Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda superb

Domača premiera

Avtor prispevka: Jure Cehner
Z novo škodo superb Čehi napovedujejo začetek nove dobe tudi na naši strani Alp. Pa se bo lahko zastavonoša zoperstavil kanibalizmu znotraj družinskega koncerna? Če bo pol toliko udaren kot glamurozna predstavitev, mu ne bo hudega.
Škoda superb
Foto: Mediaspeed, Škoda
21. 7. 2015 ob 13:00
Komentarjev: 0

Se bo, ampak ne zaradi boljših tehnologij, pri katerih je moč čutiti namerno zaviranje napram bratrancu passatu, temveč na rovaš precej fletnega videza. Denimo, passat ima v ponudbi krasne digitalne merilnike, ki pa jih superbu niso namenili, verjetno nalašč, da je med modeloma viden razkorak v prestižnosti. In to nam gre na živce, še posebej, ker je vsa tehnologija v drobovju praktično identična.

Novi superb smo spoznali že na mednarodni premieri, zdaj pa ga bomo začeli videvati še na naših cestah. Te so bile v prejšnji generaciji povprečno bogatejše za 300 superbov letno, od katerih je bilo kar 75 odstotkov karavanov. Številka verjetno priča o tem, da limuzinska varianta kupcem verjetno ni bila preveč všeč, to pa si pri Škodi z novo generacijo prizadevajo spremeniti, zato upajo, da bo 45 odstotkov od zdaj naprej limuzinskih.

Oblika je torej tista, ki bo gonilo prodaje, pri čemer pa imamo podobno kot pri znamki Mercedes-Benz prste vmes tudi Slovenci. No, eden izmed nas z malce bolj razvitim estetskim čutom. Marko Jevtić je starejši oblikovalec za zunanjost pri Škodi in podoba novega superba je pod taktirko glavnega oblikovalca Josefa Kabana povečini njegovo maslo. Kot je bil tudi sloviti vision C concept, za katerega je Marko lani dejal, da bo kljub temu, da je dizajn star več let, služil kot osnova za vse prihajajoče modele. Če pogledate sliko, boste videli, da superb nosi nemalo podobnosti s konceptom. V isti sapi je Jevtić povedal tudi, da se je Škoda v preteklih letih malce preveč osredotočala na praktičnost in da bodo od fabie in superba dalje igrali drugo igro – iskali kupce tudi z dizajnom. Ta je po njegovih besedah svež, čist in bolj izklesan, nikakor pa ne želijo izgubiti svojih t. i. tradicionalnih vrednot, kar verjetno med vrsticami pomeni zadržanost. Prevelike spremembe kajpak odženejo stalne kupce, kar jim ni v načrtu. Skratka, če je bil nakup škode običajno pragmatična odločitev, bo pod Jevtičevim peresom še emocionalna.

Marko Jevtič se je rodil leta 1972 na Reki, osnovno šolo in gimnazijo pa je obiskoval v naši prestolnici. Nadaljnji študij na likovni akademiji je opravljal v Benetkah, podiplomski pa v šoli za oblikovanje v Pforzheimu v Nemčiji, kjer je svoje peruti dobil tudi Robert Lešnik, krivec za podobo skoraj vseh aktualnih mercedes-benzov.

Jevtičeva ekipa se za snovanje dizajna poslužuje tako digitalnih kot 'analognih' tehnologij v obliki papirja in svinčnika. Sam pravi, da v izključno računalniško dizajniranje ne verjame in da je človeško oko superiorno črnim škatlam, ključno je tudi prilagajanje podobe na dejanskem modelu; vsak od sestankov oblikovalskega oddelka pa se po njegovih besedah itak začne s skico v dveh dimenzijah. Njegove linije lahko zasledimo še na prenovljenem yetiju in aktualni fabiji. Preden se je zaposlil pri Čehih, je imel prste vmes tudi pri obikovanju Volkswagnovega golfa šeste in sedme generacije ter druge generacije touarega.

Vsi motorji v ponudbi so štirivaljni, na spodnjem koncu je različica greenline, ki vsak kilometer v okolje izpljune le 95 gramov CO2, na zgornjem pa dvolitrski motor TSI z 206 kilovati, ki je v bistvu enak, kot ga ima leon cupra. Z njim je Anže na mednarodni premieri prevozil največ kilometrov in pravi, da je zelo prepričljiv. Dvolitrski TDI ponuja 140 kilovatov, to je 190 'konjev', in zapolnjuje mesto zmogljivega 'dizla', na voljo pa je še 1,6-litrski TDI, ki ima v tako ogromnem avtu že kar malce težko delo. Vsi motorji so bojda varčnejši, nekateri tudi do 30 odstotkov. Najbolj prodajan pa bo dvolitrski s 110 kilovati moči.

Do tega trenutka se je superb prodal v več kot 700 tisoč enotah, kar je lepa številka po katerihkoli standardih. Glede na to, da ima zdaj še videz poleg možganov, lahko samo sklepamo, da se bo številka še naprej redno večala. Ker gre za najvišje postavljen model v ponudbi Škode, je domači uvoznik pripravil še posebej gala prireditev ob predstavitvi, ki na svojevrsten način odraža zaupanje v najnovejši model. Pozabite na čase, ko ste zamahnili z roko ob omembi cenene češke znamke. Zdaj so dokončno minili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 2 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |