{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford fiesta

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kar smilili so se mi Fordovi inženirji, ki so bili pred kratkim postavljeni pred zares težko nalogo. Kaj narediti z avtomobilom, ki temelji na bogati zgodovini in obenem predstavlja najbolje prodajan model na stari celini?
Ford fiesta
Foto: Gašper Miš
25. 8. 2017 ob 8:45
Komentarjev: 0

Kot kaže, je stvar precej preprosta. Poslušaš predvsem kritike strank in narediš še boljši rezultat. Zato je fiesta, ki letos vstopa že v svojo sedmo generacijo, zunaj videti zelo podobno, znotraj pa je zgodba povsem drugačna. Tudi mersko se ni preveč spremenila, kar je povsem razumljivo, in tako po novem v dolžino meri le 71 dodatnih milimetrov. Pa še to predvsem na račun novih odbijačev. Ob tem je novinka še 12 milimetrov širša in prav toliko nižja, kar bolj poudari njen športni značaj.

Če niste ravno fanatik, boste razlike med staro in novo spredaj kar težko našli. In to kljub temu da so malo spremenili tako obliko odbijača kot motorne maske in obeh žarometov, ki pa še naprej svetita izključno v halogenski tehnologiji. LED je le pri dnevnih lučeh pa še to ne pri vseh različicah. Ta na fotografijah jih na primer nima, pa zagotovo stane preko 20 tisočakov. Kakorkoli, še težje boste fiesti ločili, če bosta parkirani bočno. Tako so še največ novosti namenili zadku, čeprav tam zares izstopajo le nove luči. Lahko pa stopite v korak s časom in prvič izbirate med številnimi paketi za personalizacijo vozila, tako z izbiro barv ogledal, platišč, strehe in podobnega.


Povsem nov svet vas pričaka v notranjosti. Bi lahko rekli končno, ker je fiesta to najbolj potrebovala. Notranjost je zdaj videti moderno in privlačno, ne samo na pogled, materiali so prijetni tudi na otip, bistveno boljša je še zvočna zatesnitev, največji napredek pa so zagotovo naredili na področju multimedije in varnostnih ter asistenčnih sistemov. Prej je na obeh področjih za konkurenti močno zaostajala, zdaj pa je najbrž kar v samem vrhu. Kar se prvega področja tiče, ima fiesta od drugega paketa naprej nameščen nov 6,5-palčni zaslon, občutljiv na dotik. Ta je lahko tudi 8-palčni, v obeh primerih pa je podprt z najnovejšim vmesnikom SYNC tretje generacije. Ta omogoča povezavo s pametnimi mobilniki preko sistemov App Link, Android Auto in Apple Car Play. Ne manka niti 3D-navigacijska naprava in kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, za zvočno razvajanje pa bo lahko skrbel še sistem B&O play, rezultat hčerinskega podjetja danskega proizvajalca Bang&Olufsen. S skupaj 10 zvočniki razvije kar 675 vatov moči, da pa so ga primerno uglasili, pa so preposlušali kar preko 5.000 različnih skladb. Tu je še nova velika električno pomična panoramska streha s posebnim atermičnim slojem 'solar reflect', ki zagotavlja, da notranjost tudi ob sočnih dneh ostane hladna. V mrzlih pa bo bolj prav prišla opcija ogrevanja sprednjih sedežev in volanskega obroča.

Ford še navaja, da je nova fiesta ena najbolj pametnih predstavnic razreda, saj ponuja približno 15 naprednih sistemov aktivne varnosti. Dobra polovica jih je na voljo serijsko, spet drugi pa so na voljo kot del dodatne opreme. Omenimo le tiste najpomembnejše, med katerimi najdemo tako prilagodljiv radarski tempomat kot sistem nadzora mrtvih kotov in ohranjanja voznega pasu, ne manjka niti aktivna pomoč pri parkiranju in samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi.


