Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mercedes-benz sprinter

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Mercedes-Benzu pravijo, da so leta 1995 s sprinterjem ustvarili razred velikih dostavnikov, danes, ko predstavljajo tretjo generacijo, pa njegove tradicionalne lastnosti nadgrajujejo s številnimi novimi.
Mercedes-benz sprinter
Foto: Gašper Miš
17. 6. 2018 ob 19:00
Komentarjev: 0

Med tradicionalne lastnosti, ki kupce širom sveta prepričujejo že več kot 20 let, štejejo fleksibilnost, robustnost in ekonomičnost, ko govorijo o novih, pa imajo v mislih dve - povezljivost in prilagodljivost. Prvo, kar morate vedeti, je, da si sprinter osnove ne deli več s Volkswagnovim crafterjem in da gre zdaj za lasten izdelek, za katerega Daimler trdi, da ostaja eden redkih, ki je še proizveden doma v Nemčiji. Oblikovno vseeno ostaja podoben drugi generaciji in s tem ohranja nekaj značilnih potez, čeprav se že pozna, da tudi sprinter sledi novi oblikovalski smeri, ki ji pravijo 'sensual purity'. Ta novincu prinaša čistejše, bolj tekoče linije, obenem pa tudi nova odbijača in motorno masko, LED-luči spredaj in zadaj, tam so na novo oblikovali še samozaskočna vrtljiva vrata ter steklo, logotip pa se zdaj skriva pod njim.

Da je sprinter v tem trenutku verjetno najbolj dovršen dostavnik, ni težko ugotoviti. V notranjosti boste najprej opazili nov volanski obroč, ki nalašč spominja na tistega, ki ga najdemo tudi v njihovi admiralski ladji razreda S, v oči pa bode še nov multimedijski sistem MBUX (Mercedes-Benz User eXperience), ki je svojo premiero doživel v novem razredu A. Od 7 do 10,25 palca meri, omogoča pa tako povezavo s sistemoma Apple CarPlay ter Android Auto, kot govorno upravljanje in dostop do svetovnega spleta. Osnovne različice ga seveda ne bodo deležne, celo brez radia jih bo moč naročiti, bodo pa v vsakem primeru tipke za zagon motorja 'keyless go'. Sprinter v razred velikih dostavnikov prinaša elektronsko ročno zavoro, v potniški kabini bo razvajal še s številnimi predali, v tovornem delu pa z bogato izbiro oblog, stešnim prtljažnikom na notranji strani, za boljšo vidljivost pri nalaganju in razkladanju pa bosta skrbela tudi LED-svetlobna trakova. Ker smo povezljivost in prilagodljivost s tem obdelali, na vrsto pridejo varnostni in asistenčni sistemi. Precej jih je, od prilagodljivega radarskega tempomata 'distronic', sistema 'attention assist', ki prepozna prometne znake in podatke primerja z navigacijsko napravo, ne manjka niti samodejno zaviranje v sili, tu je še asistenca za zaznavo vozil v mrtvem kotu, nad katerimi bdi tudi do tri minute po zaustavitvi vozila, pohvali pa se lahko še s kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice, dežnim senzorjem in asistentom za dolge luči.


Pod motornim pokrovom se v osnovi skriva eden izmed dveh turbodizelskih motorjev z oznako CDI, in sicer 2,1-litrski štirivaljnik in 3,0-litrski šestvaljnik, ki na evropskih tleh ostaja edini svoje vrste. Medtem ko je štirivaljna različica v štirih konfiguracijah moči, od 84 (114 KM) do 130 kilovatov (177 KM) ter od 300 do 400 Nm navora razvije, že na voljo, pa se šestvaljna s 140 kilovati (190 KM) ter 440 Nm navora ponudbi pridružuje prihodnji mesec. Tretja generacija prvič ponuja vse različice pogona, tudi pogon na sprednji kolesi. V povezavi z njim je nov še 9-stopenjski samodejni menjalnik G-tronic, različice z zadnjim in tiste s štirikolesnim 4MATIC, ki bodo na voljo proti koncu leta, pa za zdaj ostajajo pri preizkušenem 7-stopenjskem G-tronic plus. Osnovno izbiro bo še naprej predstavljal 6-stopenjski ročni. Govori se tudi o električni različici, ki bo kot nalašč za dostavne službe, ki delujejo v mestnih središčih ali njenih obrobjih, a je zdaj znano le, da bodo te ponudbo okrepile v letu 2019.

