{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Forda focus RS in mustang GT

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Ford ima v tem trenutku v svojem repertoarju najmanj dva modela, po katerih avtomobilski navdušenci naravnost hrepenijo. Prva je ameriška ikona, model mustang, drugi pa divji focus RS.
Forda focus RS in mustang GT
Foto: Gašper Miš
8. 6. 2016 ob 16:00
Komentarjev: 0

Družina modrega ovala in njena oznaka RS nista nobeni novosti, na trgu sta ti črki prisotni že od leta 1968, ko so predstavili model 15M RS. Kasneje so seveda sledili še številni ostali, naj spomnim samo na legendarni RS200, pa model capri, sierro in escorta cosworth, fiesti in tri focuse. Tretji je pravzaprav ta in samo na stari celini je v nekaj mesecih prepričal preko 6.500 kupcev. Ko te pri Fordu povabijo na preizkus na letališče v Lesce, vabila pač ne odkloniš. Če sem malce pristranski, sem celo težje pričakoval preizkus focusa, ker gre nenazadnje za avtomobil, o katerem danes praktično pišejo vsi avtomobilski mediji širom sveta. A po preizkusu obeh lahko povem, da tudi mustang ni od muh, marsikoga je celo bolj prepričal. Gre torej za dva nasprotujoča si svetova pod logotipom modrega ovala.


Takšen 'hot hatch', pravega prevoda teh malih raket pri nas še vedno ne poznamo, mora izgledati športno nastrojeno, če se le da dirkaško agresivno. Seveda pa mora biti oblika ob tem še skladna in nenazadnje podrejena sami aerodinamiki. Stvar okusa, a menimo, da je to Fordu, ki RS-e izdeluje v nemškem Saarlouisu, uspelo. Spredaj so različici namenili nov spodnji del odbijača, ogromne odprtine za zajem zraka in posebne kanale za hlajenje zavor. Zadaj pa še spojler in skoraj dirkaški difuzor, vse z namenom minimalnega upora in ničelnega vzgona.

A tista prava stvar se tokrat skriva pod motornim pokrovom. Nič več petvaljnik, prostor tokrat namenjajo novemu 2.3-litrskemu prisilno polnjenemu štirivaljniku družine ecoboost. Govorimo o enaki arhitekturi, kot v mustangu, le da tu motor razvije 257 kilovatov moči (350 KM), 440 Nm oziroma 470 Nm navora ob 15 sekundni pomoči overboosta. Sam motor je povezan z zelo natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, moč pa se prenaša preko inteligentnega, posebej za model razvitega štirikolesnega pogona z dinamičnim nadzorom vektoriranja navora. Napram prejšnjemu, ki je imel pogon speljan k sprednji osi, ima novi značaj vozila na zadnji kolesi, od načina vožnje odvisno pa lahko na zadnjo os prenese tudi do 70 odstotkov pogonske sile.

Podatki so sila zgovorni, a stvar je najlažje preizkusiti v praksi. Tam kjer je to najlažje in najvarneje smo preizkusili speljevanje s pomočjo asistence launch control in stotico ogledali v pičle 4,7 sekunde, pospeševali pa vse do 200 kilometrske oznake na merilnikih. Focus RS se tu seveda ne ustavi, pospešuje lahko do 266 kilometrov na uro, a ne na letališču v Lescah, to je namreč prekratko za tovrstne podvige, še posebej, če se na koncu steze želiš varno ustaviti. Spredaj zato skrbijo 350-milimetrski štiribatni koluti znamke Brembo, tudi ob zaviranju pa celotno izkušnjo spremlja prav prijetna simfonija izpušnega sistema, kjer pokanje in brbotanje hitro postaneta nalezljiva. Poleg omenjenih načinov vožnje sta tu še dva, če grem iz ene skrajnosti v drugo; cestni način 'normal' in dirkališčem namenjeni način 'drift'. V primerjavi s šibkejšim focusom ST so pričakovano izboljšali tudi krmilni mehanizem in podvozje, to je spredaj za 33 in zadaj za 38 odstotkov trše, sama karoserija pa ima 23 odstotkov izboljšano vzvojno čvrstost.


