{* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford focus

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Po treh generacijah ter približno 16 milijonov prodanih primerkih je na ceste zapeljal novi ford focus, ki je postal tehnološko naprednejši in, podobno kot model pred 20 leti, danes postavlja nove standarde razreda.
Ford focus
Foto: Gašper Miš
23. 9. 2018 ob 23:00
Komentarjev: 0

Focus v četrti generaciji v dolžino meri 4,38 metra, kar pomeni, da je napram predhodniku daljši za dobra 2 centimetra, za več kot 5 pa so raztegnili njegovo medosje. Z novo obliko zdaj lepše reže zrak, saj količnik zračnega upora znaša le 0,27, v primeru limuzinske različice pa celo 0,25. Bolj kot to je pomembno, kako dobro izgleda. Tudi če imajo vsake oči svojega malarja, se nam zdi, da bo četrta generacija nekaterim zelo všeč, spet drugim pa ne toliko, ker je oblika precej samosvoja. Mogoče mu tudi fotografije delajo malo krivice, saj še posebej takšen z opremo ST-line v živo zelo dobro izgleda. Spredaj je precej podoben staremu, je pa res, da je zdaj od izbrane opreme odvisno, kakšno masko boste dobili. Žarometa bosta v osnovi halogenska, kar je po svoje škoda, boste pa lahko kupci tokrat opcijsko izbrali tudi takšne, ki svetijo v LED-tehniki in so v svoji najboljši različici prilagodljivi ter lepo svetijo v ovinek. Bistveno več razlik pričakujte zadaj, kjer se bohotijo nove luči ter velik napis focus.
 
Tudi notranjost so povsem prevetrili, armaturna plošča pa zdaj spominja na tisto, ki jo lahko najdemo že v novi fiesti. Nasploh so linije precej čiste in tekoče, tudi tistega prijetnega občutka utesnjenosti zdaj ni več. Zato bolj kot to hvalimo, da so pri Fordu ohranili precejšnje število klasičnih stikal in niso sledili modernim trendom, ki vse pomembne funkcije selijo na osrednje zaslone in s tem kvarijo dobro ergonomijo ter uporabniško izkušnjo. V primeru, da boste focus izbrali s samodejnim menjalnikom, ki namesto klasične ročice uporablja vrtljiv izbirnik prestav, bo med sedežema veliko prostora, saj se je novinec poslovil od klasične mehanske ročne zavore in jo nadomestil z elektronsko.


Na digitalne merilnike tokrat pozabite, so analogni, med njimi pa tako najdete le nov, malce večji zaslon. Armaturno ploščo po novem krasi do 8-palčni zaslon, podprt z multimedijskim vmesnikom Sync tretje generacije. Fin je, ker omogoča povezavo s sistemoma Apple CarPlay ter Android Auto, malce manj pa zaradi dejstva, da so zaslon zavoljo boljše preglednosti postavili zelo visoko in je zato zdaj slabše vdelan v samo armaturno ploščo. Vsi tisti z vedno praznimi mobilnimi telefoni se boste razveselili še podlage za brezžično polnjenje, medtem ko bo za zvočno razvajanje skrbelo vrhunsko 675-vatno ozvočenje B&O play. Ford novi focus prvič ponuja tudi z možnostjo velike panoramske strehe, ki med drugim lepo pripomore k bolj prostornemu občutku v kabini. Tudi nasploh je ta prostornejša, le prtljažnik je eden najmanjših, če ne celo najmanjši v razredu. V primeru, da boste izbrali rezervno kolo normalne velikosti ali pa prej omenjeno ozvočenje, bo sprejel le 273 litrov, v nasprotnem primeru zgolj povprečnih 341. Honda civic jih za primerjavo pogoltne kar 478. 29 centimetrov daljši kombi je prostorsko seveda bolj radodaren, 545 litrov ponuja, obenem pa se lahko pohvali tudi z najdaljšo dolžino samega prostora ter prvič z možnostjo elektronskega odpiranja prtljažnih vrat.

