Prav ste prebrali, v malo več kot 10 letih se je prodaja povečala za več kot šestkrat in danes absolutno vodi pri prodaji vseh možnih vozil. Ja, tako ogromen trg je to in rast se ne ustavlja, zato napovedujejo, da bo leta 2020 po Kitajskih cestah vozilo že 200 milijonov vozil. To so res nepredstavljive cifre, zanimivo pa je tudi, da je najuspešnejša znamka Volkswagen. Salon v Pekingu, 15. po vrsti, ki vsako drugo leto poteka na ogromnem razstavišču na obrobju mesta, je zato postregel s kar nekaj zanimivimi premierami celo za nas, Evropejce. Sicer je bilo svetovnih premier 105, od tega pa 16 od globalnih znamk, torej tistih, ki jih tudi mi poznamo.
Audi Q5 L
Tega verjetno nikoli ne bomo zares razumeli, ampak OK, Kitajci se očitno radi vozijo zadaj, zato so prav za njih naredili audi Q5 L. Za 88 milimetrov podaljšana medosna pomeni 110 milimetrov več prostora za noge. Poleg krajšega Q5 ga bodo proizvajali v Changchunu, če vas bo pri njih zamikal namesto Q7.
Audi A8 e-tron & A6 L e-tron
Še bistveno bolj je zanimivo, da so začeli na polno z elektrifikacijo svojih modelov, konec leta pripelje e-tron, že zdaj pa Kitajci predstavljajo priključna hibrida A6 in A8 e-tron s kupom baterij v prtljažniku, da ga boste lahko doma priklopili na elektriko.
BMW iX3
Pri BMW-ju so si dolgo želeli svoj električni SUV in zdaj ga imajo. iX3 je drugi popolnoma električni Bavarec, ki mogoče ne bo najbolj všeč največjim oboževalcem znamke, ker so značilno ledvičko na maski spravili v en kos. Na štrom bo lahko prevozil do 400 kilometrov z baterijo kapacitete 70 kWh. Za začetek ga bodo proizvajali na Kitajskem, verjetno pa zelo kmalu tudi v Evropi.
BMW M2 competition
Za vse, ki jih elektrika ne zanima, pa so Bavarci predstavili še novi M2 competition s 40 'konji' več kot prej. Motor si bo sposodil kar pri M3, prisilno polnjen 3,0-litrski šestvaljnik pa bo proizvedel 302 kW (410 KM) moči in 550 Nm navora, torej 30 kW (40 KM) več moči in 50 Nm več navora. Posledično bo lahko novinec, če bo opremljen z dvosklopčnim menjalnikom, do stotice pospešil v 4,2 sekunde, torej 0,1 sekunde hitreje kot doslej.
Citroën C4 aircross, peugeot 4008
Ob pogledu na citroën C4 aircross, se mi, da so samo preoblekli naš C3 aircross, enako so naredili s peugeotom 3008, ki je tukaj kar 4008. Pa smo zadnjič pametovali, da bi moral biti 5008 s to oznako. No, zdaj vem, zakaj ni, tukaj imajo še vedno tudi 3008.
Ford focus
Baje bodo novi ford focus za Američane sestavljali kar na Kitajskem, naše pa seveda v Evropi. 20. obletnico focusa je Ford obeležil kar z novim modelom in verjetno se strinjamo, da izgleda zelo dobro. Tokrat bo na voljo v res veliko izvedenkah, poleg ST-line, titanium, vignale celo active, ki bo 3 centimetre bolj oddaljen od tal.
Honda aka everus EV concept
Poglejte everus EV concept, mešanček Honde in GAC (Guangzhou Automobile Group). Električni avto v velikosti honde HR-V, ki bo na ceste zapeljal že konec leta, več pa niso povedali.
Hyundai lafesta
Če vas zanima, kako naj bi v prihodnosti izgledali hyundaiji, je tole baje tisti pravi prikaz - hyundai lafesta je prvi model z dizajnom čutne športnosti, ki so jo napovedali že v Ženevi, zdaj pa so jo pokazali še v plehu.
Kia sportage plugin
Nekateri avtomobili so na Kitajskem precej drugačni od istoimenskih modelov v Evropi. Pri Kii so namreč pokazali model sportage, ki je lahko tudi priključni hibrid in izgleda precej drugače. Poleg tega so predstavili še K5 plug-in hybrid, ki ga pri nas poznamo pod imenom optima, tako da lahko elektrificirano optimo pričakujemo tudi pri nas.
