Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nissan LEAF

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Peščici ponudnikov vozil z električnim pogonom, pri katerih ta trenutek izvzemam hibride, se počasi pridružuje tudi Nissan s svojim modelom LEAF. Počasi, ker kljub dejstvu, da o njem pišemo že nekaj let in je postal tudi Evropski avtomobil leta 2011, v Slovenijo prihaja šele v prvi polovici prihodnjega leta. A tokrat smo se imeli z njim vseeno že možnost malce zapeljati in lahko podam nekaj prvih vtisov.
Nissan LEAF
Foto: Anže Jereb
14. 9. 2012 ob 13:03
Komentarjev: 0

Za razliko od peugeota iOn ali njegovega Citroënovega bratranca, ki sta prava malčka, LEAF ponuja bistveno več prostora. Je avtomobil z dolžino nekaj manj kot 4,5 metra, kar je dejansko več od volkswagna golf ali forda focus, zato se znotraj lahko udobno peljejo štiri odrasle osebe. Tudi prtljažnik je povprečno velik, ker se baterije vanj ne zajedajo. Svetla in enostavna ter malce futuristična notranjost z izjemno udobnimi sedeži spominja na dnevno sobo in podobno se avtomobil tudi pelje. Nadvse mehko in prav nič dinamično, kar je seveda del strategije, da se vozimo počasi in se dejansko pripeljemo vsaj nekoliko dlje, preden se baterije izpraznijo.

In kako daleč je to? Po besedah predstavnika iz podjetja Siemens, ki med drugim izdeluje tudi polnilne postaje, po polletni uporabi in skoraj 30.000 prevoženih kilometrih nekako tako: ob upoštevanju prometnih predpisov na avtocesti baterije zdržijo okoli 110 kilometrov, na običajnih cestah pa okoli 130. Če bi si izbrali lepo ravno cesto, še kakšnih dvajset več. Vse je seveda odvisno od načina vožnje in uporabe drugih porabnikov, denimo klimatske naprave – prav slednja lahko doseg zmanjša za deset ali dvajset odstotkov. Zato ima LEAF v rokavu par trikov. Pri priklopu v omrežje lahko uporabnik preko aplikacije na mobilnem telefonu spremlja napolnjenost baterij, ugotovi, kdaj bo avtomobil povsem napolnjen in tudi na daljavo sproži gretje oziroma ohlajevanje, pri čemer klimatska naprava uporabi energijo iz omrežja.

Ker zaenkrat polnilnih mest ni veliko, se predvideva, da bodo lastniki polnili predvsem doma ali na polnilnem mestu v službi. Od tega je močno odvisen tudi čas polnjenja, ki je na domači hišni vtičnici okoli enajst ur, na trofazni močnejši vtičnici okoli šest ur, na posebnih hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom pa okoli pol ure. Oziroma v praksi vse skupaj še hitreje, saj so to podatki za popolnoma izpraznjene baterije, kar je v realnosti redkost. In mimogrede, baterije vsaj petnajst kilometrov pred popolno izpraznitvijo že zelo agresivno javljajo, da se je potrebno ustaviti in jih napolniti.

Glede na to, da po raziskavah več kot osemdeset odstotkov ljudi dnevno prevozi manj kot sto kilometrov, domet LEAF-a niti ni težava, razen nekajkrat letno, ko gredo kupci na dopust. Takrat je pot treba precej podrobno načrtovati, saj je število hitrih polnilnih mest omejeno.

Pa strošek? Polnjenje doma pomeni strošek okoli 1,6 evra za sto prevoženih kilometrov (odvisno od tega, kdaj v dnevu polnimo), kar je vsaj petkrat manj od avtomobila z notranjim izgorevanjem. Okoli petnajst odstotkov je manjši še strošek vzdrževanja. Z začetkom prihodnjega leta bo proizvodnjo zagnala tudi tovarna v Angliji, skupno pa bodo tovarne po svetu letno zmožne proizvesti okoli 250.000 vozil LEAF in dvakrat toliko baterij. Zaenkrat je v Evropi le okoli 1.000 vozil, mnogo več pa v ZDA in na Japonskem.

Še beseda o zmogljivostih. Kapaciteta baterij znaša 24 kWh, proizvesti pa zmorajo 80 kW moči in 280 Nm navora (na voljo že od prvih vrtljajev v minuti), kar je dovolj za največjo hitrost 145 km/h. Tudi s cenovno politiko avtomobil želijo približati širšemu krogu kupcev, z dodatnimi subvencijami naj bi bila cena okoli trideset tisoč evrov, morda celo malo manj, kar je vsekakor mnogo ugodneje od cene manjšega in dražjega peugeota iOn.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 2. 2019
Februar 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314  domača premiera - toyota RAV4
15  domača premiera - BMW xDrive
domača premiera - mercedes-benz B
1617
18  domača premiera - fiat 500X
192021222324
25262728010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
V letu 2019 bom:
934šel na tečaj varne vožnje 933zamenjal avtomobil 932pogledal vse dele oddaje Volan 931še več za volanom


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: petravic
Obvestila
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 1 tedni  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 3 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 3 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 3 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 4 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 4 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 4 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 4 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 4 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 4 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 5 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 5 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 5 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 6 meseci  |