{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ofenziva nemških znamk

Avtosalon Los Angeles 2018

Avtor prispevka: Volan
Ko smo konec novembra v domovini že zaviti v šale in oblečeni v tople bunde, se v Kaliforniji še kopajo v soncu in predstavljajo avtomobilistične novosti, ki se bodo že zelo kmalu znašle na cestah sveta. Tokrat smo prvič doživeli celo dež, ki pa ni zmotil nemških znamk, da ne bi predstavile številnih novih modelov.
Ofenziva nemških znamk
Foto: Matej Mihinjač
30. 11. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0
2018 Salon Los Angeles - Drugi del
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video
2018 Salon Los Angeles - Prvi del
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Salon v Los Angelesu poteka že 101. leto in čeprav še zdaleč ni tako velik kot tisti v Frankfurtu, Parizu ali Ženevi, ga proizvajalci jemljejo zelo resno in predstavijo tudi svoje najpomembnejše novosti, kot lahko vidite v prispevku spodaj.

AUDI

Ko prideš na razstavne prostore evropskih znamk, se zdi, kot da Američani niso preveč navdušeni nad svojimi avtomobili, saj se okoli evropskih zgrinja bistveno več ljudi. Smo se komaj prerinili do najnovejšega koncepta zelo zmogljivega štirivratnega koncepta e-tron GT. Gre za klasični GT, dolg skoraj 5, širok skoraj dva in visok 1,38 metra. Tole je verjetno že skoraj končna podoba, ker je zelena luč za proizvodnjo leta 2020 že prižgana, bo pa nekakšna alternativa Porschejevemu taycanu, ker ima enako 800-voltno omrežje, ki omogoča, da se baterija s kapaciteto 90 kWh na hitri postaji napolni do 80 odstotkov v 20 minutah. Vas verjetno še bolj zanima, da je sistemska moč 590 ’konjev’, da do 100 km/h pospeši v 3,5 sekunde in v 12 do 200. Je pa hitrost omejena na 240 km/h, da lahko s polno baterijo prevoziš do 400 kilometrov. Seveda mu ne manjka niti štirikolesni pogon quattro, le da je tukaj električni, ker za pogon vseh koles skrbita elektromotorja, po eden na vsaki premi.

Kožo, ne, ’pleh’ pa so nategnili športnemu R8, ki ima osvežen obraz s širšo masko, nov je pokrov motorja in v osnovi 5,2-litrski V10 zdaj proizvede 570 ’konjev’, zato potrebuje do 100 km/h samo še 3,4 sekunde. Inženirji so predelali še krmilni mehanizem, vzmetenje in druge komponente, da bo med preganjanjem med ovinki še bolj stabilen, vstopni pa bo stal okoli 130 tisočakov.

BMW

Tudi Bavarci ne spijo. Predstavljajo svoj največji SUV, ogromen X7, ki se bo po robu postavljal prestižnim range roverjem. Jasno, da ga predstavljajo tu, ker tako velike najraje vozijo Američani. Dolg je 5 metrov in 15 centimetrov, zato se notri udobno pelje 6 ali 7 ljudi, bo pa za tole treba odšteti lep kupček denarja, pri nas vsaj 90 tisočakov.

BMW 8 cabrio že proizvajajo in ima platneno streho, zaradi tega pa je tudi malenkost težji od klasičnega brata. M850i se lahko do stotice požene v slabih štirih sekundah in streha se odpre v 15 sekundah do hitrosti 50 km/h. Upamo, da bomo čimprej testirali, če se res.

Pri BMWju predstavljajo še ogromen koncept električnega SUVja, ki bo na cestah baje že leta 2021, ampak jim težko verjamemo, da bo izgledal tako. Vsaj ledvički spredaj bosta verjetno manjši, ozka žarometa pa bosta očitno postala nov trend v družini i. Notranjost je preveč futuristična, zato bo v proizvodnem modelu gotovo bolj klasična, mogoče tudi vrata, zaradi katerih ni B-stebrička. Bo pa baje lahko prevozil do 700 kilometrov na elektriko, ker bo imel baterijo s kapaciteto 120 kWh.

HYUNDAI


Vas je v vaši družni 8 in ne veste, kakšen avto bi kupili? Južnokorejci imajo rešitev, novi palisade. Dolg je malenkost manj kot 5 metrov in ima 3 vrste sedežev, je pa tole gotovo eden od, če ne celo najbolj prestižen hyundai v tem trenutku. V notranjosti sta dva zaslona, eden v diagonalo meri 10,25, drugi 12,3 palca, za pogon pa skrbi velik 3,8-litrski V6.
 

JEEP

Jeepov poltovornjak smo že dolgo čakali. Namenili so mu mogočno ime gladiator, ker lahko vleče kar 3,5 tone, poganja ga 3,6-litrski V6 z 290 ’konji’, je pa precej lahek zaradi aluminijastih panelov. Zanimivo je, da bo imel v osnovi šeststopenjski ročni menjalnik, verjetno bodo v ZDA prodali samo kakšna dva, vsekakor pa ga boste glede na zunanjo podobo težko zamenjali za karkoli drugega.