Lexus ES
Novi lexus ES precej spominja na največji LS. Podobna je maska, tudi LED-žarometi, pri Lexusu pa dodajajo, da bo novi ES spremenil koncept udobja in prestiža za kupce po vsem svetu. Hibridi bodo v ospredju, sploh v izgledu F sport, poleg vseh naprednih sistemov pa so se pohvalili tudi s tem, da je ura zdaj prestavljena na lepše mesto.
besturn T-concept.jpg)
Hecno je, da še vedno vidiš bizarne kopije evropskih avtomobilov. Letos prednjačijo kopije land roverjev, skoraj vse kitajske znamke jih imajo. Sicer pa ja, salon je res ogromen, približno 3krat večji od ženevskega po površini, zato pa precej manj urejen in Wcji so bolj umazani. Pač, Kitajci.
byton EV concept.jpg)
McLaren senna
800 'konjev' in 800 Nm iz motorja twin-turbo V8. Do 100 pospeši v samo 2,8 sekunde, do 200 v 6,8, doseže pa 340 km/h. Naziv? McLaren senna. Nekateri se jezijo, da je preveč grd, da bi imel tako legendarno ime, imeli bi ga pa vsi.
Mercedes-Benz A sedan
Ker imajo Azijci raje limuzine kot kombilimuzine, so pri Mercedes-Benzu Peking izbrali za predstavitev limuzinske različice razreda A. Seveda ga bodo izdelovali na Kitajskem, s povečano medosno razdaljo za 6 cm pa bo ponujal več prostora za Kitajce, ki imajo kronično prekratke noge in ki zahtevajo prepoznavo govora.
Mercedes-Maybach SUV
Če hočete nekaj res prestižnega, ostane pa samo še Maybach. Ker so SUV-ji še vedno zelo zaželeni in ker so kupci tako želeli, je tole prvi SUV z dodatno oznako Maybach. Poglejte, kako prekipeva od prestiža in ima po kitajskih standardih še takšen limuzinski zadek, čeprav je narejen na SUVju. Lastnik naj bi se vozil zadaj, električni motorji so štirje, 'konjev' pa kar 750! Oblika? Vaša presoja, v vsakem primeru je impozanten.
Polestar 1
Mimo polestarja 1 pač ne moremo, ker je nor za pogledat, smo ga videli že v Ženevi, ampak zbode pa cena. 155 tisoč evrov naj bi stal. To je v rangu honde NSX in BMWja i8, čeprav bo imel 600 'konjev'. Prva serija bo izdelana v vsaj 3.000 primerkih, v razvoju pa sta že modela 2 in 3.
Škoda kamiq
Tole je zanimiv avto, ampak ga baje ne bo pri nas, če ste mislili, da je to menjava za yeti ali nekaj manjšega. Škoda kamiq je v bistvu 8 milimetrov daljši avto od karoqa, ampak bo na cenovni lestvici pod njim. Je kar 6 centimetrov ožji in malenkost nižji, ima pa moderno multimedijo, da bodo nad njim navdušeni Kitajci. Pa nov motor so razvili zanj, 1,5-litrski TSI z 81 kW, to je 110 'konji', DSG ima pa 7 prestav.
Toyota corolla PHEV
Priključni hibridi so zelo uporabni, saj nekateri vozniki gorivo v rezervoar potem nalijejo samo še enkrat na leto, ker se ves čas vozijo na elektriko. Novinca v Toyotini ponudbi sta corolla in levin plugin, ki bosta imela električni doseg vsaj 50 kilometrov. Do leta 2020 bo Toyota na Kitajskem predstavila kar 10 elektrificiranih vozil, med njimi tudi električni C-HR.
Volkswagen lavida
Še Volkswagen … predstavljajo tiguan L, kar je pri nas allspace, novi touareg, ki ga bomo že kmalu vozili na mednarodni premieri, kažejo še R-line, lavida pa je najpomembnejši Volkswagnov avto zadnjih let, samo lani so jih prodali 450 tisoč. Ampak vse skupaj je spet usmerjeno v elektriko. Do leta 2023 nameravajo tukaj predstaviti kar 10 električnih avtomobilov, do leta 2025 pa jih prodati kar 650 tisoč. To so neverjetne cifre, pazite to, lani je Volkswagen na Kitajskem prodal kar 3,2 milijona vozil, s čimer je tudi najuspešnejša znamka tukaj. Nemci so čisto osvojili Kitajsko.