{* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi Q8

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Številka 8 je pri Audiju rezervirana za največ, kar ta nemška znamka ponuja. Doslej so jo pripeli črkama A in R, kaj pa se zgodi, ko se spredaj znajde Q?
Audi Q8
Foto: Matej Mihinjač
26. 10. 2018 ob 10:00
Komentarjev: 0

Nastal je eden najbolj markantnih audijev zadnjega časa. 

Lahko bi rekel, da je nastal eden najbolj markantnih audijev zadnjega časa. Nikjer ne bo ostal neopažen, to je dejstvo in morda za koga tudi odbijajoče. Ampak tisti niso pravi kupci takšnega avtomobila, ki kar kriči svojo moč, tehnološko naprednost in seveda visoko ceno.

Pred leti se je Audi posmehoval BMWju, ko je predstavil svoj X6, češ, kdo bo pa to kupil, saj je čisto neuporaben avtomobil. Po izjemnem uspehu samooklicanega ’športno-aktivnega kupeja’ je bilo jasno le eno: čimprej moramo predstaviti konkurenta. Ker v avtomobilizmu vse skupaj traja ’malo’ dlje, je BMW že zdavnaj predstavil drugo generacijo svojega velikega X6, vmes se je odzval Mercedes-Benz s svojim GLE coupe, Audi pa jima šele letos parira s svojim gromozanskim Q8, ki pa naj bi bil na vseh področjih boljši. Sploh pri uporabnosti.

Q8 je tehnično izjemen avtomobil. S seboj vozi vse mogoče sodobne sisteme, ki jih je Audi že predstavil v A6, A7 in A8. Torej kar 39 različnih sistemov za pomoč vozniku, od katerih prednjačijo tisti za delno avtonomno vožnjo in smo jih že preizkusili v prej naštetih limuzinah. Nič novega ni niti pri motorni ponudbi, če pomislimo na ostale velike audije, le da je tu od začetka na voljo le trilitrski V6 TDI z 210 kW (286 KM) ter 600 Nm navora, ki je spojen z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom tiptronic. Tudi ta seveda ponuja sistem za regeneracijo zavorne energije, ki z litij-ionsko baterijo potem napaja elektroniko med ’jadranjem’ po cesti, ko spustite pedal za plin in se motor za nekaj časa popolnoma izklopi celo do hitrosti 160 km/h.

Prav tako ima namesto gumbov na armaturni plošči zaslone s povratnim odzivom. 

Prav tako ima namesto gumbov na armaturni plošči zaslone s povratnim odzivom. Tu se tudi razlikuje od Q7, s katerim si sicer delita platformo in marsikatero drugo komponento. Od večjega brata je Q8 kljub večji številki v vse smeri (razen širino) manjši; krajši za 66, nižji za 44 in širši za 27 mm. Prtljažnik meri 605 in se lahko poveča do 1.755 litrov, v drugi vrsti so trije sedeži, sama klop pa se lahko celo vzdolžno pomika.

Impozantna maska ima po novem osemkoten okvir mreže hladilnika, kar je verjetno naključje kljub številki 8 v nazivu modela, saj naj bi podobna krasila celotno družino Q v prihodnosti, le manj masivna bo verjetno pri ostalih modelih. Audi nas z oblikovnimi elementi, kot so ’ramenske’ linije nad ohišji koles in zadek s prepoznavno povezanimi lučmi, tudi ves čas želi opominjati na svoj legendarni model quattro. Radi poudarjajo, da je tako oblika utelešenje pogona quattro, s katerim je Audi že davno zaslovel in z njim pridobil mnoge zveste voznike. Pri Q8 gre vedno za pogon z mehanskim sredinskim diferencialom, ki preizkušeno dobro deluje v vseh pogojih, v osnovi pa prenaša moč med sprednjo in zadnjo premo v razmerju 40:60, ki se potem spreminja glede na podlago (do največ 70 odstotkov naprej, 85 nazaj).

Za vožnjo po cesti in terenu bo odlično poskrbelo prilagodljivo zračno vzmetenje, ki se pri manjših hitrostih do 30 km/h lahko celo dvigne za 5 cm, s čimer odmik od tal potem znaša kar 25,4 cm. Celoten razpon zračnega vzmetenja znaša 9 cm, torej se pri večjih hitrostih (samodejno nad 160 km/h) ali v dinamičnem načinu od običajne višine spusti za 4 cm. Osnovno vzmetenje uporablja vijačne vzmeti, pri katerem odmik od tal znaša še vedno terenskih 22 cm. Vse zapisano še ne pomeni, da boste s Q8 zdaj lovili gamse v Triglavskem narodnem parku, bo pa vseeno dovolj, da ne bo potrebno odmetati vsega snega pred gorsko kočo, ko vas bo zamedlo in če bodo na ogromnih platiščih seveda prave pnevmatike. Pri Q8 si lahko namesto serijskih 19-palčnih omislite celo 22-palčna.

Ja, pri Q8 je vse v izgledu, če vam ta ne pomeni vsega na svetu, pa je za vas bolj primeren še večji, bolj uporaben in cenejši Q7. Za edini Q8, ki je trenutno na voljo pri nas, torej različico 50 TDI, boste odšteli najmanj 83.400 EUR. Seveda kasneje pripeljejo še šibkejši 45 TDI, bencinski 55 TFSI, tudi SQ8 in baje celo RS Q8. Ampak koga briga, kaj je pod motornim pokrovom, če pa na cesti prav noben audi ne izgleda tako impozantno. Kaj audi, še BMW in mercedes ne več, zato ni dvoma, da ne bo našel svojega prav posebnega kroga (prav posebnih) kupcev.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2018
November 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
05060708091011  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
121314  domača premiera - hyundai santa fe
15  domača premiera - BMW X5
16  domača premiera - mitsubishi outlander PHEV
1718  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1920  domača premiera - kia ceed SW
2122  domača premiera - ford courier
23  domača premiera - mercedes-benz GLE
2425  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
2627  domača premiera - Heroji furajo v pižamah
2829300102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 301
renault clio 291
fiat 500 248
volkswagen polo 244
volkswagen golf 180

Podatki veljajo za oktober 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 64.000 novih avtov!

Anketa
Kdaj boste zamenjali letne pnevmatike z zimskimi?
925Nikoli, imam celoletne. 924Ne še, je še pretoplo. 923Sem že naročen, ne maram gneče. 922Gume je treba zamenjat?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Simon Zavrl
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 2 dnevi  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 tedni  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 2 tedni  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 2 tedni  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 3 tedni  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 3 tedni  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 3 tedni  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 1 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 2 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 2 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 2 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 3 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |