Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volvo XC60

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Volvu, ki letos praznuje 90 let obstoja, so nam predstavili naslednika njihovega najbolj prodajanega modela. XC60 se imenuje in v tem trenutku predstavlja tudi enega najbolj varnih avtomobilov na trgu.
Volvo XC60
Foto: Gašper Miš
15. 9. 2017 ob 10:15
Komentarjev: 0

Je pa res, da varnost pri Volvu ni bila nikoli vprašljiva. Tako je tudi danes, ko po dolgih devetih letih in le malo manj kot milijonu prodanih vozil naposled predstavljajo novo, drugo generacijo. Ta ni postavljena le pred težko konkurenco, med katerimi so na primer alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, mercedes-benz GLC in jaguar F-pace, pač pa mora izpolniti še ostala visoka pričakovanja. Ta srednje veliki SUV nenazadnje velja za najbolje prodajan model v trenutni ponudbi, obenem pa še za najbolj prodajan v svojem razredu. Ne le pri nas, tudi drugje na stari celini.

Da oblikovno ne preseneča, smo lahko od Skandinavcev pričakovali. Bi lahko rekli, da ima kar tipičen obraz znamke, kjer prevladujejo predvsem čiste in tekoče linije, zato spominja kar na malo pomanjšano različico paradnega konja XC90. Tudi ta ponosno nosi že značilno oblikovano motorno masko in LED-svetlobni podpis v obliki Thorovega kladiva. Žarometa že od osnovnega paketa svetita izključno v LED-tehniki, si pa lahko le-ta omislite tudi v naprednejši različici s prilagodljivim snopom in sistemom za samodejni preklop med zasenčenim in dolgim snopom. Platišča so lahko najmanj 18- in največ 22-palčna, zadaj pa se bohotijo še velike vertikalne luči, ki se, podobno kot pri karavanskem V90, zaključijo s horizontalno potezo.


Ker recept več kot očitno deluje, lahko podobnosti med modeli pričakujete tudi v notranjosti, kjer se boste lastniki novejših volvov počutili kot doma. Stvari so na svojih mestih, stikal je malo, prevladujejo pa predvsem svetli in kakovostni materiali. Pred voznikom je najmanj osem, lahko pa tudi 12,3-palčni digitalni zaslon merilnikov, na sredinski plošči pa še 9-palčni, ki v razredu velja za enega največjih. Kot se za premijskega predstavnika spodobi, ne manjka niti projekcijski zaslon, ki pomembnejše podatke projicira na vetrobransko steklo, tu pa sta še masaža sprednjih sedežev in kar 1.000-vatno ozvočenje Bowers&Wilkins. Zanimiva se nam zdi tudi okrasna letev, ki loči oba dela armaturne plošče, in njena kromirana obroba, na kateri je odtis švedske zastave. Pravijo, da za spremembo od tiste, všite v naslonjalo sprednjega sedeža, ta ni le za okras, pač pa skriva spoj, ki skrbi, da letev med vožnjo ne bi oddajala neprijetnih zvokov. Prostora za štiri je na pretek, peti potnik pa bo zaradi visokega grebena sedel malce bolj utesnjeno. Vseeno XC60 ni prostorski rekorder, prtljažni prostor je s 505 litri celo eden najmanjših v razredu. Za večino potreb bo najbrž čisto dovolj, sicer pa so v ponudbi na voljo še precej prostornejši modeli.

Kot smo že omenili, novinec veliko stavi na varnost in povezljivost. Pod imenom Inntelisafe tako najdemo skupek sistemov, ki obenem omogočajo tudi delno avtonomno vožnjo, je pa XC60 že serijsko opremljen s sistemom city safety, ki pri majhnih hitrostih preprečuje trke z vozili, pešci ali živalmi. Tu so še sistemi za ohranjanje voznega pasu, pomoč pri speljevanju na klancu in spustu. Opcijsko lahko izbirate med radarskim tempomatom, sistemom, ki preprečuje prevračanje vozila, največji poudarek pa namenjajo trem novim. Prvi je sistem, ki med 60 in 140 kilometri na uro preprečuje čelne trke, deluje pa tako, da vozilo ob nenamerni menjavi pasu aktivno pospremi nazaj na vozni pas. Podobno nalogo ima tudi napredni sistem za zaznavo vozil v mrtvem kotu, v primeru, ko voznik kljub opozorilu nadaljuje s spremembo smeri. Še najbolj zanimiv pa se nam zdi zadnji, ki deluje tako, da v primeru ovire na cesti vozniku pomaga pri hitrem izogibu. Voznik mora spremembo sicer nakazati, ko jo, pa sistem, tudi s pomočjo zaviranja posameznega kolesa, to naredi v karseda kratkem času, predvsem pa varno in brez nepotrebne drame. Pri povezljivosti poleg že kar klasičnih možnosti povezave s sistemoma Android Auto in Apple Car Play poudarjajo še sistem, ki bo pri nas na voljo do konca letošnjega leta. Poimenovali so ga Volvo On Car in, če se sliši podobno kot Opel On Star, ni nič čudnega, ker nekaj podobnega tudi je. Preko tega lahko namreč vzpostavimo povezavo med vozilom in pametno napravo, ob njej pa vozilo med drugim odklepamo in zaklepamo na daljavo, zaženemo motor, nastavimo klimatsko napravo in podobno.

