omenjenim softverom se baje da pogovarjati kot s 'poslušnim partnerjem'. V praksi to pomeni, da lahko sam prikliče informacije o prometu in jih posreduje vozniku ter preko povezljivosti z vsemi možnimi napravami skrbi za vašo dnevno rutino in sestanke ter vas opozarja, da česa ne pozabite.

So pa pripeljali tudi enega najbolj zanimivih konceptov tukaj. Nissan teatro for dayz. Z z-jem, ja. Ne vemo, zakaj takšno čudno ime. Pravijo pa, da je to prvi avto, ki je narejen izključno za digitalno generacijo. Za mladež z iPhoni, so verjetno mislili. No, notranjost je 'platno prihodnosti', torej nepopisan list, ki si ga boste baje lahko prilagodili po svojih željah.

Če drugih konceptov na salonu po vsej verjetnosti ne bomo mogli nikoli voziti, pa bomo tega lahko vsaj približno, ker je koncept za igro Gran Turismo. Torej z joypadom v rokah na konzoli PlayStation 3. Nissanov concept 2020 vision gran turismo ima novo rdečo barvo. To pa je to, ker smo ga itak že videli na drugih salonih.

Porsche

Med večje (beri: serijske) debitante lahko štejemo tudi dva novopečena porscheja. Prvi je macan GTS, ki zapolnjuje vrzel med osnovnim modelom S ter jeznim turbom. Dobil je nekaj kozmetičnih popravkov, ki niti niso preveč subtilni, ter dodelav motorja in karoserije. Motor kajpak ostaja enak trilitrski V6, ampak so iz njega iztisnili okoli 20 'konjev' več. So pa zavore in kolute povzeli neposredno iz macana turbo, tako da se GTS kiti z vpadljivimi rdečimi šestbatnimi čeljustmi in 14,2-palčnimi diski. Sicer pa je cel avto zelo vpadljivo rdeč. 

Poleg tavelikega pa je manjša 911 carrera 4S, ki izgleda skoraj popolnoma enako kot prejšnja carrera. Dobro, ni ista, ima nove LED-luči in malce drugačne speljane linije na riti, ampak to pa bo počasi to. Saj ni bilo za pričakovati kaj drugega. Je pa tudi prva, ki v sebi nosi nov turbopolnjeni motor. Ima tudi okoli 20 'konjev' več kot prejšnji model, skupaj zdaj premore 309 kilovatov oz. 420 'konjev', kar je dovolj za 4,2 sekunde do 100 kilometrov na uro. 

Subaru

Še ena izmed znamk, ki je s sabo pripeljala pomembne koncepte, je japonski Subaru. Najbolj zanimiv model je gotovo koncept, ki napoveduje novo imprezo. Gre za kar dramatično zadevo, ki pa tudi mora biti, če želi resetirati malce manj priljubljen imidž trenutne impreze. Gre za prvi avtomobil v sklopu njihove prodajne politike 'Prominence 2020', petletnega načrta, v sklopu katerega bodo prenovili čisto celotno proizvodno linijo in na trg poslali nemalo novih modelih, med drugimi tudi novi forester, ki se oblikovno napaja na spodnjem konceptu viziv.

Torej, viziv concept. Gre za robatega terenca, ki po besedah znamke daje vpogled v prihodnost njihovih modelov, natančneje v izgled novega subaruja forester. Glavna je zelo vpadljiva podoba in zanimiv dizajn vzvratnih ogledal. V sebi nosi dizelsko-električni hibridni pogon in baje precej napreden sistem za avtonomno vožnjo. In v riti ima integrirano stojalo za dve kolesi. 

Suzuki

Pri Suzukiju so med drugimi pripeljali mini kombi s tremi vrstami. Suzuki air triser pravijo, da je privatni lounge. Ko je parkiran, lahko sedeže obrnete drug proti drugemu ali v pravi lounge – zofo v obliki črke U. Pač še eden model v vrsti radikalnih malih japonskih avtov kei. 

Pri Suzukiju pa tudi obujajo ime ignis. In novi ignis je staremu celo precej podoben. Gre za retro 'baby SUV', ki bo napadal praktično edinega pravega tekmeca, ki ga ima – Fiatovo pando 4x4. Ni pa to zamenjava za infamoznega jimnyja, ki se prodaja že od leta 1998. Tisti naj bi vztrajal najmanj še do leta 2018. Avto ne bo podoben ostalim družinskim modelom, saj ima pogled usmerjen v modele iz znamkine preteklosti. Vidna so namreč namigovanja na Suzukijev SC 100 'whizzkid' iz sedemdesetih let prejšnega stoletja, ampak seveda v nabitem križanskem paketu. Pod pokrovom bosta 1,2-litrski bencinski dualjet ter litrski turbobencinski boosterjet. Niso pa še docela izključili možnosti hibridnega pogonskega sklopa. Čeprav dvomimo ...

Toyota

Toyota je verjetno na salon pripeljala največjo floto. Pa začnimo pri najbolj odštekanem. Saj smo vam že povedali, da so Japonci odštekani, kajne? Poglejte na levo. Toyota mu pravi kikai in je pravi hot rod z vidnimi mehanskimi deli. Celo pod voznikovimi nogami je okence, da vidite mortizerje, gumo in cesto. Pa še namestitev sedežev je takšna kot v mclarnu F1, torej po en sedež na vsaki strani za voznikom. Tole ne bo ugledalo luči sveta, sumimo, je pa vseeno fin model za videti.

Tale naslednja toyota pa ima nagledano mazdo MX-5. Zelo lahek vstopni športnik ima zadnji pogon in 6-stopenjski samodejni menjalnik. No, ga bo nekdaj imel, če bo sploh proizveden. SF-R je namreč samo še koncept. Kratica stoji za 'Small Front engine, Rear-drive', avtomobil pa je majhen športnik s postavitvijo sedežev 2+2. Tehta pičlih 980 kilogramov in ga poganja atmosferski 1,5-litrski štirivaljnik, ki proizvede okoli 130 'konjev', in ga tako uvršča neposredno v teritorij mazde MX-5. No, tudi po velikosti in masi je skoraj identičen kot omiljena športnica. 

Niso pa Toyotovci pripeljali samo avtov. Kirobo mini, 10 cm visok robot, ki je bil leta 2013 poslan na mednarodno vesoljsko postajo. Tole je zadnja inkarnacija in baje lahko že komunicira z ljudmi tudi preko grimas in kriljenja. Mogoče kot nadomestek za psa? Ne verjamemo, Japonci so nori na pse. A veste, da je več psov kot otrok na Japonskem? Zdaj veste. No, robotek bi naj bil še posebej empatičen in bi se naj nanj zelo hitro navezali. Novodobni tamagoči, morda.

Da Japonci razmišljajo velikopotezno pa dokazuje naslednji model, FCV plus concept. Zgodaj letos je Toyota postala prva znamka, ki je na trg poslala na vodik gnani model mirai. No, FCV plus, ki izgleda bolj kot vesoljska ladja, je štirisedežnik z bolj kompaktno postavitvijo celic in rezervoarjev za vodik. FCV, ki stoji za 'Fuel Cell Vehicle' lahko tudi proizvaja elektriko in se uporabi kot mobilni vir štroma za uporabo doma ali na drugi lokaciji. Ko je avto parkiran, lahko njegova električna moč postane del infrastrukture in tako napaja ostala vozila v električni mreži.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |