Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai ioniq

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Te dni je na naše ceste zapeljal hyundai ioniq, ki se od ostalih vozil te znamke močno razlikuje po obliki, še posebej pa po pogonskem sklopu. Glede na ustaljeno floto je torej res pravi posebnež.
Hyundai ioniq
Foto: Anže Jereb
31. 1. 2017 ob 11:30
Komentarjev: 0

Pravzaprav so trije posebneži. Ioniq je že sedaj na voljo kot povsem električno vozilo ali kot klasični hibrid, jeseni pa pričakujemo še priključni hibrid, flota torej pokriva precej širok krog potencialnih uporabnikov. Oblikovno se vse tri različice med seboj nekoliko razlikujejo, vseeno pa je enaka oblikovna osnova lansko leto prejela nagrado za najboljši oblikovalski dosežek v kategoriji vozil Red Dot Award. Precej domiselna oblika je tudi aerodinamična, saj količnik zračnega upora Cd znaša le 0,24, obenem pa so v skladu s filozofijo vozila uporabili tudi materiale, ki čim manj vplivajo na okolje. Denimo lesni in vulkanski prah, sladkorni trs in sojino olje, torej ekološke materiale, vse skupaj pa začinili še z bio-barvami.

O modelu ioniq je veliko napisal že Matej v tej mednarodni premieri, zato tokrat ponavljam le najpomembnejše. Večina kupcev se bo po vsej verjetnosti odločila za hibrid in v tem primeru dobila klasično Hyundaijevo masko na nosu vozila, za razsvetljevanje okolice pa v tem primeru skrbijo ksenonski žarometi. Tudi dve posebni barvi sta na voljo le za hibrid, obe različici modela ioniq pa v notranjosti ponujata 7-palčni zaslon, tudi varnostni mehanizmi so povsem enaki. Govorim o opozorilniku pred naletom, pred nenamerno menjavo voznega pasu in ostalim, vse je seveda stvar izbranega paketa opreme.

Hibrid ima pod pokrovom 1,6-litrski bencinski agregat, pri katerem poudarjajo, da je najbolj termalno učinkovit v razredu, ponuja pa 77 kW moči oziroma 105 'konjev' ter 147 Nm navora. Pomaga mu še elektromotor z močjo 32 kW in 170 Nm navora, pomembna pa je skupna sistemska moč, ki znaša dobre 103 kW in 265 Nm navora. Baterija je litij-ionski polimer kapacitete 1,56 kWh, v praksi pa to pomeni, da se zgolj na elektriko lahko peljete le nekaj kilometrov, ob primernih pogojih neslišno nekaj trenutkov lahko potujete celo s 120 kilometri na uro. Zanimivo se mi zdi, da je menjalnik v tem primeru dvosklopčni in ne brezstopenjski, kakršnega denimo uporablja toyota prius.

Električni ioniq boste prepoznali po zaprti sprednji maski in bolj futurističnem izgledu, za svetlobo pa v tem primeru skrbijo LED-luči. Baterija ima kapaciteto 28 kWh, ob deklarirani porabi 11,5 kWh to pomeni, da doseg znaša 280 kilometrov. V praksi bo manj, a najverjetneje vseeno blizu dvestotice. Skupne moči je 88 kW oziroma 120 'konjičkov', navora 295 Nm, največja hitrost pa tako znaša 165 km/h. Med vožnjo lahko izbirate med tremi programi načina delovanja sistema (sport, normal, eco), obenem pa tudi med štirimi stopnjami intenzivnosti delovanja regeneracije zavorne energije, kar se mi zdi veliko bolj pomembno in smiselno. Na 100-kilovatni vtičnici se bo baterija 80-odstotno napolnila v pičlih 23 minutah, doma, na klasični, pa bojda v devetih urah, čeprav najbrž vseeno ne tako hitro.

Pri cenah gre takole. Za električnega boste s strani države dobili polno subvencijo v višini 7.500 EUR, zato bosta spodaj napisani vrednosti postali bolj denarnici prijazni. Pri hibridu pa trenutno ponujajo 2.000 EUR popusta, ki ga spodnje cene že upoštevajo. Priključni hibrid bo, kot rečeno, na voljo jeseni, glede prodajnih številk pa so tokrat bolj zadržani, saj s tovrstnimi vozili še nimajo izkušenj.

Cene:

hyundai ioniq premium električni – 35.000 EUR
hyundai ioniq impression električni – 37.500 EUR
hyundai ioniq hibrid style – 22.990 EUR
hyundai ioniq hibrid premium – 25.490 EUR
hyundai ioniq hibrid impression – 28.490 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 tedni  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 1 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 1 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 1 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  | 
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 meseci  |