XC60 je postavljen na povsem novo platformo SPA, na kateri stojijo tudi ostali novejši hišni modeli. Zato pričakujte podobno motorizacijo, in sicer lahko kupci že od samega začetka izbirate med kar petimi motorji: tremi bencinskimi, od tega enim hibridnim in dvema dizelskima. Prav vsi so prisilno polnjeni, s štirimi valji in dvema litroma delovne prostornine, razvijejo pa od najmanj 140 (190 KM) do največ 235 kilovatov moči (320 KM), oziroma kar 300 kilovatov moči (407 KM) v primeru priključno-hibridne različice T8 A AWD. Povezani so izključno z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, moč pa sprva prenašajo samo na vsa štiri kolesa. Kasneje se ponudbi pridružuje še različica D3 v kombinaciji s sprednjim pogonom, ker pričakujejo veliko zanimanje zanjo.

Ker pri Volvu velja strategija, da kupcem poleg močnejših motorjev najprej ponudijo še bolje založene različice, bo novi XC60 sprva na voljo le s tremi paketi momentum, inscription in R-design. Zanimivo, da bo vseeno najbolj prodajana kar najdražja različica inscription, čeprav zna kasneje veliko zanimanja požeti še vstopna kinetic, ki se ponudbi pridružuje v drugi polovici prihodnjega leta. Kljub temu da se novi XC60 od starega loči v praktično vseh pogledih, le v kakšnem oblikovnem prijemu ne, bo napram primerljivo opremljenemu dražji le za dobra dva do tri odstotke, kar v številki pomeni približno tisoč evrov. Tako bo na voljo od najmanj 53.659 (XC60 T5 A AWD momentum, 8-st. sam.) do največ 72.264 evrov (XC60 T8 A AWD inscription, 8-st. sam), bo pa ob lansiranju naprej na voljo še prav posebna ponudba različice D4 A AWD momentum plus za 46.990 evrov. Predstavlja približno sedem tisoč evrov prihranka, omejena pa je na prve kupce; tiste, ki bodo avtomobil naročili do konca letošnjega leta, ko bodo pri nas prodali že približno 50 vozil. Takšne so letos tudi kvote, namenjene našemu trgu, kaj več pa lahko pričakujemo v letu 2018, ko se bo številka približno potrojila. Pri zastopniku znamke, kjer priznavajo, da jih veseli, da jim prodaja zdaj že nekaj časa ne povzroča več večjih težav, zaključujejo, da bodo z njim nagovorili predvsem kupce, ki so si vozila volvo že lastili, v veliki večini prav XC60 prve generacije.

Cene:

volvo XC60 T5 A AWD momentum, 8-st. sam. (187 kW) – 53.655 EUR
volvo XC60 T5 A AWD inscription, 8-st. sam. (187 kW) – 58.532 EUR
volvo XC60 T5 A AWD R-design, 8-st. sam. (187 kW) – 56.814 EUR
volvo XC60 T6 A AWD momentum, 8-st. sam. (235 kW) – 59.389 EUR
volvo XC60 T6 A AWD inscription, 8-st. sam. (235 kW) – 64.404 EUR
volvo XC60 T6 A AWD R-design, 8-st. sam. (235 kW) – 62.637 EUR
volvo XC60 T8 A AWD momentum, 8-st. sam. (300 kW) – 68.133 EUR
volvo XC60 T8 A AWD inscription, 8-st. sam. (300 kW) – 72.264 EUR
volvo XC60 T8 A AWD R-design, 8-st. sam. (300 kW) – 70.643 EUR
volvo XC60 D4 A AWD momentum, 8-st. sam. (140 kW) – 50.665 EUR
volvo XC60 D4 A AWD inscription, 8-st. sam. (140 kW) – 55.404 EUR
volvo XC60 D4 A AWD R-design, 8-st. sam. (140 kW) – 53.734 EUR
volvo XC60 D5 A AWD momentum, 8-st. sam. (173 kW) – 55.329 EUR
volvo XC60 D5 A AWD inscription, 8-st. sam. (173 kW) – 60.068 EUR
volvo XC60 D5 A AWD R-design, 8-st. sam. (173 kW) – 58.398 EUR
 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 10. 2017
Oktober 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09  domača premiera - mercedes-benz star experience roadshow
10  mednarodna premiera - MAN TGE
1112131415
1617  domača premiera - volkswagen polo
1819  domača premiera - kia stonic
202122
2324252627  domača premiera - citroën C3 aircross
2829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault megane 240
volkswagen golf 209
škoda octavia 172
renault captur 143
renault clio 142

Podatki veljajo za avgust 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 48.834 novih avtov!

Anketa
Zakaj med vožnjo še vedno uporabljate mobitel?
847Kaj je mobitel? 846Nikoli in nikakor. 845Saj samo tu in tam. 844Da vsi vedo, kaj počnem!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: clark
Obvestila
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 4 dnevi  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 tedni  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 4 tedni  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 4 tedni  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 2 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 2 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 2 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 3 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 3 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 3 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 4 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 4 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 4 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 4 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 4 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 5 meseci  | 
Špan Novi kolesarski center pred 6 meseci  | 
Goodyear Dunlop Sava Tires Letne pnevmatike za različne zahteve pred 7 meseci  | 
Ford S-max Odslej ga vozi Ilka Štuhec pred 7 meseci  |