Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford fiesta

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kar smilili so se mi Fordovi inženirji, ki so bili pred kratkim postavljeni pred zares težko nalogo. Kaj narediti z avtomobilom, ki temelji na bogati zgodovini in obenem predstavlja najbolje prodajan model na stari celini?
Ford fiesta
Foto: Gašper Miš
25. 8. 2017 ob 8:45
Komentarjev: 0

Kot kaže, je stvar precej preprosta. Poslušaš predvsem kritike strank in narediš še boljši rezultat. Zato je fiesta, ki letos vstopa že v svojo sedmo generacijo, zunaj videti zelo podobno, znotraj pa je zgodba povsem drugačna. Tudi mersko se ni preveč spremenila, kar je povsem razumljivo, in tako po novem v dolžino meri le 71 dodatnih milimetrov. Pa še to predvsem na račun novih odbijačev. Ob tem je novinka še 12 milimetrov širša in prav toliko nižja, kar bolj poudari njen športni značaj.

Če niste ravno fanatik, boste razlike med staro in novo spredaj kar težko našli. In to kljub temu da so malo spremenili tako obliko odbijača kot motorne maske in obeh žarometov, ki pa še naprej svetita izključno v halogenski tehnologiji. LED je le pri dnevnih lučeh pa še to ne pri vseh različicah. Ta na fotografijah jih na primer nima, pa zagotovo stane preko 20 tisočakov. Kakorkoli, še težje boste fiesti ločili, če bosta parkirani bočno. Tako so še največ novosti namenili zadku, čeprav tam zares izstopajo le nove luči. Lahko pa stopite v korak s časom in prvič izbirate med številnimi paketi za personalizacijo vozila, tako z izbiro barv ogledal, platišč, strehe in podobnega.


Povsem nov svet vas pričaka v notranjosti. Bi lahko rekli končno, ker je fiesta to najbolj potrebovala. Notranjost je zdaj videti moderno in privlačno, ne samo na pogled, materiali so prijetni tudi na otip, bistveno boljša je še zvočna zatesnitev, največji napredek pa so zagotovo naredili na področju multimedije in varnostnih ter asistenčnih sistemov. Prej je na obeh področjih za konkurenti močno zaostajala, zdaj pa je najbrž kar v samem vrhu. Kar se prvega področja tiče, ima fiesta od drugega paketa naprej nameščen nov 6,5-palčni zaslon, občutljiv na dotik. Ta je lahko tudi 8-palčni, v obeh primerih pa je podprt z najnovejšim vmesnikom SYNC tretje generacije. Ta omogoča povezavo s pametnimi mobilniki preko sistemov App Link, Android Auto in Apple Car Play. Ne manka niti 3D-navigacijska naprava in kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, za zvočno razvajanje pa bo lahko skrbel še sistem B&O play, rezultat hčerinskega podjetja danskega proizvajalca Bang&Olufsen. S skupaj 10 zvočniki razvije kar 675 vatov moči, da pa so ga primerno uglasili, pa so preposlušali kar preko 5.000 različnih skladb. Tu je še nova velika električno pomična panoramska streha s posebnim atermičnim slojem 'solar reflect', ki zagotavlja, da notranjost tudi ob sočnih dneh ostane hladna. V mrzlih pa bo bolj prav prišla opcija ogrevanja sprednjih sedežev in volanskega obroča.

Ford še navaja, da je nova fiesta ena najbolj pametnih predstavnic razreda, saj ponuja približno 15 naprednih sistemov aktivne varnosti. Dobra polovica jih je na voljo serijsko, spet drugi pa so na voljo kot del dodatne opreme. Omenimo le tiste najpomembnejše, med katerimi najdemo tako prilagodljiv radarski tempomat kot sistem nadzora mrtvih kotov in ohranjanja voznega pasu, ne manjka niti aktivna pomoč pri parkiranju in samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi.


Izbirate lahko med tremi motorji, ki so skupaj na voljo v sedmih konfiguracijah moči. Najbolj priljubljeni bosta kar novi osnovni bencinski različici, ki ob 1,1-litra delovne prostornine iz atmosferskega trivaljnika iztisneta 51 (70 KM) oziroma 63 kilovatov moči (85 KM). Obenem ponujata še največ 108 Nm navora, spojeni pa sta s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Le kakšna tretjina kupcev bo posegla po treh močnejših različicah že znanega litrskega turbobencinskega trivaljnika ecoboost, ki je še naprej na voljo s tako 74 (100 KM), 92 (125 KM), kot 103 kilovati moči (140 KM). Razvijejo 170 Nm navora in so spojeni s šeststopenjskim ročnim, ali pa prav tolikostopenjskim robotiziranim menjalnikom powershift. Šeststopenjski ročni je prostor našel še pri obeh 1,5-litrskih dizelskih različicah, ki razvijeta po 63 (85 KM) ali pa 88 kilovatov moči (120 KM) ter 215 Nm navora.

