{* *} {* *} {* *} {* *}
 Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai santa fe

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Od dneva, ko je Hyundai predstavil prvo generacijo modela santa fe, mineva toliko, da bodo prvi primerki v kratkem postali polnoletni. Pravijo, da jih med nami že 400.000, zato je napočil čas za četrto generacijo.
Hyundai santa fe
Foto: Gašper Miš
16. 11. 2018 ob 0:00
Komentarjev: 0

Nova generacija gradi na bogatih temeljih prvih treh, tudi tokrat pa je bila razvita tako z mislijo na zahtevne evropske kupce kot tiste na oni strani luže. Santa fe, ki danes v dolžino meri že 4 metre ter 77 centimetrov, je napram prejšnjemu daljši za 8 centimetrov, posledično pa tudi prostornejši, saj so njegovo medosje raztegnili za kar 6,5 centimetra. Merski prirastek vseeno ni tako očiten, kot je njegova zunanja podobna. Kot mali križanec kona tudi santa fe stavi na nov oblikovni jezik znamke, zato na pogled ni videti prav nič zadržano. V bistvu pravo nasprotje temu; bi lahko rekel, da je skoraj prava paša za oči, pa to velja le za sprednji del vozila, kjer se bohotita nova dvodelna žarometa ter velika kaskadna motorna maska. Glede na gabarite vozila santa fe celo z boka izgleda precej zanimivo, še posebej izstopa linija, ki poteka od sprednjih žarometov do zadnjih luči. Pravijo, da uteleša fluiden dizajn, karkoli že to pomeni, in da je precej drzna. Zadaj pa ima LED-luči s poudarjenim 3D-učinkom ter smernika, ki sta prostor našla na odbijaču.

Če odmislimo nos vozila, se zdi, da so se Korejci še bistveno bolj potrudili v notranjosti. Že sam pogled razkrije, da se santa fe seli stopničko višje, tako po kakovosti materialov kot tudi ceni. Na srečo Hyundaijev kolos ni podlegel vsem novodobnim trendom, zato ohranja precejšnje število klasičnih stikal, kar mu seveda štejemo v plus, še posebej, ker so ta zdaj razporejena precej bolj smiselno. Ker se z novo generacijo Korejci poslavljajo od tistih velikih vertikalnih rež za prezračevanje, je armaturna plošča videti precej širše, pa čeprav je avtomobil v širino pridobil le centimeter. Več kot centimeter diagonale je pridobil zaslon na dotik, ki zdaj že v osnovi meri 7 palcev, lahko pa naročite tudi večji, 8-palčni. Ne glede na to, katerega boste izbrali, vam bosta na voljo povezavi Android Auto ter Apple CarPlay. Merilniki v osnovi ostajajo bolj klasične, analogne narave, med njimi je samo 3,5-palčni LCD-zaslon, ki prikazuje le nekaj osnovnih podatkov, lahko pa santa fe prvič opremite tudi s 7-palčnimi digitalnimi merilniki ter palec večjim projekcijskim prikazovalnikom.

Ostali potniki se boste bolj razveselili nasploh bolj kakovostnih ter na otip prijetnejših materialov, lahko pa tudi velikega panoramskega strešnega okna ter prostora za brezžično polnjenje mobilnih naprav. V drugi vrsti se bodo lahko potniki stepli še za dva USB-priključka, pri bolje založenih različicah pa bodo tam našli še 220-voltno vtičnico. Na dolgih poteh bo bolj kot to navduševal podatek, da je druga vrsta bogatejša za 38 milimetrov prostora v predelu kolen, klop pa je nameščena 18 milimetrov višje. Santa fe lahko še naprej opremite z dvema dodatnima sedežema v tretji vrsti, slednja pa med drugim ponuja še dodatnih 22 milimetrov nadglavnega prostora. V primeru, da boste za sedeža doplačali, pričakujte, da bo prtljažnik pogoltnil 547 litrov, sicer pa 625, 40 več kot prej.