Med furgonom, kesonom, šasijo in tourerjem lahko izbirate, sprinter pa je na voljo še v štirih dolžinah (od 5,27 do 7,37 metra) in treh višinah (od 2,37 do 2,83 metra), največji tako ponuja do 17 kubičnih metrov tovornega prostora. To pomeni tudi pet evropalet in obremenitev do 3.175 kilogramov. O cenah tokrat na kratko, ker je različic enostavno preveč (če je verjeti besedam proizvajalca, preko 1.700 možnih kombinacij karoserij, pogonov, nosilnosti, opreme ...), da bi naštevali vse. Ker štirikolesni pogon za zdaj še ni na voljo, boste za osnovni sprinter furgon 311 CDI s sprednjim pogonom, ročnim menjalnikom in opremo edition brez davka odšteli 21.800, za keson 20.800 in šasijo 19.600 evrov. Če govorimo o različicah z zadnjim pogonom, pa si cene sledijo: 24.100 za furgon, 22.900 za šasijo, za potniški tourer pa najmanj 36.400 evrov. Pri zastopniku dodajajo, da si s sprednjim pogonom odpirajo tudi vrata v svet avtodomov, zato pričakujejo, da bodo že v kratkem dosegli 60-odstotno rast prodaje. Kaj to pomeni v samih številkah, niso povedali, so pa dejali, da se jim na račun ločenih poti modelov crafter in sprinter obetajo boljši časi.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 4. 2019
April 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - range rover evoque
03  domača premiera - porsche 911
04  domača premiera - audi e-tron
050607
08  domača premiera - toyota corolla
09  domača premiera - volkswagen T-Cross
1011121314
151617  mednarodna premiera - toyota camry
1819  domača premiera - Porsche driving experience
2021
222324  domača premiera - 120 let Opla
25262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 282
renault captur 181
škoda octavia 132
volkswagen polo 113
volkswagen golf 107

Podatki veljajo za leto 2018

Lani je bilo v SLO prodanih 72.835 novih avtov!

Anketa
Kaj bi morali storiti z vozniki po dopolnjenem 65. letu?
942uvesti obvezno vsakoletno preverjanje 941vsem odvzeti vozniški izpit 940subvencionirati samodejne menjalnike 939omogočiti vožnjo s spremljevalcem


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: blaz958
Obvestila
Razstava umetnin Slovenca v Dubaju Preboj na zahtevnem arabskem trgu pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Uspešno zaključena prva terenska ... pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Manjša uporaba telefonov, boljša ... pred 3 tedni  | 
Ford Bi zmanjšali stroške za gorivo? pred 3 tedni  | 
Škoda Auto Vzpostavili 7.000 električnih polnilnih ... pred 1 meseci  | 
Ford Nov poskus dostave paketov pred 1 meseci  | 
Volkswagen 22 milijonov e-avtomobilov v desetih ... pred 1 meseci  | 
Ford & LEGO Ford mustang iz kock pred 1 meseci  | 
Ford focus Sedeži pomagajo odpraviti boleč hrbet pred 1 meseci  | 
DS Automobiles Zasedajo vodilno mesto pred 1 meseci  | 
Peugeot Elektrifikacija in nov slogan pred 1 meseci  | 
Ford Pametna postelja za sebičneže pred 2 meseci  | 
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 5 meseci  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 5 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 5 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 5 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 5 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 5 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 5 meseci  |