Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai kona

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Dejansko bi moral že prav dobro razmisliti, kdaj smo bili nazadnje prisotni na predstavitvi novega avtomobila, ki ni prihajal iz razreda tako priljubljenih križancev. Enako hyundai kona, trendu pa še kar ni videti konca.
Hyundai kona
Foto: Gašper Miš
9. 11. 2017 ob 10:10
Komentarjev: 0

Kot kaže nam kmalu res ne bo ostalo kaj dosti drugega, kot da se z invazijo počasi sprijaznimo. Kupci so očitno nori na križance in kakršno je povpraševanje, naj bo tudi ponudba. Na našo srečo vedno boljša, najnovejši predstavnik pa je mali korejski križanec razreda B-SUV. Imenuje se kona, ime pa je kot številni hišni modeli dobil po mondenem letovišču, tokrat tistem na največjem havajskem otoku. Tole naj bi bil v osnovi kar hyundai i20 na steroidih, ki se s svojimi 4 metri in 16 centimetri postavlja ob bok številnim tekmecem, omenimo le pri nas najbolj priljubljena renault captur in peugeot 2008. Ne pozabimo niti na najbližjega konkurenta, novo kio stonic, ki pa je oblikovno vseeno nekoliko bolj zadržana, medtem ko s kono izbirajo bolj radikalni pristop. Že res, da sta oba predstavnika oblikovana trendovsko, je pa novinka vseeno bolj drzna in napram ostalim hišnim modelom oblikovno precej izstopa. Vseeno tudi pri koni najdemo kar nekaj elementov, ki očitno kažejo na poreklo: na primer zaščitna kaskadna motorna maska, oblika luči na zadku vozila, vse ostalo pa res prej kot na predstavnika te korejske znamke spominja na kakšnega izmed njenih najbližjih tekmecev.

Pri oblikovanju notranjosti so vseeno izbrali bolj klasičen pristop, saj armaturna plošča precej spominja na tisto iz nove generacije modela i30 in ne i20, kot bi lahko pričakovali. Središče te že od drugega paketa naprej predstavlja 7-palčni zaslon na dotik, ki pa je lahko opcijsko tudi 8-palčni. Oba lahko prikazujeta sliko kamere za vzvratno vožnjo, za piko na i pa sta povezljiva še s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Hyundai s kono predstavlja še eno pomembno novost, in sicer projekcijski prikazovalnik, ki lahko poleg trenutne hitrosti prikazuje še številne druge podatke. Na žalost ni eden tistih najboljših, ki podatke projicira kar na samo vetrobransko steklo, pač pa na poseben zaslon pred njim, a nič zato, ker v prvi vrsti skrbi za varnost, je novost vseeno hvale vredna. Kot lahko vidite na fotografijah, Hyundai velik poudarek namenja še personalizaciji, odlična zamisel pa se nam zdi ta, da si lahko ob črni stropni oblogi, okrasnih šivih in plastikah v kontrastnih barvah, v takšne odenete še obrobe sedežev in varnostne pasove.


Prostorsko kona ni in niti ne želi biti nobena rekorderka razreda, boste pa v njej brez težav sedeli štirje odrasli potniki. Seveda je prostora za pet, ampak imam občutek, da se bo tisti na sredini samo ves čas spraševal, s čim se vam je v življenju tako zameril. Prtljažni prostor sprejme 361 litrov, kar pa je tudi nekje v povprečju razreda. Kona je še precej varen avtomobil, če gre sklepati po rezultatih trkov za kio stonic. Tudi ta ima opcijsko na voljo vse najnaprednejše varnostne in asistenčne sisteme, kakršne poznamo že iz modela i30, torej vse od samodejnega zaviranja v sili, opozarjanja na nezbranost voznika, prečni promet, vozila v mrtvem kotu, nenamerno menjavo voznega pasu in podobne. Ne pa tudi radarskega tempomata, ki je obenem edina stvar, ki jo boste za ta denar upravičeno pogrešali.

