Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW serija 5

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri BMW-ju so preteklo leto pri nas prodali preko 2.200 vozil in s tem zabeležili skoraj 33-odstotno rast. Letos že v prvem mesecu predstavljajo pomembno novost, in sicer sedmo generacijo serije 5 z interno oznako G30.
BMW serija 5
Foto: Gašper Miš
11. 1. 2017 ob 0:00
Komentarjev: 0

Petica je v svoji sedmi generaciji postala 37 milimetrov daljša, 8 širša in 2 višja. Daljša je tudi medosna razdalja, ki po novem meri 2.968 milimetrov. A ob tem ni postala težja, ravno nasprotno. Zaradi izdatne uporabe lahkih materialov, predvsem aluminija in magnezija, je v poprečju za kar 100 kilogramov lažja od predhodnice. Čeprav ne uporablja prednosti kompozitnih vlaken, kar velja za razred večjo sedmico, so lažji materiali vseeno lepo prispevali k nižjemu težišču in posledično boljši legi na cesti.

Oblikovno lahko rečemo, da gre prej za evolucijo kot revolucijo, petica pa po novem malo spominja na sedmico. Tokrat so izbrali bolj varno pot, da se ne bi ponovila zgodba izpred petnajstih let, ko je takratni BMW-jev oblikovalec Chris Bangle zarisal poteze peti reinkarnaciji. Novosti so vseeno prinesle zavidljive rezultate, rekorden je količnik zračnega upora, ki meri 0,22, to pa novinko postavlja pred konkurente, celo tiste z zvezdo na nosu, ki se za doseganje boljše aerodinamike zanašajo na hitreje padajoč zadek. No, morda tu pripomore strešna linija, ki se v slogu kupejev precej hitro spusti. Sicer lahko omenimo še aktivne lopute v obeh ledvičkah, serijska LED-žarometa s samodejnim preklopom med dolgim in kratkim snopom, opcijsko pa tudi zmogljivejše, ki ob prilagodljivem snopu svetijo celo 500 metrov pred vozilo.


Še več podobnosti s sedmico je v notranjosti, lahko bi rekli, da so za osnovo vzeli kar tisto armaturo in jo potem le primerno pomanjšali. To nikakor ni slabo, saj je ergonomija sedmice v samem vrhu, materiali pa izjemni. Središče armaturne plošče predstavlja 10,25-palčni zaslon na dotik, ki prepozna tudi nekaj osnovnih kretenj. Nova je še navigacijska naprava, kot tudi multimedijski sistem iDrive, ki se lahko še naprej upravlja preko gumba na sredinski konzoli. Med pomembnejše novosti lahko štejemo še akustično vetrobransko steklo, bistveno večji projekcijski zaslon in prostor za brezžično polnjenje novejših mobilnih naprav. Petica je postala tudi prostornejša, prtljažni prostor po novem sprejme 530 litrov, zrasel je za 10 litrov. Če komu tudi to ne bo dovolj, bo primoran počakati na prihod kombijevskega touringa, ki ga bodo predstavili marca na ženevskem salonu.

Seveda ne smemo mimo vseh najnaprednejših varnostnih in asistenčnih sistemov, ki smo jih večinoma spoznali že pri seriji sedem. Najnaprednejši je skupek sistemov, ki omogočajo polminutno avtonomno vožnjo, in to vse do hitrosti 210 kilometrov na uro. Najhitrejše petice lahko poženete tudi 40 kilometrov hitreje, a ne na ta način. Sam sistem, za katerega so v času razvoja izdelali kar 256 prototipov in opravili približno 2 milijona kilometrov, omogoča tudi samodejno prehitevanje, če seveda voznik to nakaže s smernikom. Spet drugi se boste bolj razveselili dejstva, da dražja sedmica ni več edina, ki ponuja možnost pametnega ključa z zaslonom. Sicer je tukaj ta opcijski in stane malo manj kot 300 evrov, a lahko na njem potem spremljate najrazličnejše podatke o vozilu, lahko pa ključ služi tudi kot pomoč pri parkiranju. Pride prav, sploh, ker petica že dolgo ni več tako majhen avtomobil.


