Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda MX-5

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Poletje bo očitno zabavno, saj Mazda predstavlja čisto novi MX-5 tudi na naših cestah. Legendarni roadster ohranja vse, po čemer je pač postal legendaren: motor spredaj, pogon zadaj, dva sedeža in majhna masa.
Mazda MX-5
Foto: Matej Mihinjač
8. 4. 2016 ob 12:00
Komentarjev: 0

Tudi cena ostaja zanimiva, najmanj 23.990 EUR za prvinski užitek na štirih kolesih, ki si ga v takšni obliki ne morete omisliti pri nobeni drugi znamki. Sam avto in novosti smo podrobno opisali že v lanski mednarodni premieri, zato so tokrat morda bolj zanimivi še nekateri drugi podatki. Na primer, da od sredine 60-ih let kar 23 let ni bilo modela, kot je bil MX-5, ker športni avtomobili v tem cenovnem rangu niso bili več okoljsko sprejemljivi in varni. Tudi zato so Japonci do danes prodali že več kot milijon teh športnih vozil, katerih 'ata' se je predstavil leta 1989 na avtosalonu v Chicagu. Lepše popotnice k ohranjanju izročila (pa čeprav z zelo grenkim priokusom zaradi izgube ponosa) si britanski športni avtomobili niso mogli predstavljati in še toliko let kasneje se zgodba nadaljuje.

Za MX-5 se zdi, da je postal v novi izdaji še bolj prvinski - vse samo zato, da se bo voznik s še večjim nasmeškom zapodil med ovinke. Oblika sicer nikoli ni šokirala javnosti, je pa mali športnik brez strehe na pogled vedno simpatičen, sploh zdaj, ko so linije še bolj napete in ko je zadaj pri vseh različicah dvojni izpuh. Na voljo je 7 barv, luči so obogatene z led-svetili, skelet in koža sta pa večinoma iz aluminija in jekla visoke natezne vrednosti, zaradi česar je masa novinca bistveno manjša od tiste pri predhodniku. Tudi sedi se 20 milimetrov nižje in 15 mm bližje sredini avtomobila, A-stebrička pa sta pomaknjena še malo bolj naprej za boljšo preglednost, ko se vam bo mudilo na vrh Vršiča.

Podvozje je klasično odlično, spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj večvodilno premo, masa pa je z razmerjem 50:50 med oseba idealno razporejena.

Podvozje je klasično odlično, spredaj ima dvojna trikotna vodila, zadaj večvodilno premo, masa pa je z razmerjem 50:50 med oseba idealno razporejena za kar najboljši občutek med vožnjo. Motor je bil že prej pomaknjen globoko proti sredini, zdaj pa je še 15 milimetrov bližje kabini in 13 mm bližje tlom. Podatki, ki dražijo čutila navdušenih voznikov, večinoma postanejo v drugem planu, ko pogledamo v cenik, pri MX-5 pa je bilo že od nekdaj pomembno, da je vse skupaj zelo dosegljivo.

Toliko užitkov težko dobite za 23.990 EUR, kolikor stane osnovni model G130 emotion, pri katerem so serijska 16-palčna lita platišča, led-luči, ročno nastavljiva klimatska naprava ter ogledala v barvi karoserije, za doplačilo 1.000 EUR pa dobite še pregleden 7-palčni zaslon. 1.800 EUR več je potrebno odšteti za močnejši dvolitrski motor različice G160, najdražji MX-5 pa je trenutno na voljo za 31.490 EUR. Jeseni oziroma pozimi bi morala biti svetu predstavljena še nova različica RF. Vsi avtomobili imajo 5-letno garancijo, Slovence pa naj bi v 60 odstotkih bolj navdušil močnejši G160 z opremo revolution. Doslej je bilo pri nas prodanih 210 vozil MX-5 in težko je verjeti, da se bo še kdaj ponovilo rekordno leto 2001, ko so prodali 102 vozili. Očitno je čas malih in lahkih športnikov v domovini minil, medtem ko po svetu spet beležijo odlične rezultate.

Še nekaj cen:
mazda MX-5 G130 emotion - 23.990 EUR
mazda MX-5 G130 challenge - 24.990 EUR
mazda MX-5 G130 attraction - 26.760 EUR
mazda MX-5 G160 revolution - 29.590 EUR
mazda MX-5 G160 revolution top - 31.490 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 1 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 1 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |