Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kia sorento

Domača premiera

Avtor prispevka: Jure Cehner
Kia na trg pošilja sila pomembnega novinca, ki je glasnik široke bere pri znamki še nevidenih tehnologij. Novi sorento se spogledujejo s premium segmentom, saj se je kakovostno domnevno povzpel za razred ali dva.
Kia sorento
Foto: Gašper Miš
17. 4. 2015 ob 17:45
Komentarjev: 0

Četudi gre za najdražji Kiin model, ta ni butičen in je za znamko precej pomemben. Od leta 2002 dalje, ko je bila splovljena prva generacija sorenta, so prodali vsega skupaj kar dva milijona teh terencev. Tako kot globalno je sorento pomemben tudi za našo majhno državo, saj jih je bilo na naši strani Alp od leta 2002 prodanih 1.200. Druga generacija je ugledala luč sveta leta 2008, zdaj pa se nadejamo že tretje. Gre za segment, v katerem dominirajo premium znamke in ima zato kot vedno zelo težko delo, še posebej, ker sami pri Kii pravijo, da sorento ni premium, vendar je glede na ceno in ponujene pakete ter tehnologije konkurenčen tudi tem. Še posebej ponosni so na ogromen preskok v kakovosti napram prejšnji generaciji, ki bi zdaj naj bila vsaj za razred boljša.

Oblikovno ne bo spuščal čeljusti, saj je precej zadržano oblikovan. Navdih za oblikovanje maske in žarometov so bojda črpali pri uličnem volku. Sicer ne vemo, kakšen točno je uličen volk, vendar na sliki ni izgledal drugače od navadnega. Skratka, gre za moderen in rahlo agresiven obraz, ki pa ne pretirava z izrazitostjo. Avto ima za znamko značilna D-stebriček in zadnji spojler, da ga boste v rit bulječi zlahka spoznali, pa so mu nadeli tudi prominentne zadnje LED-luči. Podoba zadnjice se zaključuje s srebrnim zaščitnim pokrovom podvozja, to pa je to. Kot veleva trend, je zrasel tudi v vse dimenzije razen v višino, kjer je izgubil 15 milimetrov. Daljši je tako za 95 milimetrov, medosno razdaljajo pa so raztegnili za zajetnih osem centimetrov.

Precej pomembnejše spremembe najdemo, ko odpremo vrata. V notranjosti nas namreč čaka popolnoma prečiščen, vodoraven videz s kopico kovinskih okraskov in pravih šivov. Tukaj šele vidimo tisti opevan preskok v kakovosti, kajti ta je res očiten. Postavitev gumbov je enostavna in praktična, širina kabine daje občutek prostornosti, ki smo je sicer navajeni pri kombijih, okrasite pa jo lahko s široko bero možnih barvnih kombinacij. Prostornost se nadaljuje tudi v drugi vrsti, katere klop se deli v razmerju 40:20:40, za doplačilo pa si lahko, če imate pet podmladkov, privoščite tudi še tretjo vrsto z dvema sedežema. 

Novi sorento je praktičen vsepovprek: če zložimo drugo vrsto, dobimo povsem ravno dno, če zložimo tudi tretjo, pa pred nami zazeva kar 1732 litrov prtljažnega prostora. Osnovna prostornina prtljažnika sicer znaša 660 litrov. No, s podrtima vrstama lahko tovorimo predmete dolžine 2.003 milimetre, kar je super. 

Precejšna razlika naj bi bila tudi med samo vožnjo, saj je krmiljenje zavoljo električnega servo-volana, nameščenega na drog, baje sedaj bolj neposredno in povezano, vzmetenje še udobnejše, zvočna izolacija pa neprimerljivo boljša. Skupne izolirane površine so napram prejšnjemu povečali za kar 250 odstotkov. Pridobil je tudi na varnosti, tako da je zdaj eden bolj varnih v svojem segmentu, saj je kar 53 odstotkov karoserije izdelane iz zelo trdega jekla. 

Motorja v Evropi sta na voljo samo dva, in sicer 2,2-litrski dizelski CRDi, ki premore 174 kW (200 KM) moči in 441 Nm navora, povprečno spije 5,7 litra na 100 prevoženih kilometrov, v ozračje pa izpusti 149 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Drugi, bencinski, je prostornine 2,4 litra, premore 183 kW (188 KM) moči in 241 Nm navora, spije 8,8 litra, izpusti pa 205 gramov osovraženega plina na kilometer. Poljaki, ki so iz nekega razloga posebni, imajo na voljo še tretji, dvolitrski agregat, ki ga ostali ne bomo ugledali. Dvokolesno gnani novi sorento ne obstaja, saj so vsi serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom, ki to ni. V praksi pomeni, da nimate izbire, temveč sistem sam zazna, kdaj še zadnja os potrebuje moč in preklopi na štirikolesni pogon.

Sorenta boste lahko nabasali s kopico naprednih tehnologij. Lahko bo pazil na mrtvi kot, dokupili boste lahko aktivni radarski tempomat ASCC ('Advanced Smart Cruise Control'), ki je prvi v kiah sploh; opozorilnika za premik vozila zadaj in spremembo voznega pasu, sistem za branje prometnih znakov, ki je tudi prvič pri Kii, 'around view monitor', samodejno parkiranje, prilagodljive žaromete, ogrevane sedeže v prvi in drugi vrsti, hlajene v sprednji, 7- ali 8-palčni zaslon, panoramsko strešno steklo in še veliko več. Premierno pa pri Kii predstavljajo pametno odpiranje vrat prtljažnika, kar pomeni, da vam ne bo potrebno več kriliti z nogo, temveč se vrata po treh sekundah odprejo čisto sama, v kolikor se zaklenjemu avtu približate z zadnje strani. V kolikor bo to res uporabno, poročamo.

O cenah kaj dosti niso govorili, za primer so pokazali sorenta, ki je bil skoraj dodobra naphan z opremo in ga je poganjal 2,2-litrski agregat CRDi, zanj pa bodo hoteli 54.900 €.Bojda gre za optimalni izbor opreme in slabše opremljenih sorentov kupci zaradi višjega cenovnega razreda niti ne bodo gledali. Njihova slavna 7-letna garancija ostaja, je pa ta omejena bodisi na sedem let oziroma na 150 tisoč prevoženih kilometrov. Aja, sedem let vam bodo tudi redno posodabljali programsko opremo navigacijskega sistema.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 3 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 3 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |