Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Citroën C4 cactus

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Citroën C4 cactus je že ob lansiranju veljal za zelo zanimiv avtomobil, zato ne preseneča, da je 4,16 metra dolg križanec v štirih letih po svetu prepričal preko 270.000 kupcev. Samo pri nas so jih našteli več kot 1.000.
Citroën C4 cactus
Foto: Gašper Miš
10. 4. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0

Zdaj je na voljo že prenovljen, za katerega pravijo, da so zamenjali kar 90 odstotkov vseh zunanjih delov, obenem pa dodajajo, da se cactus iz priljubljenega razreda križancev seli v razred klasičnih kombilimuzin. Tako z enim modelom nadomeščajo dva: stari C4, ki se iz prodaje poslavlja prihodnji mesec, ter model pred prenovo. Čeprav trdijo, da je novinec postal kombilimuzinski predstavnik in ni več križanec, vsaj vizualno še naprej spominja na slednjega. Ni pa model več tako drzen, kot bi to lahko rekli pred leti. Zdi se, da je izgubil kar nekaj tistega čara, ki ga je že imel, je pa res, da je na ta račun postal bolj splošno všečen in bo posledično nagovarjal širši krog kupcev.

Poslovil pa se ni samo naziv križanec, pač pa tudi veliki airbumpi. Zdaj jih, podobno kot pri modelu C3, nadomeščajo manjši, komaj opazni. Tudi strešni nosilci niso več del serijske opreme, so pa zato nova vsa svetila, nova je motorna maska, velika povezana stekla pa še naprej pričarajo občutek tako imenovane lebdeče strehe. Spremembe poskrbijo, da se novinec v primerjavi s predhodnikom kar precej razlikuje, predvsem pa, da na cesti deluje bolj markantno. Na prvi pogled je videti občutno širše ter nižje, čeprav se mersko skorajda ni spremenil. Le 13 milimetrov je daljši in tako s 4,17 metra ostaja precej kompakten avtomobil. Obenem tudi prilagodljiv, saj je ob devetih barvah karoserije ter štirih barvnih paketih kupcem skupaj na voljo kar 31 različnih barvnih kombinacij.

Tudi med različnimi oblazinjenji se lahko odločate, ob osnovnem so opcijsko na voljo še štirje. V notranjosti bolj kot to poudarjajo dodatno mero elegance in udobja, tudi na račun novih sprednjih sedežev iz penaste gume, ki temeljita na programu 'Citroën advanced comfort' in staneta približno 300 evrov. Da bo počutje v notranjosti še boljše, ob novih sprednjih sedežih predstavljajo še bistveno boljšo zvočno zatesnitev. Vetrobransko steklo je zdaj akustično, tudi druga so postala debelejša, boljši so izolacijski materiali, rezultat pa je precej tišja potniška kabina. Cactus je bogatejši še za nekaj odlagališč spredaj, malo več prostora v drugi vrsti in prtljažnik, ki po novem sprejme 358 litrov.


Velik korak so naredili še na dveh področjih, kjer je za konkurenti najbolj zaostajal – pri povezljivosti in varnostnih ter asistenčnih sistemih. Ker so si pri Citroënu za model zdaj izbrali druge tekmece in ker so ti večinoma še bolj napredni in dovršeni, mora biti takšen tudi prenovljeni C4 cactus. Tudi je, ker zdaj omogoča povezavo preko sistemov Apple CarPlay, Android Auto ter MirrorLink. Najbogatejši obenem ponuja še 12 naprednih sistemov, med katerimi med drugim najdemo sistem samodejnega zaviranja v sili 'active safety brake', opozorilo pred nenamerno menjavo voznega pasu, vozilo v mrtvem kotu, tu sta tudi sistema, ki bereta prometne znake in bdita nad zbranostjo voznika.

Pod motornim pokrovom ni večjih sprememb. Citroënov C4 cactus je tako tudi po prenovi na voljo z že znanimi motornimi različicami. Štiri so, od tega tri turbobencinske in ena turbodizelska. Trivaljne turbobencinske nosijo oznako PureTech in bodo, podobno kot pred prenovo, še naprej predstavljale približno 70 odstotkov celotne prodaje. Ob litru in dveh deci delovne prostornine razvijejo 60 (82 KM), 81 (110 KM) oziroma 95 kilovatov moči (130 KM), v osnovi pa so vse povezane z ročnim menjalnikom. Pri najmočnejši različici je ta šeststopenjski, pri najbolj priljubljeni različici PureTech 110 pa lahko doplačate še 1.700 evrov in posežete po prav tolikostopenjskem samodejnem. Čeprav menjalnik v tem primeru delo opravi namesto vas, je po njem v preteklosti poseglo le dobrih pet odstotkov kupcev, zato velikih obetov z njim nimajo. Če sodite med 30 odstotkov kupcev cactusa, ki pod pokrovom raje vidi dizelski motor, pa je za vas štirivaljna različica BlueHDi 100. Številka pove, da razvije 100 'konj', kar prevedeno pomeni 73 kilovatov. V tem primeru je menjalnik petstopenjski ročni.


