Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford vignale

Domača premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Najzvestejši Fordovi oboževalci gotovo pomnite, da so včasih najbolje založeni primerki nosili oznako ghia. Pravzaprav je ime opreme vztrajalo debelih 37 let, vse do leta 2010, ko so prodali zadnji ford z opremo ghia.
Ford vignale
Foto: Iztok Krajnc
26. 9. 2016 ob 14:00
Komentarjev: 0

Zgodovina imena Ghia je zelo bogata, saj se je začela že davnega leta 1913, ko so ustanovili karoserijsko delavnico, ki se je v tistem času ukvarjala s proizvodnjo prestižnih izdelkov; sprva kočij z veliko detajli in prestižnimi materiali, kasneje posebne primerke avtomobilov, tudi takšne, ki so bili narejeni iz lahkega aluminija. Nekaj časa je pri Ghii vztrajal tudi Alfredo Vignale, ki pa je leta 1948 ustanovil svojo karoserijsko delavnico in večinoma izpolnjeval naročila za avtomobilske proizvajalce. Vse do leta 1969, ko je prevzem karoserije izvedel italijanski De Tomaso, ki je že takrat imel v lasti tudi karoserijsko delavnico Ghia. Veselje ni trajalo dolgo, saj je obe leta 1973 kupil Ford, takrat pa so se tudi odločili, da bodo ime Vignale za nekaj časa dali na hladno. Štiri desetletja kasneje, leta 2013, so pri Fordu naznanili, da se bo ime Vignale znova vrnilo in označevalo samo najbolj prestižne primerke modelov. Pravzaprav so pri Fordu od leta 2010, ko so opustili ime Ghia, najbolje založenim primerkom opreme nadeli ime titanium in titanium X. Oba nivoja opreme bosta vztrajala še naprej, le da bo odslej na vrhu vignale, ki odraža Fordovo vizijo prestiža.

Sprva bodo tržišču ponudili štiri modele, pri katerih bo mogoče doplačati za več prestiža, in sicer bo tako pri fordih mondeo, kuga, edge in S-max. Pri Fordu so še dodali, da vignale ni samo drugačno poimenovanje najbolje založenih primerkov, pač pa gre za dejansko boljše izdelane avtomobile, ki se bohotijo s prestižnimi materiali, dodatki iz kroma in drugimi posebnostmi. Navzven se v prvi vrsti od ostalih modelov razlikujejo po številnih dodatkih iz kroma in napisih vignale na sprednjih blatnikih ter zadku, malenkost drugačna sta tudi odbijača in maska je v obliki satovja. Obenem lahko na seznamu dodatne opreme kupci modelov vignale izberejo tudi platišča iz kroma, ki pri ostalih nivojih opreme sploh ne bodo na voljo. Več posebnosti je v notranjosti, kar se odraža že na pragovih, kjer so napisi vignale, vsekakor pa je kabina bistveno bolje izdelana. Na armaturni plošči se nahaja posebno usnje, prestižno usnje pa je tudi na sedežih. Na vsakem sedežu je 40 lasersko izrezanih kosov usnja, ki tudi na vratih zamenjuje tapiserijo.

Na dotik se zdi, da so celotno notranjost bolje sestavili, obenem pa so jo tudi bolje zvočno zatesnili. Klasično vetrobransko steklo je zamenjalo akustično, ki zmanjša šume iz okolice za do 9 dB, zvočna zatesnjenost pa je izboljšana tudi pri podvozju (3 dB) in motorju (2 dB), čeprav se slednjega v notranjosti še vedno sliši. Pri odpravljanju neprijetnih šumov bo pomagal aktivni nadzor šumov, ki ga bodo imeli vsi modeli vignale in je sestavljen iz 3 mikrofonov, ki zmanjšujejo šume in trušč od zunaj preko naprednega zvočnega sistema Sony. Slednji ima 12 zvočnikov, 10-kanalni ojačevalnik in posebej prilagojen zvok za vignale. Še več, branje glasbe iz zgoščenk so nadgradili, tako da se zdaj iz zvočnikov predvaja 24-bitna kvaliteta in ne več samo 16. Poleg tega je v notranjosti še nov multimedijski sistem sync 3, ki je bolj odziven, preprost za uporabo in omogoča tudi preslikavanje zaslona pametnih telefonov preko Apple CarPlay in Android Auto. Vsak model vignale bodo pregledali še bolj podrobno kot ostale modele, zato so pripravili kar 100 dodatnih točk, ki jih morajo pregledati, preden avtomobil zapusti proizvodni trak.

Oprema vignale bo na voljo samo v kombinaciji z dvema motorjema: 2,0-litrskim bencinskim ali dizelskim strojem, ki proizvedeta 149 kW (203 KM) in 177 kW (240 KM), oziroma 132 kW (180 KM) in 154 kW (210 KM) moči, oba pa lahko moč prenašata preko šeststopenjskega ročnega ali šeststopenjskega dvosklopčnega menjalnika powershift na sprednji kolesi ali na vsa preko inteligentnega štirikolesnega pogona. Slednji se lahko pohvali tudi z vektorsko razporeditvijo navora in lahko do 100 odstotkov navora prenese na zadnji kolesi.