Kupci boste lahko sprva izbirali med štirimi prisilno polnjenimi motornimi različicami, in sicer sta tu dve dizelski in dve bencinski. Osnovna dizelska ima ob dveh litrih prostornine štiri valje, nosi oznako 520d in razvije 140 kilovatov (190 KM) ter 400 Nm navora. Močnejša trilitrska z dvema valjema več ob oznaki 530d razvije 195 kilovatov (265 KM) ter 620 Nm navora, na bencinski strani pa je na voljo 2,0-litrski štirivaljnik z oznako 530i in 185 kilovati (252 KM) ter 350 Nm navora. Trenutno najmočnejša različica 540i ima 3,0-litrski šestvaljni motor, ki razvije 250 kilovatov moči (340 KM) in 450 Nm navora. Razen osnovne dizelske so vse serijsko spojene s samodejnim menjalnikom z osmimi stopnjami, štirikolesni pogon xDrive pa lahko v tem trenutku naročite pri vseh motornih agregatih. Spomladi se ponudbi pridružujejo še varčna različica 520d efficient dynamics, priključno-hibridna 530e iz družine iPerformance in nenazadnje športna M550i xDrive. Piko na i, torej model M5, pričakujemo kasneje.

Osnovnemu paketu opreme se pridružujeta še liniji sport line in luxury line, na voljo je tudi športni paket M sport. Prodaja limuzinske različice steče 11. februarja, je pa petico že mogoče naročiti, znane so tudi cene. Te za zdaj znašajo od 52.767 (BMW 520d, 6-st. roč.) do 68.717 evrov (BMW 530d xDrive, 8-st. sam.) za turbodizelsko, oziroma od 58.017 (BMW 530i, 8-st. sam.) do 71.017 evrov (BMW 540i xDrive, 8-st. sam.) za turbobencinsko izvedenko. Različice s štirikolesnim pogonom xDrive so v povprečju od 2.500 do 3.500 evrov dražje. O prodajnih načrtih še ni besed.

Cene:

BMW 520d, 6-st. roč. (140 kW) – 52.767 EUR
BMW 520d, 8-st. sam. (140 kW) – 55.217 EUR
BMW 520d xDrive, 8-st. sam. (140 kW) – 57.767 EUR
BMW 530d, 8-st. sam. (195 kW) – 65.767 EUR
BMW 530d xDrive, 8-st. sam. (195 kW) – 68.717 EUR
BMW 530i, 8-st. sam. (185 kW) – 58.017 EUR
BMW 530i xDrive, 8-st. sam. (185 kW) – 61.067 EUR
BMW 540i, 8-st. sam. (250 kW) – 67.367 EUR
BMW 540i xDrive, 8-st. sam. (250 kW) – 71.017 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2017
Januar 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101  Oddaja Volan
Ob: 18:20 Trajanje: 40 minut
Novoletna izdaja.
02030405060708
0910  domača premiera - BMW 5
1112131415
161718  domača premiera - maserati levante
19202122
232425  mednarodna premiera - nissan micra
mednarodna premiera - mazda MX-5 RF
26272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 272
hyundai tucson 170
volkswagen golf 169
škoda octavia 113
renault megane 109

Podatki veljajo za december 2016

Letos je bilo v SLO prodanih 63.674 novih avtov!

Anketa
Kako pa vi vozite, ko zunaj sneži?
777imam 4x4 in se ničesar ne bojim 776grem peš 775počasi se daleč pride 774niti ne razmišljam o tem 773kot vedno


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rossi86
Obvestila
www.madagaskar2017.eu Prostovoljno na Madagaskar pred 1 tedni  |  Volan
Nissan X-trail Vozil ga bo Đorđe Balašević pred 4 tedni  |  Volan
Goodyear Nasveti za varno vožnjo v zimskih ... pred 1 meseci  | 
Goodyear, Dunlop, Sava, Fulda Novosti za zimo pred 2 meseci  | 
Holden/Opel/GM Astra tudi v Avstraliji in na Novi ... pred 2 meseci  | 
Goodyear S pnevmatikami do optimalnega izkoristka pred 3 meseci  | 
DGR Ljubljana 2016 Dobrodelno druženje gospodov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Pravilna izbira tovornih pnevmatik pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Opel 50-letnica centra Rodgau-Dudenhofen pred 4 meseci  | 
Akrapovič Redki izpuhi iz omejene serije pred 4 meseci  | 
Renault sport Boštjan Kline je ambasador hitrosti pred 4 meseci  | 
AVD Oldtimer Grand Prix Opel se je bo udeležil s calibro V6 pred 5 meseci  | 
BASF Z materiali do večjega udobja pred 5 meseci  | 
Opel adam Na prvem mestu poročila J.D. Power pred 5 meseci  | 
Fulda ecoforce 2+/ecocontrol 2+ Novi tovorni pnevmatiki pred 5 meseci  | 
Goodyear Rainer Zietlow postavil nov svetovni ... pred 6 meseci  | 
Peter Podlunšek Racing Letalski dan z ekstremnimi loopingi pred 6 meseci  | 
Goodyear V Sloveniji predstavili futuristična ... pred 7 meseci  | 
BMW Slovenija med vodilne v zeleni ... pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2016 Renault talisman pred 7 meseci  |