Izbirate lahko med tremi motorji, ki so skupaj na voljo v sedmih konfiguracijah moči. Najbolj priljubljeni bosta kar novi osnovni bencinski različici, ki ob 1,1-litra delovne prostornine iz atmosferskega trivaljnika iztisneta 51 (70 KM) oziroma 63 kilovatov moči (85 KM). Obenem ponujata še največ 108 Nm navora, spojeni pa sta s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Le kakšna tretjina kupcev bo posegla po treh močnejših različicah že znanega litrskega turbobencinskega trivaljnika ecoboost, ki je še naprej na voljo s tako 74 (100 KM), 92 (125 KM), kot 103 kilovati moči (140 KM). Razvijejo 170 Nm navora in so spojeni s šeststopenjskim ročnim, ali pa prav tolikostopenjskim robotiziranim menjalnikom powershift. Šeststopenjski ročni je prostor našel še pri obeh 1,5-litrskih dizelskih različicah, ki razvijeta po 63 (85 KM) ali pa 88 kilovatov moči (120 KM) ter 215 Nm navora.

Ker po turbodizelskem motorju TDCi ne pričakujejo prav veliko povpraševanja, bo najbrž bolj priljubljena celo športna različica ST, ki bo imela pod pokrovom nameščen nov 1,5-litrski turbobencinski trivaljni motor. Ta bo razvil kar 147 kilovatov (200 KM) ter 290 Nm navora, kot vsi prej omenjeni pa bo povezan z izboljšanim ročnim menjalnikom. Pravijo, da so se ob izboljšavah obeh ročnih menjalnikov lotili še številnih na področju karoserije in podvozja, novost pa pri fiesti sedme generacije predstavlja še sistem vektoriranja navora (torque vectoring control). Vse to izključno z namenom, da bo novinka obdržala primat ene najbolje voznih predstavnic v svojem razredu.


Zanimivo, da fiesta tudi v sedmo ostaja ena redkih predstavnic, ki je še vedno na voljo tako v trivratni kot petvratni karoserijski različici. To velja celo za vse njene izvedenke in teh tokrat sploh ni malo. Poleg osnovnih paketov trend, style in titanium, ki bodo vseeno predstavljali kar 80 odstotkov celotne prodaje, je po novem na voljo še fiesta ST-line, proti koncu leta pa se ponudbi pridružuje še prestižna fiesta vignale. Drugo polovico prihodnjega leta bosta začinili še robustna različica active in športna fiesta ST. Do takrat pa pričakujte, da boste za 'žurerko' odšteli od najmanj 12.540 (fiesta 1.1 trend, tri vrata, 5-st. roč.) do največ 20.740 evrov (fiesta 1.5 TDCi ST-line, pet vrat, 6-st. roč.), na navedene cene pa lahko tudi tokrat pričakujte še 1.800 evrov akcijskega popusta.

Prvih 50 kupcev, ki so pri nas, kot zanimivost, v povprečju stari med 25 in 35 let, se bo razveselilo še prej omenjenega ozvočenja B&O play v vrednosti 630 evrov, vsi ostali pa boste lahko veseli že v primeru, da bo vaša dobavljena do konca letošnjega leta. Povpraševanje kljub temu, da po svetu vsako minuto in pol izdelajo novo, že presega ponudbo, zato pri zastopniku znamke pričakujejo, da bodo letos ob šestmesečni čakalni dobi dobavili približno 200 vozil, kar za fiesto sploh ni veliko.
 

Cene nekaterih priljubljenih različic:

ford fiesta 1.1 trend, tri vrata, 5-st. roč. (51 kW) – 12.540 EUR
ford fiesta 1.1 trend, pet vrat, 5-st. roč. (51 kW) – 12.820 EUR
ford fiesta 1.1 trend, pet vrat, 5-st. roč. (63 kW) – 13.360 EUR
ford fiesta 1.1 style, pet vrat, 5-st. roč. (63 kW) – 14.990 EUR
ford fiesta 1.0 ecoboost style, pet vrat, 6-st. roč. (74 kW) – 15.950 EUR
ford fiesta 1.1 titanium, pet vrat, 5-st. roč. (63 kW) – 16.360 EUR
ford fiesta 1.5 TDCi titanium, pet vrat, 6-st. roč. (63 kW) – 18.020 EUR
ford fiesta 1.0 ecoboost ST-line, tri vrata, 6-st. roč. (92 kW) – 19.130 EUR
ford fiesta 1.0 ecoboost ST-line, pet vrat, 6-st. roč. (103 kW) – 19.950 EUR
ford fiesta 1.5 TDCi ST-line, pet vrat, 6-st. roč. (88 kW) – 20.740 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 7 urami  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 2 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 2 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 7 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 7 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 9 meseci  | 
Ford Povezovanje ugotovitev pri zdravljenju ... pred 10 meseci  |