Kona bo sprva na voljo le z dvema bencinskima motorjema. Oba sta prisilno polnjena in prihajata iz družine T-GDI. Prvi ima liter delovne prostornine in razvije 88 kilovatov moči (120 KM) ter 172 Nm navora, povezan pa je izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom v kombinaciji s sprednjim pogonom. Vsi, ki si boste zaželeli štirikolesnega, ki ga kona, kot ena redkih predstavnic razreda celo ima, boste sprva prisiljeni poseči po 1,6-litrskem, ki razvije 130 kilovatov (177 KM) ter 265 Nm. Tu bo namesto vas prestavljal kar robot, ker je kombinacija vezana le na sedemstopenjski menjalnik DCT. Ker smo že neštetokrat ugotovili, da kupci takšne avtomobile kupujete predvsem zaradi lažjega vstopanja in izstopanja iz vozila, višjega sedenja, še zdaleč pa ne premagovanja resnih terenskih nalog, bo povpraševanja po njem manj kot po cenejšem s sprednjim pogonom. Prihodnje leto se ponudbi sicer pridružujeta še dva turbodizelska motorja CRDi, prvi s 85 kilovati moči (115 KM) in močnejši s 100 kilovati (136 KM). Tudi ta najbrž ne bosta beležila rekordnih prodajnih številk, zato bo bistveno bolj zanimiva kar električna različica, ki naj bi ponudbo predvidoma okrepila v istem obdobju in bo ob pomoči 50 kWh baterije z enim polnjenem baje lahko prevozila tudi do 350 kilometrov.


Na voljo so štirje že znani paketi opreme, in sicer trend, style, premium in impression. Kona na fotografijah je opremljena z najbogatejšim paketom impression, bosta pa paketa style in premium najbrž tista, ki bosta privabila največ kupcev. Ti boste lahko ob tem izbirali še med kar 28 različnimi barvnimi kombinacijami in za novinko odšteli od najmanj 16.990 (kona 1.0 T-GDI 120 2WD trend, 6-st. roč.) do največ 27.990 evrov (kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression, 7-st. rob.). Nikakor ne malo, zato bo prav prišlo še to, da pri zastopniku znamke na navedene cene ponujajo še 2.000 evrov promocijskega popusta, takšna ponudba pa bi lahko letno prepričala približno 500 kupcev.

Cene:

hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD trend, 6-st. roč. (88 kW) – 16.990 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD style, 6-st. roč. (88 kW) – 18.490 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD premium, 6-st. roč. (88 kW) – 19.990 EUR
hyundai kona 1.0 T-GDI 120 2WD impression, 6-st. roč. (88 kW) – 21.990 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT style, 7-st. rob. (130 kW) – 23.990 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT premium, 7-st. rob. (130 kW) – 25.490 EUR
hyundai kona 1.6 T-GDI 177 4WD DCT impression, 7-st. rob. (130 kW) – 27.990 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 12. 2017
December 2017
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930010203
04  domača premiera - porsche cayenne
0506  domača premiera - renault clio I feel Slovenia
07080910
1112  mednarodna premiera - dacia duster
1314  domača premiera - škoda karoq
151617
18192021  domača premiera - hyundai N
222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen golf 365
renault clio 347
renault captur 279
škoda octavia 209
renault megane 206

Podatki veljajo za november 2017

Letos je bilo v SLO prodanih 66.853 novih avtov!

Anketa
Kakšen bo vaš naslednji avtomobil?
864športni 863križanec 862limuzina 861karavan 860zmagovalec testa PRIMA


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bogdan
Obvestila
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 3 tedni  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 1 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 1 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 2 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 2 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 2 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 3 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 4 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 4 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 4 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 5 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 5 meseci  | 
Goodyear Že trinajsto sezono dobavitelj ... pred 6 meseci  | 
Junior Mechanic 2017 Bodoči mehaniki opravili zahtevne ... pred 6 meseci  | 
Goodyear KMAX T Pnevmatike za nizkonakladalne prikolice pred 6 meseci  |  Iztok Krajnc
Dunlop sport classic Za starodobne avtomobile pred 6 meseci  | 
Poslovni avto leta 2017 Znova zmaga mercedes-benza E pred 6 meseci  | 
Goodyear Tovorne pnevmatike za prikolice pred 7 meseci  |