Ker po turbodizelskem motorju TDCi ne pričakujejo prav veliko povpraševanja, bo najbrž bolj priljubljena celo športna različica ST, ki bo imela pod pokrovom nameščen nov 1,5-litrski turbobencinski trivaljni motor. Ta bo razvil kar 147 kilovatov (200 KM) ter 290 Nm navora, kot vsi prej omenjeni pa bo povezan z izboljšanim ročnim menjalnikom. Pravijo, da so se ob izboljšavah obeh ročnih menjalnikov lotili še številnih na področju karoserije in podvozja, novost pa pri fiesti sedme generacije predstavlja še sistem vektoriranja navora (torque vectoring control). Vse to izključno z namenom, da bo novinka obdržala primat ene najbolje voznih predstavnic v svojem razredu.


Zanimivo, da fiesta tudi v sedmo ostaja ena redkih predstavnic, ki je še vedno na voljo tako v trivratni kot petvratni karoserijski različici. To velja celo za vse njene izvedenke in teh tokrat sploh ni malo. Poleg osnovnih paketov trend, style in titanium, ki bodo vseeno predstavljali kar 80 odstotkov celotne prodaje, je po novem na voljo še fiesta ST-line, proti koncu leta pa se ponudbi pridružuje še prestižna fiesta vignale. Drugo polovico prihodnjega leta bosta začinili še robustna različica active in športna fiesta ST. Do takrat pa pričakujte, da boste za 'žurerko' odšteli od najmanj 12.540 (fiesta 1.1 trend, tri vrata, 5-st. roč.) do največ 20.740 evrov (fiesta 1.5 TDCi ST-line, pet vrat, 6-st. roč.), na navedene cene pa lahko tudi tokrat pričakujte še 1.800 evrov akcijskega popusta.

Prvih 50 kupcev, ki so pri nas, kot zanimivost, v povprečju stari med 25 in 35 let, se bo razveselilo še prej omenjenega ozvočenja B&O play v vrednosti 630 evrov, vsi ostali pa boste lahko veseli že v primeru, da bo vaša dobavljena do konca letošnjega leta. Povpraševanje kljub temu, da po svetu vsako minuto in pol izdelajo novo, že presega ponudbo, zato pri zastopniku znamke pričakujejo, da bodo letos ob šestmesečni čakalni dobi dobavili približno 200 vozil, kar za fiesto sploh ni veliko.
 

Cene nekaterih priljubljenih različic:

ford fiesta 1.1 trend, tri vrata, 5-st. roč. (51 kW) – 12.540 EUR
ford fiesta 1.1 trend, pet vrat, 5-st. roč. (51 kW) – 12.820 EUR
ford fiesta 1.1 trend, pet vrat, 5-st. roč. (63 kW) – 13.360 EUR
ford fiesta 1.1 style, pet vrat, 5-st. roč. (63 kW) – 14.990 EUR
ford fiesta 1.0 ecoboost style, pet vrat, 6-st. roč. (74 kW) – 15.950 EUR
ford fiesta 1.1 titanium, pet vrat, 5-st. roč. (63 kW) – 16.360 EUR
ford fiesta 1.5 TDCi titanium, pet vrat, 6-st. roč. (63 kW) – 18.020 EUR
ford fiesta 1.0 ecoboost ST-line, tri vrata, 6-st. roč. (92 kW) – 19.130 EUR
ford fiesta 1.0 ecoboost ST-line, pet vrat, 6-st. roč. (103 kW) – 19.950 EUR
ford fiesta 1.5 TDCi ST-line, pet vrat, 6-st. roč. (88 kW) – 20.740 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 9. 2017
September 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
0405060708  domača premiera - peugeot 308 in 5008
0910
11121314  domača premiera - volvo XC60
15  domača premiera - ford ka+
1617
18  domača premiera - nissan qashqai
19  mednarodna premiera - opel grandland X
domača premiera - MAN TGE
20  domača premiera - jeep compass
21  mednarodna premiera - kia stonic
domača premiera - mercedes-benz S
22  mednarodna premiera - porsche panamera
2324
252627  domača premiera - range rover velar
28293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault megane 240
volkswagen golf 209
škoda octavia 172
renault captur 143
renault clio 142

Podatki veljajo za avgust 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 48.834 novih avtov!

Anketa
Bo tudi vaš novi avtomobil križanec?
835Seveda, je že naročen! 834Se še odločam. 833Ne rabim novega avtomobila. 832Nikakor, kombilimuzina!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: rkuplenk
Obvestila
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 1 tedni  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 1 tedni  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 1 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 1 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 1 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 2 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 2 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 3 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 3 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 3 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 5 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 6 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  | 
Dunlop GP Racer D212 Za dirkalno stezo in cesto pred 7 meseci  | 
Goodyear V Ženevi najnovejši koncepti pnevmatik pred 7 meseci  |