KIA

Novi soul je po izgledu precej jezna duša. Luči spredaj so ozke in po vzoru hyundaija kona, škatlasta oblika ostaja, v notranjosti pa je velik 10,25-palčni zaslon multimedijskega sistema. K nam pride sredi prihodnjega leta, na električno različico pa bomo morali še malo počakati. Če vseeno komaj čakate, je že jasno, da bo s polno baterijo lahko prevozil slabih 500 kilometrov.

LINCOLN
 

Lincolna aviator pri nas skoraj gotovo ne bomo videli, ima pa 3 vrste sedežev in veliko varnostnih sistemov. Med drugim sam zavira v sili, tudi med vožnjo nazaj, za udobje riti v notranjosti pa skrbi sistem, ki stalno skenira cesto in ko vidi luknjo, spremeni delovanje vzmetenja. Zelo zanimivo je tudi, da so zvoke za 25 opozoril posneli glasbeniki Detroitskega simfoničnega orkestra.

MAZDA

Novo mazdo3 je zelo dolgo čakal naš Jure in evo, tole je četrta generacija. Od koncepta kai bi lahki prenesli še več drznosti, vseeno pa gre za enega najbolj zanimivih avtomobilov v tem razredu. Je pol centimetra krajši od prejšnje generacije, je pa medosje daljše za več prostora znotraj, kjer je bolj barvita kabina z večjim 8,8-palčnim širokim zaslonom multimedijskega sistema. Ima veliko naprednih sistemov, zna recimo sam voziti v zastojih, če je voznik utrujen ali skoncentriran na vožnjo, pa preverjajo tudi infrardeče kamere. K nam pride poleti in takrat boste hoteli imeti nov prisilno polnjen bencinski motor skyactive-X, ki bo baje do 30 odstotkov bolj učinkovit od ostalih motorjev v ponudbi.

MERCEDES-BENZ

Nemci ne spijo in po številnih premierah na pariškem salonu v Kaliforniji predstavljajo posodobljeni AMG GT. Dejansko so osvežili že skoraj vse brutalne različice, nov pa je AMG GT R PRO, ki je namenjen preganjanju po dirkališčih. Ima 585 ’konjev’ in 700 Nm navora, zato je preganjanje s hitrostjo 318 km/h nekaj čisto vsakdanjega. Je malenkost lažji od ostalih bratov v družini, digitalni merilniki pa pridejo zraven že v osnovnem paketu.

Limuzinska različica razreda A še vedno ni CLA, ki tudi pripelje kmalu, nam je pa kombilimuzina še bolj všeč. Se vidi, da smo doma v Evropi. Tudi ta zna govoriti in brati, kot pri A, ki smo ga že imeli na testu.

MINI
 

Pri Miniju predstavljajo štiri posebne različice, ki so namenjene samo voznikom v ZDA. Kot da jih mi nočemo kupiti ... Dve posebni različici modela JCW sta knights edition in international orange edition. Pri countrymanu je posebna različica yin yang, ta je za tiste, ki radi meditirajo, poseben pa je še clubman cooper S. Šminka pač, to imajo Američani zelo radi.

POLARIS

Tudi polaris slingshot je posebno prevozno sredstvo, tukaj pa prestavljajo nove pakete opreme S, SL, SLR in grand touring. Pri vsakem je nekaj več opreme in pri najbolje založenem grand touringu dobi lastnik celo streho in vetrobransko steklo. Če nimate radi zvoka motorja, pa si boste lahko izbrali skladbo po lastni izbiri na 7,7-palčnem zaslonu na dotik.

PORSCHE

V dobi digitalizacije in modernizacije nekateri avtomobilski proizvajalci ohranjajo prepoznavnost svojih modelov z minimalnimi spremembami. To so naredili pri Porscheju, zato novi 911 ostaja prepoznaven, kljub temu da je malenkost večji, širši in višji. Seveda ima nekaj očitnih sprememb, kot so izvlečne kljuke in LED-trak na zadku, pa še matrične LED-luči spredaj. Zaenkrat so pokazali samo model carrera S, ki ima ’samo’ 450 ’konjev’, zato se bo do 100 km/h izstrelil v 3,7 sekunde, je pa celotna zunanjost iz aluminija, no, razen obraz in rit, kjer je še nekaj plastike. Všeč nam je, da je notranjost še vedno prepoznavna, z velikim naslonom multimedijskega sistema in klasičnim analognim merilnikom vrtljajev, okrog katerega pa je zaslon. Model 911 tudi praznuje že kar 55. rojstni dan, vi pa si lahko novega omislite že spomladi. Če bi raje priključni hibrid 911, boste počakali še kakšno leto ali dve.