Številne novosti so zapakirane še v obliko aktivne in pasivne varnosti. Posebej so ponosni na skupek varnostnih sistemov smart sense, med katerimi najdemo tudi sistem za zaznavo zadnjih potnikov, kar v avtomobilskem svetu predstavlja novost. Gre za sistem, ki s pomočjo ultrazvočnih senzorjev preverja prisotnost oseb ali hišnih ljubljenčkov, in voznika ob njegovem izstopu na njih najprej opozori z obvestilom na instrumentni plošči, kasneje pa tudi z aktivacijo hupe in smernikov. Novost v Hyundaijevih vozilih predstavlja še sistem za varno izstopanje, ki bdi nad bližajočimi se vozili, in v primeru njihove zaznave za trenutek prepreči odpiranje zadnjih vrat. Visoko raven pasivne varnosti medtem zagotavljajo še s kar 57-odstotno vsebnostjo visokotrdnostih jekel pri zasnovi karoserije.

Če kupci malih križancev vse pogosteje posegate po bencinsko gnanih različicah, je v razredu D-SUV, kjer nastopa santa fe, zgodba drugačna. Tu povpraševanja po bencinskih različicah praktično ni, zato se z novo generacijo poslavlja 2,4-litrski bencinski motor GDI. Kupci lahko tako izbirate med dvema turbodizelskima alternativama v treh konfiguracijah moči. Novost v ponudbi predstavlja 2,0-litrski štirivaljnik, ki v šibkejši različici razvije 110 kilovatov (150 KM), v močnejši HP (High Power) pa razpolaga s 136-timi (185 KM) ter 400 njutonmetri navora. Vrh ponudbe še naprej predstavlja že znani 2,2-litrski CRDi s 147 kilovati moči, oziroma okroglimi 200 ’konjički’ ter 440 njutonmetri.

Vsi trije motorji izpolnjujejo normative razreda Euro 6d-temp in so serijsko spojeni s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Z izjemo osnovne različice lahko vse kombinirate tudi z novim osemstopenjskim samodejnim. Opcija je na ceniku nekoliko dražja, kot smo običajno vajeni, 2.200 oziroma 2.800 evrov stane, to pa zato, ker je na voljo le v paketu z električno parkirno zavoro s funkcijo držanja na mestu, prilagodljivim radarskim tempomatom, pri bolje opremljenih različicah pa še z nekaterimi bombončki. Nekoliko cenejša bo odločitev o pogonu, saj boste za elektronsko nadzorovan štirikolesni HTRAC, ki so ga za potrebe novega santa feja posodili kar pri premijski hišni znamki Genesis, odšteli okrogla dva tisočaka. V osnovi se navor prenaša na sprednji kolesi, kar bo za večino najbrž tudi dovolj, saj resnega terena santa fe ne bo videl prav pogosto. Če v ponudbi vseeno pogrešate alternativni pogon, lahko počakate še dobro leto, ko pričakujemo prihod dveh čistejših različic, hibridne ter priključno-hibridne.


Novo generacijo si lahko v prodajnih salonih že omislite z enim izmed štirih že znanih paketov (style, premium, limited in impression) ter dodatnima sedežema v tretji vrsti. To vas bo stalo 1.200 evrov, približno 200 več kot prej. Različice grand, ki je bila z njima opremljena serijsko, tokrat ni pričakovati, vsaj ne pod Hyundaijevim logotipom. Pravijo, da obstaja možnost, da bo naslednik nosil logotip prej omenjene znamke Genesis, a to še ni potrjeno, pa tudi če bo, to za evropski trg ne spremeni prav veliko. Da novi santa fe ponuja več vsebine v lepši embalaži, ni težko ugotoviti, je pa temu primerna tudi cena. Ta se začne pri 34.900 (2.0 CRDi 2WD style) in povzpne vse do 48.500 evrov (2.2 CRDi 4WD impression), kolikor stane najdražji s štirikolesnim pogonom. Napram prejšnjemu je tako okroglih šest tisočakov dražji, a boste razliko opazili takoj. Zastopnik znamke zato pričakuje, da se bo 2.000 ’slovenskim’ santa fejem v prihodnjem letu pridružilo še nekaj deset novih. 

Cene:

hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD style, 6-st. roč. (110 kW) – 34.900 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD premium, 6-st. roč. (110 kW) – 38.100 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD limited, 6-st. roč. (110 kW) – 41.300 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 2WD impression, 6-st. roč. (110 kW) – 45.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD style, 6-st. roč. (147 kW) – 36.100 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD premium, 6-st. roč. (147 kW) – 39.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD limited, 6-st. roč. (147 kW) – 42.500 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 2WD impression, 6-st. roč. (147 kW) – 46.500 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD style, 6-st. roč. (136 kW) – 36.900 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD premium, 6-st. roč. (136 kW) – 40.100 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD limited, 6-st. roč. (136 kW) – 43.300 EUR
hyundai santa fe 2.0 CRDi 4WD impression, 6-st. roč. (136 kW) – 47.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD style, 6-st. roč. (147 kW) – 38.100 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD premium, 6-st. roč. (147 kW) – 41.300 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD limited, 6-st. roč. (147 kW) – 44.500 EUR
hyundai santa fe 2.2 CRDi 4WD impression, 6-st. roč. (147 kW) – 48.500 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 12. 2018
December 2018
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829300102  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
030405  domača premiera - škoda vision E
06070809  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
10111213141516  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
1718192021  domača premiera - citroën C5 aircross
2223  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut
24252627282930  Oddaja Volan
Ob: 18:00 Trajanje: 30 minut

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 342
volkswagen golf 246
škoda octavia 195
volkswagen polo 194
renault megane 161

Podatki veljajo za november 2018

Letos je bilo v SLO prodanih 69.192 novih avtov!

Anketa
Kolikokrat opravite sezonski pregled avtomobila?
930Vsako sezono enkrat. 929Dvakrat na leto. 928Ne rabim, je v garanciji. 926Kaj je to?


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nalim
Obvestila
Citroën jumper Policija ima nova vozila pred 3 tedni  | 
Ford focus Svetlejša nočna vožnja pred 1 meseci  | 
Volkswagen SUV-ji bodo leta 2025 najbolje prodajani pred 1 meseci  | 
Opel insignia Novi sistemi za informacije in ... pred 1 meseci  | 
Ford focus Pohvale za napredne tehnologije pred 1 meseci  | 
Ford Nič več rdečih luči pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo van Mednarodni dostavnik leta 2019 pred 1 meseci  | 
Opel Opel praznuje 120 let proizvodnje ... pred 1 meseci  | 
Citroën berlingo, C4 cactus Finalista izbora Autobest 2019 pred 1 meseci  | 
Ford S-max, galaxy Nove tehnologije, novi pogoni pred 1 meseci  | 
Peugeot Nova ponudba vozil na elektriko pred 1 meseci  | 
Ford 25 let delovanja v Sloveniji pred 1 meseci  | 
Opel combo cargo Mednarodni dostavnik leta pred 1 meseci  | 
Citroën 2 CV Spaček praznuje 70 let pred 1 meseci  | 
DGR Ljubljana 2018 Šesta vožnja ugled­nih džentelmenov pred 2 meseci  | 
Goodyear Testiranja na vesoljski postaji pred 3 meseci  | 
Opel grandland X Še več moči in prefinjenosti pred 3 meseci  | 
Ford focus Tudi za otroke, ki se vračajo v šolo pred 3 meseci  | 
Ford focus Inovativen sistem za zaznavanje udarnih ... pred 4 meseci  | 
Ford tourneo custom Zmagovalcem bo odslej lažje pred 4 meseci  |