Jeseni se ponudbi pridružuje še močnejša turbodizelska različica BlueHDi 120 s samodejnim menjalnikom EAT6, BlueHDi 100 pa bo deležna robotiziranega ETG6. Kot vse ostale različice bosta imeli tudi ti pogon speljan le na sprednji kolesi, kljub temu, da C4 cactus ni ali ne želi biti več križanec, pa še naprej ponuja možnost nakupa sistema grip control. Ponosni so še na dve stvari, in sicer da je od konkurentov do 150 kilogramov lažji, še bistveno bolj pa na novo generacijo hidravličnega vzmetenja. Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo blažilnik, vzmet in mehanski dročnik, imamo tu še dodatna hidravlična dročnika na obeh straneh. Eden služi raztezanju, drugi pa kompresiji. Deluje dvostopenjsko, odvisno od obremenitve, rezultat pa je vožnja, ki daje občutek lebdenja na leteči preprogi. Vsaj tako pravijo pri Citroënu, je pa res, da sistem najbrž ni od muh, saj ga že vrsto let s pridom uporabljajo v prvenstvu WRC. Na voljo je serijsko pri vseh različicah, izjema je le vstopna PureTech 82, ki se v kratkem tako ali tako poslavlja iz ponudbe.

Tu so še trije paketi opreme – live, feel in shine. Ker so kupci v preteklosti večinoma povpraševali kar po najbogatejšem paketu shine, enako pričakujejo tudi danes. Zanimiva se nam zdi še primerjava cenikov danes in izpred štirih let. Medtem ko se večina novih avtomobilov potihem kar lepo draži, je C4 cactus v povprečju postal od 1.000 do 2.000 evrov cenejši. V številkah to pomeni od najmanj 13.700 (C4 cactus 1.2 PureTech 82 BVM feel, 5-st. roč) do največ 18.200 evrov (C4 cactus 1.2 PureTech 110 EAT6 shine, 6-st. sam). Nakup preko financiranja bo v povprečju pol tisočaka cenejši. Zastopnik znamke pričakuje, da bo menjava razreda na prodajo vplivala blagodejno in da bodo do konca leta pri nas prodali približno 400 novih vozil. S tem bodo dosegli približno triodstotni tržni delež oziroma šestodstotni, če govorimo o prodaji fizičnim osebam.

Cene:

citroën C4 cactus 1.2 PureTech 110 BVM live, 5-st. roč. (81 kW) – 14.200 EUR
citroën C4 cactus 1.2 PureTech 82 BVM feel, 5-st. roč. (60 kW) – 13.700 EUR
citroën C4 cactus 1.2 PureTech 110 BVM feel, 5-st. roč. (81 kW) – 14.900 EUR
citroën C4 cactus 1.2 PureTech 130 BVM6 feel, 6-st. roč. (95 kW) – 15.700 EUR
citroën C4 cactus 1.2 PureTech 110 BVM shine, 5-st. roč. (81 kW) – 16.500 EUR
citroën C4 cactus 1.2 PureTech 110 EAT6 shine, 6-st. sam. (81 kW) – 18.200 EUR
citroën C4 cactus 1.2 PureTech 130 BVM6 shine, 6-st. roč. (95 kW) – 17.300 EUR
citroën C4 cactus 1.6 BlueHDi 100 BVM feel, 5-st. roč. (73 kW) – 15.700 EUR
citroën C4 cactus 1.6 BlueHDi 100 BVM shine, 5-st. roč. (73 kW) – 17.300 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 4. 2018
April 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
020304  domača premiera - ford transit custom in tourneo custom
05  domača premiera - BMW X2
060708
09  domača premiera - citroën C4 cactus
10111213  domača premiera - porsche driving experience
1415
161718  domača premiera - ford ecosport
19202122
232425  domača premiera - ford trucks
26272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 334
volkswagen polo 319
volkswagen golf 316
škoda octavia 264
renault megane 234

Podatki veljajo za marec 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 20.359 novih avtov!

Anketa
Ste zadovoljni z razpletom velikega primerjalnega testa PRIMA?
905polo je najboljši! 904spet kuhinja 903zakaj ni zmagal moj 902noben si ne zasluži zmage


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: soling
Obvestila
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 1 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 1 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 1 meseci  | 
Ford Največji oglas na svetu pred 1 meseci  | 
Skupina Renault in EEM Pametni otok pred 1 meseci  | 
Connected Car Zmagovalca opel insignia in opel vivaro ... pred 3 meseci  | 
Opel astra Prepričani, da prepriča pred 4 meseci  | 
Ford fiesta, ranger Osvojila tri rekorde v eko-vožnji pred 5 meseci  | 
2. Ford performance day Fordov Performance dan bo še večji in ... pred 6 meseci  | 
Ford GT Z rekordom na najsevernejši progi na ... pred 6 meseci  | 
Continental Dva nova koncepta tehnologij pnevmatik pred 7 meseci  | 
Sava eskimo SUV 2 Po zasneženih poteh z novo pnevmatiko pred 7 meseci  | 
Goodyear vector 4seasons gen-2 Auto Bild Allard jo je uvrstil na prvo ... pred 8 meseci  | 
AMZS Podcenjujemo nevarnost zaspanosti pred 8 meseci  | 
Opel Opel in Vauxhall sta del skupine PSA pred 8 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 Dve mednarodni nagradi za oblikovanje pred 9 meseci  | 
SPAR Slovenija Skrb za varnost policistov in ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure Zmaga na testu cestno-terenskih ... pred 9 meseci  | 
Goodyear Kako poleti skrbeti za pnevmatike? pred 9 meseci  |