S ceno tik pod štiridesetimi tisočaki, natančneje 39.990 evri, so pri nas sprejeli 29 naročil. Kupci so večinoma posegli tudi po paketu performance RS, ki prinaša Sonyev zvočni paket z navigacijsko napravo, na pol dirkaške Recaro sedeže, temna 19-palčna lita platišča, obuta v pnevmatike Michelin pilot super, in Brembo čeljusti v posebnem modrem odtenku. Paket stane 2.290 evrov, da bo focus res opazen, pa priporočamo še takšno modro barvo nitrous. 890 evrov stane.

Mustanga so nam konec lanskega poletja že predstavili in z njim smo se že zapeljali. Samo pri nas so v tem času prodali že 24 vozil, kar za specifičen model sploh ni malo. Ko so v Lescah ikono postavili focusu ob bok, je bilo jasno, da pogledi poželenja streljajo predvsem na ameriškega mišičnjaka, pa čeprav je focus RS trenutno eden najbolj vročih strojev na planetu.

Kot smo že zapisali, mustang s potezami predhodnikov v svoji šesti reinkarnaciji na staro celini prihaja premierno. Kupcem je na voljo kot fastback in kabriolet, oblikovno pa po nekaj predhodnih neuspelih poskusih stavi tudi na tiste kupce, ki ste se pred tem slinili le za starim iz leta 1964, ko je rezgetajoči konj začel pisati zgodovino. Armaturna plošča je nova in popolnoma podrejena vozniku, ki so mu namenjeni priboljški z oznakami track apps, nova sta sistema launch control in line lock. Ta zavorno silo za nekaj sekund prenese le na sprednji kolesi, zadnji pa se lahko lažje zavrtita v prazno, še posebej, če je pod pokrovom takšen 5,0-litrski osemvaljni motor s 310 kilovati moči (421 KM). Polarnim medvedom prijaznejši je 2,3-litrski štirivaljni ecoboost, kakršnega najdemo tudi v focusu, le da tu razvije 233 kilovatov moči (317 KM). Enako kot močnejši je lahko povezan s šeststopenjskim ročnim oziroma prav toliko stopenjskim samodejnim menjalnikom. Najcenejši štirivaljni mustang pri nas stane 43.100 evrov, 61.200 evrov pa tisti pravi z osemvaljnim motorjem.


Pri Fordu seveda ne nameravajo zaspati na lovorikah, zato v drugi polovici leta pri nas predstavljajo najmočnejšo serijsko fiesto doslej, različico ST200, konec leta pa še ST linijo. Ta bo za kupce, ki ne potrebujejo takšne zverine pod motornim pokrovom, pa kljub temu želijo, da je njihov jekleni konjiček videti vsaj malo športno.

Informacije o mustangu lahko pridobite še med mednarodnimi premierami.

Cene:

ford focus RS 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (257 kW) – 39.990 EUR
ford mustang fastback 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (233 kW) – 43.100 EUR
ford mustang fastback 2.3 ecoboost, 6-st. sam. (233 kW) – 49.600 EUR
ford mustang convertible 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (233 kW) – 47.800 EUR
ford mustang convertible 2.3 ecoboost, 6-st. sam. (233 kW) – 54.700 EUR
ford mustang GT fastback 5.0 V8, 6-st. roč. (310 kW) – 61.200 EUR
ford mustang GT fastback 5.0 V8, 6-st. sam. (310 kW) – 65.300 EUR
ford mustang GT convertible 5.0 V8, 6-st. roč. (310 kW) – 67.300 EUR
ford mustang GT convertible 5.0 V8, 6-st. sam. (310 kW) – 71.400 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |