Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda3

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Le nekaj dni po mednarodni predstavitvi ob obali Atlantika je zdaj tudi na slovenske ceste zapeljala četrta generacija Mazdinega modela tri. Ta je v preteklosti prepričala že šest milijonov kupcev, v novi generaciji pa bo bolj kot z družinsko uporabnostjo nagovarjala z dinamično podobo in odličnimi voznimi lastnostmi.
Mazda3
Foto: Gašper Miš
12. 3. 2019 ob 1:30
Komentarjev: 3

Nova mazda3 je, podobno kot prejšnja, na voljo v dveh karoserijskih različicah: petvratni kombilimuzinski, ki bo bolj priljubljena, in elegantni limuzinski s štirimi vrati, ki se ponudbi pridružuje meseca maja. Pri Mazdi pravijo, da lahko v obeh primerih govorimo o novem oblikovnem jeziku Kodo 2.0, kar trojki prinaša prečiščen dizajn z nekaterimi ostrimi oblikovnimi potezami. Ob veliki motorni maski in ozkih LED-žarometih izstopata tudi poudarjena boka in zajeten C-stebriček, ki le še dodatno pripomore k bolj športni podobi. Pri 20 centimetrov krajši kombilimuzini so Japonci to poudarili še s temnimi litimi platišči (ta v osnovi merijo 16 palcev, na voljo so tudi večja 18-palčna) in okrasnimi elementi v črni barvi. Limuzinska trojka ostaja bolj elegantna, zato so platišča svetla, okrasni elementi pa kromirani. Petvratni model mersko ostaja podoben predhodniku, le poldrugi centimeter nižji je, limuzina pa je postala 8 centimetrov daljša in zdaj meri 4,66 metra.

Tudi v notranjosti so oblikovalci sledili reku ’manj je več’, rezultat pa je prečiščena armaturna plošča. Klasičnih stikal na njej ni veliko, tista, ki so, pa so postavljena smiselno. Hvalimo še boljše materiale (čeprav se še vedno najde kakšen kos trde plastike) in pa odličen položaj za volanom. Eno glavnih novosti predstavlja nov multimedijski sistem Mazda Connect, ki je že v osnovi povezljiv s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Za piko na i podatke prikazuje na novem 8,8-palčnem zaslonu, del serijske opreme so še 7-palčni digitalni merilniki. Kupcem je na voljo tudi projekcijski prikazovalnik.


V kabini pričakujte še precej športno utesnjen občutek, kar lahko opcijsko poudari še temna stropna obloga, v vsakem primeru precej zajeten C-stebriček, zaradi katerega je preglednost vstran vseeno malce slabša. Za nazaj ne bo težav, sploh, če boste izbrali kamero s 360-stopinjskim pogledom. Če ne boste naokrog vozili ravno košarkarskega moštva, pomanjkanja ne bo niti nad glavami potnikov v drugi vrsti, prej v prtljažniku, ki je med manjšimi v razredu. Pri kombilimuzini ta meri le 358 litrov, pri daljši limuzini 450, za nameček pa oba pesti še precej visok nakladalni rob. Kar se naprednih sistemov tiče, so ob že znanih najbolj zanimivi trije novi: sistem za nezbranost voznika, sistem, ki spremlja prečni promet, v kombinaciji s samodejnim menjalnikom pa deluje še nov sistem za zastoje.

Mazda3 je sprva na voljo le z dvema motorjema, in sicer 2,0-litrskim štirivaljnim atmosferskim bencinskim skyactive-G, ki razvije 90 kilovatov oziroma 122 'konj' in bo pri nas predvidoma najbolj priljubljen, novost pa predstavlja 1,8-litrski štirivaljni turbodizel skyactive-D, ki razvije 85 kilovatov moči (116 KM). V prvem primeru govorimo celo o blagem hibridu, saj bencinskemu motorju pomaga še majhen elektromotor, zavorna energija, ki se kopiči v majhni bateriji, pa napaja ostale električne porabnike v vozilu. Omenjeni motor obenem omogoča tudi izklop valjev, da lahko deluje le z dvema.


Še bistveno bolj zanimiv pa bo nov bencinski motor skyactive-X, ki k nam prihaja jeseni. Razvil bo 133 kilovatov moči, torej 181 'konjičkov', njegova posebnost pa bo, da naj bi združeval mirni tek bencinskega motorja ter porabo in navor dizelskega. To bo obenem tudi prva mazda3 z možnostjo izbire elektronsko nadzorovanega štirikolesnega pogona i-ACTIVE AWD. Ostali različici bosta navor še naprej prenašali na sprednji kolesi, v osnovi pa bosta povezani še z zelo natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Seveda je na voljo tudi samodejni, napram ročnemu pa je dražji za dva tisočaka.

Za konec še najpomembnejše – ceni osnovnih različic: bencinska G122 je lahko vaša za 19.990 evrov, dizelska D116 pa stane 22.090 evrov. Razlike med kombilimuzinsko in limuzinsko ni, so pa novi paketi (ob osnovnem še plus, GT in GT plus) tisti, ki skrbijo, da je cenovna primerjava s prejšnjo generacijo težka. Načeloma je tako, da je nova trojka vseeno malenkost dražja, a to izključno na račun bolj bogate serijske opreme, ki jo lahko kupci nadgradite še z dodatnimi paketi safety, sound, style in luxury. Pri zastopniku znamke pričakujejo, da bo letos na naše ceste zapeljalo približno 300 novih trojk, v polnem koledarskem letu pa malce manj kot 400. Okrog 80 odstotkov kupcev bo izbralo kar petvratno kombilimuzino, po limuzini pa bo (podobno kot prej) posegel le vsak peti kupec.

Informacije o mazdi3 lahko pridobite še v mednarodni premieri.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Woah
(pred 2 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Zadi je grda
(pred 4 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Ma nije neki bas
(pred 4 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 7. 2019
Julij 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
0809  domača premiera - mercedes-benz A limuzina, GLC in GLC kupe
10  mednarodna premiera - BMW 1
11121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault captur 582
renault clio 504
dacia sandero 362
škoda octavia 251
renault megane 222

Podatki veljajo za junij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 41.122 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: drec
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 dnevi  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 5 dnevi  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 1 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 2 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 2 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 2 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 2 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 2 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 2 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 2 meseci  |