Bolj kot na novo obliko so ponosni na nove tehnologije. Te so tiste, ki novi focus postavljajo pred konkurente, saj gre za prvi model modrega ovala, ki omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje.

Bolj kot na novo obliko so ponosni na nove tehnologije. Te so tiste, ki novi focus postavljajo pred konkurente, saj gre za prvi model modrega ovala, ki omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje. K temu pripomorejo napredni sistemi, nekateri na voljo serijsko, spet drugi opcijsko. Med njimi lahko najdemo prilagodljiv radarski tempomat, ki v kombinaciji z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom zdaj deluje do popolne zaustavitve, ob tem pa omogoča tudi ponovno speljevanje. V povezavi z novim menjalnikom deluje še dodelan sistem aktivne pomoči pri parkiranju, ki zdaj dozira tudi plin, ne le vrti volan. Novost predstavlja še sistem, ki bdi nad prečnim prometom. Po novem lahko ta po potrebi tudi zavira vozilo, ne manjka niti nova kamera za vzvratno vožnjo s 180-stopinjskim prikazom okolice. Ford je dodobra izpopolnil še sistem samodejnega zaviranja v sili, ki zdaj deluje tudi ponoči, poleg pešcev pa zazna še kolesarje. Tu je sistem za aktivno ohranjanje vozila na voznem pasu ter sistem, ki ob trku samodejno sproži zavoro in s tem prepreči morebitni drugi trk, ki običajno sledi. Pomembno novost predstavlja še velik projekcijski prikazovalnik, na katerega lahko vidite tudi s polariziranimi očali.


Novinec je sprva na voljo s štirimi motornimi različicami v skupaj osmih konfiguracijah moči. Prav vsi so prisilno polnjeni, povrhu pa opremljeni še s filtrom saj, da bodo všeč tudi polarnim medvedom. Ti bodo še najraje videli, če bo focus poganjal eden izmed dveh bencinskih motorjev družine ecoboost, ki ob prostornini 1,0 ter 1,5 litra razvijeta od 63 (85) do 134 kilovatov moči (182 KM). Oba ponujata možnost izklopa valja, kar pomeni, da bosta lahko ob manjših obremenitvah delovala le z dvema. Ponudbo zaokrožujeta še dve novi dizelski različici, in sicer 1,5-litrska ecoblue s 70 (95 KM) oziroma 88 kilovati moči (120 KM) ter 2,0-litrska ecoblue, ki lahko iztisne 110 kilovatov (150 KM). Z izjemo najšibkejših bodo lahko vse različice spojene z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, sicer bo ta ročni, že v osnovi pa bo ponujal šest prestav.

Focus tudi v četrti generaciji ostaja vozniško eden najboljših, če ne celo najboljši predstavnik razreda. Kljub temu da je postal večji, je v primerjavi s predhodnikom v povprečju izgubil kar 88 kilogramov. Prvič je na voljo tudi s prilagodljivim podvozjem, ki mu v tem primeru prinaša še možnost izbire med petimi vnaprej nastavljenimi voznimi načini. V osnovi lahko izbirate med tremi. Za boljši občutek v zavojih so modelu povečali še vzvojno čvrstost, malce bolj športno naravnani focus ST-line ter robustni active pa nasadili na 10 milimetrov nižje oziroma 30 milimetrov višje podvozje.


