Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda superb

Domača premiera

Avtor prispevka: Jure Cehner
Z novo škodo superb Čehi napovedujejo začetek nove dobe tudi na naši strani Alp. Pa se bo lahko zastavonoša zoperstavil kanibalizmu znotraj družinskega koncerna? Če bo pol toliko udaren kot glamurozna predstavitev, mu ne bo hudega.
Škoda superb
Foto: Mediaspeed, Škoda
21. 7. 2015 ob 13:00
Komentarjev: 0

Se bo, ampak ne zaradi boljših tehnologij, pri katerih je moč čutiti namerno zaviranje napram bratrancu passatu, temveč na rovaš precej fletnega videza. Denimo, passat ima v ponudbi krasne digitalne merilnike, ki pa jih superbu niso namenili, verjetno nalašč, da je med modeloma viden razkorak v prestižnosti. In to nam gre na živce, še posebej, ker je vsa tehnologija v drobovju praktično identična.

Novi superb smo spoznali že na mednarodni premieri, zdaj pa ga bomo začeli videvati še na naših cestah. Te so bile v prejšnji generaciji povprečno bogatejše za 300 superbov letno, od katerih je bilo kar 75 odstotkov karavanov. Številka verjetno priča o tem, da limuzinska varianta kupcem verjetno ni bila preveč všeč, to pa si pri Škodi z novo generacijo prizadevajo spremeniti, zato upajo, da bo 45 odstotkov od zdaj naprej limuzinskih.

Oblika je torej tista, ki bo gonilo prodaje, pri čemer pa imamo podobno kot pri znamki Mercedes-Benz prste vmes tudi Slovenci. No, eden izmed nas z malce bolj razvitim estetskim čutom. Marko Jevtić je starejši oblikovalec za zunanjost pri Škodi in podoba novega superba je pod taktirko glavnega oblikovalca Josefa Kabana povečini njegovo maslo. Kot je bil tudi sloviti vision C concept, za katerega je Marko lani dejal, da bo kljub temu, da je dizajn star več let, služil kot osnova za vse prihajajoče modele. Če pogledate sliko, boste videli, da superb nosi nemalo podobnosti s konceptom. V isti sapi je Jevtić povedal tudi, da se je Škoda v preteklih letih malce preveč osredotočala na praktičnost in da bodo od fabie in superba dalje igrali drugo igro – iskali kupce tudi z dizajnom. Ta je po njegovih besedah svež, čist in bolj izklesan, nikakor pa ne želijo izgubiti svojih t. i. tradicionalnih vrednot, kar verjetno med vrsticami pomeni zadržanost. Prevelike spremembe kajpak odženejo stalne kupce, kar jim ni v načrtu. Skratka, če je bil nakup škode običajno pragmatična odločitev, bo pod Jevtičevim peresom še emocionalna.

Marko Jevtič se je rodil leta 1972 na Reki, osnovno šolo in gimnazijo pa je obiskoval v naši prestolnici. Nadaljnji študij na likovni akademiji je opravljal v Benetkah, podiplomski pa v šoli za oblikovanje v Pforzheimu v Nemčiji, kjer je svoje peruti dobil tudi Robert Lešnik, krivec za podobo skoraj vseh aktualnih mercedes-benzov.

Jevtičeva ekipa se za snovanje dizajna poslužuje tako digitalnih kot 'analognih' tehnologij v obliki papirja in svinčnika. Sam pravi, da v izključno računalniško dizajniranje ne verjame in da je človeško oko superiorno črnim škatlam, ključno je tudi prilagajanje podobe na dejanskem modelu; vsak od sestankov oblikovalskega oddelka pa se po njegovih besedah itak začne s skico v dveh dimenzijah. Njegove linije lahko zasledimo še na prenovljenem yetiju in aktualni fabiji. Preden se je zaposlil pri Čehih, je imel prste vmes tudi pri obikovanju Volkswagnovega golfa šeste in sedme generacije ter druge generacije touarega.

Vsi motorji v ponudbi so štirivaljni, na spodnjem koncu je različica greenline, ki vsak kilometer v okolje izpljune le 95 gramov CO2, na zgornjem pa dvolitrski motor TSI z 206 kilovati, ki je v bistvu enak, kot ga ima leon cupra. Z njim je Anže na mednarodni premieri prevozil največ kilometrov in pravi, da je zelo prepričljiv. Dvolitrski TDI ponuja 140 kilovatov, to je 190 'konjev', in zapolnjuje mesto zmogljivega 'dizla', na voljo pa je še 1,6-litrski TDI, ki ima v tako ogromnem avtu že kar malce težko delo. Vsi motorji so bojda varčnejši, nekateri tudi do 30 odstotkov. Najbolj prodajan pa bo dvolitrski s 110 kilovati moči.

Do tega trenutka se je superb prodal v več kot 700 tisoč enotah, kar je lepa številka po katerihkoli standardih. Glede na to, da ima zdaj še videz poleg možganov, lahko samo sklepamo, da se bo številka še naprej redno večala. Ker gre za najvišje postavljen model v ponudbi Škode, je domači uvoznik pripravil še posebej gala prireditev ob predstavitvi, ki na svojevrsten način odraža zaupanje v najnovejši model. Pozabite na čase, ko ste zamahnili z roko ob omembi cenene češke znamke. Zdaj so dokončno minili.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 6. 2017
Junij 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
2930310102  domača premiera - kia rio
0304  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
05  domača premiera - renault koleos in captur
06  domača premiera - opel insignia grand sport
07  domača premiera - mazda CX-5
08  domača premiera - nissan micra
09  domača premiera - suzuki swift
1011  Oddaja Volan
Ob: 16:00 Trajanje: 30 minut
Kanal A.
1213  domača premiera - seat ibiza
141516  domača premiera - BMW electric now tour 2017
domača premiera - kia picanto
1718
19202122  domača premiera - opel crossland X
232425
2627  domača premiera -jaguar land rover experience
28  domača premiera - volkswagen arteon
29300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 424
volkswagen golf 333
škoda octavia 286
renault captur 253
volkswagen polo 199

Podatki veljajo za maj 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 31.477 novih avtov!

Anketa
Kako pripravite avtomobil na dopust?
831ga moram pripravit? 830pregledam tekočine in olje 829vedno vzamem taščinega 828moj me nikoli ne pusti na cedilu


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Jureos
Obvestila
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 2 tedni  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 2 tedni  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 tedni  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 1 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 2 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 2 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 3 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 4 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 4 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 4 meseci  | 
Goodyear - Ekipa De Rooy Na Dakarju 2017 med najboljšimi ... pred 4 meseci  | 
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 5 meseci  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 6 meseci  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 7 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 8 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 8 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 9 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 9 meseci  |  Iztok Krajnc