Pri Fordu pravijo, da bodo prihodnje leto v Sloveniji prodali 30 modelov z opremo vignale, za katero želijo dodatnih 8 tisočakov (v primerjavi s titanium). To v primeru forda mondeo nanese na 36 tisočakov (s popustom), v primeru forda S-max pa že na 39 tisoč evrov. S prestižnimi izdelki želijo konkurirati predvsem prestižnim primerkom ostalih znamk, kot so DS, Initiale Paris pri Renaultu in tudi nemškim proizvodom. Lastniki bodo poleg širokega seznama dodatne opreme, kjer so tudi radarski tempomat, masažna sedeža spredaj, aktivno prilagodljivo krmiljenje in pomoč pri parkiranju, imeli še tri brezplačne servise v prvih teh letih in popolno čiščenje vozila 3x na leto v prvih petih letih. Opcijsko se bodo nekateri lahko odločili za storitev prevzema in dostave vozila na domu ali v službi, kar bo mogoče po vsej Sloveniji. Sprva bodo avtomobile vignale prodajali v vseh Fordovih centrih po Sloveniji, le da bodo modeli v posebnem ločenem prostoru, kasneje (jeseni prihodnje leto) pa bodo ustanovili Ford store, v katerem bodo ekskluzivno prodajali vozila vignale.

Ekskluzivno smo si novinarji po predstavitvi prestižnih modelov lahko ogledali tudi unikatno leseno maketo legendarnega forda T, ki nastaja v Rafolčah pri Lukovici v mizarski delavnici Marka Kvedra. Izdelave se je lotil sam, iz lesa slovenskih listavcev (70 odstotkov), združil pa je dva modela – odprti touring iz leta 1919 in fordor z zaprto streho iz leta 1923. Tehnika je sicer malo sodobnejšega porekla, vendar so hladilnik, pokrov motornega prostora, žarometa in okraski kupljeni pri ameriškem proizvajalcu originalnih delov za ford T, 1,4-litrski motor, prenosi in volanski mehanizem pa so iz forda capri. Unikatni ford T, ki nastaja že od leta 2012, že zdaj navdušuje, čeprav še ni dokončan. Ko bo, bo odet v edino pravo barvo forda T – črno.

Seveda so ob prestižnih Fordovih izdelkih predstavili tudi prvega predstavnika hibridne Fordove flote pri nas, kar pa ne bo C-max ali focus, temveč mondeo hybrid. Za pogon uporablja 2,0-litrski bencinski atkinsonov motor, ki proizvede 103 kW (140 KM) moči, ki se preko brezstopenjskega menjalnika CVT prenaša na sprednji kolesi. Temu pomagata še elektromotor (in generator) z močjo 35 kW (48 KM), baterijski sklop (litij-ionski) pa lahko vase sprejme do 1,4 kWh energije. Zanimivo je, da omogoča vožnjo na elektriko do hitrosti 130 km/h, povprečno pa lahko porabi samo 4,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Seveda se zelena zasnova opazi tudi v notranjosti, kjer je poseben uporabniški vmesnik smartgauge, ki svetuje, kako lahko voznik prihrani pri porabi, kako lahko bolj učinkovito vozi in koliko je še proste energije. Ford mondeo hybrid je sicer na voljo že od okroglih 26 tisočakov, saj pri Fordu ponujajo kar 6.600 evrov popusta.

Predstavnik družine ST, ki ga vsaj zaenkrat ne nameravajo prodajati pri nas, pa je ford fiesta ST200. Slednjega so pod drobnogled vzeli pri Team RS, kjer so izdelali brutalni focus RS, in za 15 milimetrov znižali podvozje, spremenili delovanje krmilnega mehanizma, da vrne več povratnih informacij, in seveda iz 1,6-litrskega turbobencinskega stroja iztisnili 147 kW (200 KM) moči in 290 Nm navora, zaradi česar do stotice pospeši v 6,7 sekunde. To je 0,2 sekunde hitreje kot fiesta ST, ki smo jo že imeli na testu. Fiesta ST200 pa je poseben stroj tudi zato, ker lahko voznik popolnoma izključi elektronski program stabilnosti, ga pusti v načinu delnega delovanja, ki se imenuje wide slip, ali pa pusti vključenega, kjer pride do izraza vektorska razporeditev navora. Fiesta ST200 ima še zmogljivejše zavore premera 278 milimetrov spredaj in 253 zadaj ter večje zavorne čeljusti.

Glede na to, da je Ford že nekaj časa zvest partner Smučarske zveze Slovenije, so vnovič podpisali pogodbo, po kateri jim bodo dostavili 47 novih vozil, s katerimi so smučarji v preteklem letu prevozili kar 1,5 milijona kilometrov. To številko bodo v letošnji sezoni verjetno povečali na 2 milijona. Poleg tega je Ford tradicionalno pripravil dan novosti na AMZS-jevem Centru varne vožnje na Vranskem, kjer so obiskovalci lahko preizkušali nove modele in obiskali številne zanimive delavnice. Predvsem je obiskovalce pričakala cela karavana fordovih vozil, največ gneče pa je seveda bilo pri fordih mustang, focus RS in fiesta ST.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 1. 2018
Januar 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
080910  domača premiera - seat arona
11  domača premiera - mercedes-benz X
121314
1516  domača premiera - dacia duster
mednarodna premiera - subaru XV
17  mednarodna premiera - toyota yaris
1819  domača premiera - mitsubishi eclipse cross
2021
2223  domača premiera - hyundai i30 fastback
24  domača premiera - kia stinger
2526  Mednarodna premiera SEAT snow experience
domača premiera - volkswagen T-roc
2728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 189
volkswagen golf 178
renault clio 167
renault megane 107
dacia sandero 96

Podatki veljajo za december 2017

Lani je bilo v SLO prodanih 70.892 novih avtov!

Anketa
Zakaj bi vi kupili križanec?
872zaradi izgleda 871zaradi višjega sedenja 870zaradi lažjega vstopanja 869zaradi mode


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rupa
Obvestila
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 1 dnevi  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 1 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 2 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 3 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 3 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 3 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 3 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 5 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 5 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 5 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 6 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 6 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 6 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 7 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 7 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 7 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 7 meseci  |