Morebitni kupci lahko po klasični petvratni kombilimuzini ter štirivratni limuzini že posežete, na prostornejši kombi, ki bo tokrat predvidoma predstavljal polovico prodaje, pa boste morali počakati še dober mesec. Spomladi prihodnje leto bo ponudbo okrepila še omenjena različica active, tako v kombilimuzinski kot kombijevski različici, že zdaj pa lahko izbirate med štirimi paketi opreme. V osnovi so to paketi trend, titanium, ST-line in vignale, te pa je kasneje moč nadgraditi še z določenimi nadgradnjami v obliki paketa business. O cenah tokrat bolj na kratko, ker je focus na voljo v le malo manj kot 150 kombinacijah karoserije, motornih različic ter paketov opreme. Za osnovni petvratni boste tako odšteli 18.490 (focus 1.0 ecoboost trend, pet vrat, 6-st. roč.), za najdražji pa 35.390 evrov (focus 2.0 ecoblue vignale, pet vrat, 8-st. sam.), kar tudi laikom pove, da novinec ni postal le tehnološko naprednejši, pač pa tudi s ceno stopa stopničko višje. Limuzinska različica je v povprečju še pol tisočaka dražja, za kombijevsko pa boste odšteli še nekje dodatnih 200 evrov. Doplačilo za samodejni menjalnik znaša dobra dva tisočaka, pri zastopniku znamke pa na navedene cene že v osnovi ponujajo 1.500 evrov popusta in pričakujejo, da bo novinec na trgu dobro sprejet. Približno 900 focusov želijo prodati prihodnje leto, polovico z opremo titanium, preostalih 50 odstotkov pa si bodo tako razdelile različice ST-line, trend, active ter vignale – najbrž kar v podobnem vrstnem redu.

Cene nekaterih različic:

ford focus 1.0 ecoboost trend, pet vrat, 6-st. roč. (74 kW) – 18.490 EUR
ford focus 1.0 ecoboost trend, štiri vrata, 6-st. roč (74 kW) – 18.940 EUR
ford focus 1.0 ecoboost titanium, pet vrat, 6-st. roč. (92 kW) – 22.160 EUR
ford focus 1.5 ecoboost titanium, štiri vrata, 6-st. roč. (110 kW) – 23.750 EUR
ford focus 1.5 ecoblue titanium, kombi, 8-st. sam. (88 kW) – 26.510 EUR
ford focus 1.0 ecoboost ST-line, pet vrat, 6-st. roč. (92 kW) – 22.720 EUR
ford focus 1.5 ecoboost ST-line, pet vrat, 6-st. roč. (134 kW) – 24.600 EUR
ford focus 1.5 ecoblue ST-line, kombi, 8-st. sam. (88 kW) – 27.070 EUR
ford focus 2.0 ecoblue vignale, pet vrat, 8-st. sam. (110 kW) – 35.390 EUR
ford focus 2.0 ecoblue vignale, kombi, 8-st. sam. (110 kW) – 36.040 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 10. 2018
Oktober 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
0102  domača premiera - mazda 6
0304050607  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
08  domača premiera - mercedes-benz C
09  domača premiera - audi Q8
1011  Varno za volanom - Kranj
12  domača premiera - opel combo life
1314  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
151617  domača premiera - hyundai kona electric
18  Varno za volanom - Ptuj
192021  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
222324  domača premiera - suzuki vitara
25  Varno za volanom - Celje
262728  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 278
fiat 500 182
renault megane 159
skoda octavia 159
volkswagen polo 146

Podatki veljajo za september 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 58.452 novih avtov!

Anketa
Kdaj bo v vaši garaži elektrificirano vozilo?
921Hibrid kupim še letos. 920Še vedno čakam, da bodo cenejši. 919Priključni hibrid me zelo mika. 918Nikoli, ker ljubim vonj bencina.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: dejan159
Obvestila
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 16 urami  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 20 urami  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 21 urami  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 22 urami  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 dnevi  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 4 dnevi  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 4 dnevi  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 3 tedni  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 1 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 1 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 1 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 2 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 3 meseci  | 
3. Ford Performance Zabavno in atraktivno pred 4 meseci  | 
Goodyear Nasvet avtobusnim prevoznikom pred 4 meseci  | 
Zmagovalci PAL 2018 Mercedes S, škoda kodiaq, nissan leaf, ... pred 5 meseci  | 
Opel intelligrip Optimalen oprijem za grandland X pred 7 meseci  | 
Goodyear oxygene Za čistejši zrak pred 7 meseci  | 
Continental PremiumContact 6 pred 7 meseci  | 
Opel insignia country tourer S tehnološko naprednim štirikolesnim ... pred 7 meseci  |