Če imate radi moč in edinstvenost, potem si morate omisliti 911 GT2 RS clubsport, ker jih bo samo 200. Z njim se boste lahko preganjali na posebnih dogodkih Clubsport in dirkali na posebnih mednarodnih dirkah. Vau. Ker je pravi dirkalnik, je znotraj samo en sedež in nekaj posebnih elementov iz brutalnega GT3 R, na primer karbonski volan. Moč dovaja 3,8-litrski šestvaljnik, ki proizvede 700 ’konjev’, varnostne sisteme iz cestnega GT2 RS pa je mogoče popolnoma izključiti. In tehta samo 1.390 kilogramov, zato je tole čisti užitek na štirih kolesih. Bi ga kupil, pa v Sloveniji nimamo dirkališča.

RIVIAN

Elektrika je še vedno zelo zanimiva, zato pri Rivianu predstavljajo R1T, 5,5 metra dolg pick-up s štirimi elektromotorji. Moči je za 600 ’konjev’ in 1.400 Nm navora, do stotice pa lahko pospeši v treh sekundah. Brutalno. K nam baje pride leta 2021.

Osnovo pa si z njim deli tudi SUV R1S, ki sedmim osebam obljublja prave terenske užitke in gazenje po 90-centimetrski vodi. Upam, da koga ne strese.

TOYOTA

Pri Toyoti so pokazali prenovljeni prius, ki bo odslej še bolj zanimiv zaradi štirikolesnega pogona. Tudi pri nas bo na voljo in seveda bo za aktivno vrtenje zadnjih koles skrbel elektromotor brez magnetov, prvič pri Toyoti, do hitrosti 10 km/h, po potrebi tudi do 70 km/h. Prius je dobil še nekaj kozmetičnih popravkov, drugačna odbijača in za odtenek spremenjene luči, v notranjosti pa ob doplačilu tudi 11,6-palčni zaslon multimedijskega sistema. Količnik upora je zdaj samo 0,24.

VOLKSWAGEN

Veste, da je transporter najbolj prepoznaven dostavnik na svetu? Saj je logično, če so ga začeli izdelovati že leta 1950, nov pa je koncept dostavnika, kot ga bomo lahko videli po letu 2022. I.D. BUZZ CARGO, električna različica dostavnika bližnje prihodnosti, ki bo lahko s polno baterijo prevozil od 300 do slabih 600 kilometrov. Podoben je konceptu I.D. BUZZ, ker je tudi narejen na njem, zaradi sončnih celic na strehi pa lahko ob kalifornijskem soncu poveča domet do 15 kilometrov na dan. Zna tudi sam voziti in ima 230-voltno vtičnico za orodje, tako da bo nepogrešljiv, če ga boste rabili za delo. Kar poglejte, kako pametne predale ima za delovne drobnarije. En elektromotor proizvede 150 kilovatov moči, se pravi 204 ’konje’, pogon je na zadnji kolesi, menjalnik pa ima eno prestavo. Pri elektriki res nima smisla komplicirati, greš naprej ali nazaj. Hitrost je omejena na 99 kilometrov na uro, baterija pa ima lahko 48 ali 111 kWh. Lahko bi imel tudi štirikolesni pogon, če bi na sprednjo premo dodali še en elektromotor. To pa je modularnost nove platforme.

Volkswagen v Severni Ameriki predstavlja še koncept električnega kolesa cargo e-bike, ki je optimalen tam, kjer je premalo prostora za dostavnike. Pa še nobenih smrdljivih emisij ne oddaja. 250-vatni elektromotor pomaga kolesarju-dostavniku in tole je dejansko najmanjše Volkswagnovo komercialno vozilo. Pa verjetno tudi edino tako posebno, ker ima spredaj dve kolesi in tovorni prostor, v katerega gre do 500 litrov tovora do skupne mase 210 kilogramov. Boste rekli, da je nevarno, če na kolesu prevažaš takšno maso? Na navadnem kolesu verjetno, tale pa ima posebno tehnologijo za ohranjanje ravnovesja, tako da je tovorni prostor vedno v ravnini. Kdaj bo pri nas? Leta 2019.

Beetlu pa se sploh ne vidi, da je star že 80 let. Že leta 1938 so ga začeli proizvajati in tole je tretja generacija, ki pa vstopa v zadnje leto proizvodnje. To ne pomeni, da beetla ne bo več, ga pa nekoč v prihodnosti verjetno ne bo več poganjal bencin. Dva modela se v LAju poklanjata bogati zgodovini in kličeta hrošču v slovo.

Na znameniti dirki do oblakov Pikes Peak je pa I.D. R podrl vse rekorde. Slabih 20 kilometrov dolgo traso je prevozil v času 7 minut 57 sekund in je za kar 16 sekund izboljšal rekord, ki ga je leta 2013 postavil Sebastien Loeb. Pa naj še kdo reče, da elektrika ni zakon. Dva elektromotorja proizvedeta kar 693 ’konjev’ moči, zato se do stotice izstreli v 2,3 sekunde. Se sploh ne čudite, da je vseh 156 ovinkov prevozil tako hitro, če pa tehta samo 1.100 kilogramov. Za prvi Volkswagnov električni dirkalnik je to velik uspeh.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |