Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jaguar I-pace

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Jaguarju nam predstavljajo prvo električno mačko, ki sliši na ime I-pace. Gre za oblikovni miks med kombilimuzino in modernim križancem, ki lahko z enim polnjenjem prevozi več kot 400 električnih kilometrov.
Jaguar I-pace
Foto: Gašper Miš
19. 6. 2019 ob 12:00
Komentarjev: 8

Rezultat osmih let razvoja in treh sezon nastopov v seriji Formula E je novi jaguar I-pace, verjetno eden najbolj radikalnih modelov, ki jih je znamka predstavila v svoji bogati, skoraj stoletni zgodovini. Vem, da boste nekateri rekli, da so nam ga Britanci prvič pokazali že več kot leto dni nazaj, ampak so ga bile zaradi zmožnosti tovarne najprej deležne tiste države, kjer so električna vozila bolj priljubljena. Do danes, ko je na voljo tudi pri nas, je novinec prejel že kar 66 nagrad, najbolj odmevne pa so tiste za evropski avto leta, svetovni avto leta ter nagrada za najbolj zelen avtomobil letošnjega leta. Je po svoje kar hecno, ker zelene barve sploh ni v ponudbi, je pa velika panoramska streha futuristične oblike in lita platišča, ki merijo vse od 18 do 22 palcev. Pri Jaguarju dodajajo, da so oblikovni navdih za model črpali tudi iz superšportnega koncepta C-X75, s 4,68 metra dolžine pa bo avtomobil, ki ga izdelujejo naši severni sosedje v tovarni Magna Steyr, konkuriral predvsem novemu audiju e-tron, prihajajočemu mercedes-benzu EQC ter Muskovi tesli X.

Medtem ko je zunanjost ostala praktično identična konceptu I-pace iz leta 2016, je v notranjosti zgodba vseeno malce drugačna. Ampak res malce, saj je volanski obroč še vedno videti, kot da gre za konceptno vozilo, dva velika zaslona ter pregledni digitalni merilniki pa so tudi v proizvodni različici ostali del serijske opreme. Pretiran futurizem se je kljub temu poslovil, kar je po svoje škoda, je pa res, da avtomobil s skoraj tremi metri med osema ostaja še precej prostoren. Smo preizkusili tudi v drugi sedežni vrsti, kjer bosta lahko brez težav sedela dva odrasla, le košarkar bo pri različicah s fiksno panoramsko streho prikrajšan za kakšen centimeter v višino. Precej velik je tudi prtljažnik, ki že v osnovi meri 638 litrov, spredaj pa je prostora še za dodatnih 30, kar bo verjetno ravno dovolj za hrambo polnilnih kablov.


Bistvo takšnega I-pacea se seveda skriva v dnu vozila, kjer najdemo dva elektromotorja s skupno sistemsko močjo 294 kilovatov (400 KM) in le malce manj kot 700 Nm navora. Kar 90-kilovaturna baterija, ki jo sestavlja še 432 litij-ionskih celic, pomeni, da lahko električna mačka po ciklu WLTP prevozi od 415 do 470 kilometrov (odvisno od izbranega voznega načina) in da avtomobil kljub aluminijasti osnovi že prazen tehta več kot 2.100 kilogramov. Torej ni športen, nikakor pa ni počasen. V načinu dynamic se do stotice dobesedno izstreli v 4,8 sekunde, medtem ko je končna hitrost elektronsko omejena na okroglih 200 kilometrov na uro.

Večini bo seveda bolj pomembno to, kje bo 90-kilovaturno baterijo polnil in koliko časa bo za to potreboval. Na klasični 'šuko' vtičnici najbrž nikoli, bo šlo enostavno prepočasi, zato si bo večina omislila kar Jaguarjev wall box, kjer se bo I-pace polnil z največ 7 kilovati. To pomeni, da se bo v celoti napolnil v slabih 13 urah, še precej hitreje pa bo preko hitrih DC-polnilnic. Teoretično se lahko mačka polni tudi s 100 kilovati, a ker takšne polnilnice pri nas še ni, bo bolj realen podatek ta, da boste na 50-kilovatnih polnilnicah do 80 odstotne napolnjenosti (kar v številki pomeni približno 350 kilometrov dosega) preživeli slabo uro in pol, v prvem primeru pa le 45 minut. Ker na zadku piše AWD in ker sta elektromotorja postavljena vsak na svoji premi, pomeni, da je pogon štirikolesni, za kakšen makadam pa bo prav prišlo še zračno vzmetenje.


I-pace je že na voljo, kupci pa lahko izbirate med tremi paketi opreme (S, SE in HSE). Za najcenejši boste odšteli le malo manj kot 80 tisočakov (I-pace EV400 AWD S, 1-st. sam.), tisti najdražji pa bo vašo denarnico olajšal za slabih 95.000 evrov (I-pace EV400 AWD HSE, 1-st. sam.). Ko boste k temu dodali še kakšen kos dodatne opreme, bo cena v povprečju poskočila za 5 do 10 tisočakov, zato bo podobno opremljen kot testni na fotografijah na koncu stal okroglih 100. To pomeni, da ga Jaguar cenovno pozicionira tik ob novi audi e-tron, medtem ko cene mercedes-benza EQC za zdaj še niso znane. Podobno velja tudi za I-paceov plan prodaje, edini podatek, ki ga imamo, je ta, da lahko na slovenskih cestah že najdemo dve vozili.

Cene:

jaguar I-pace EV400 AWD S, 1-st. sam. (294 kW) – 79.962 EUR
jaguar I-pace EV400 AWD SE, 1-st. sam. (294 kW) – 88.130 EUR
jaguar I-pace EV400 AWD HSE, 1-st. sam. (294 kW) – 94.281 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Ja obstaja....google it
(pred 1 meseci )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
X8 ne obstaja
(pred 1 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
X je najboljsi auto na svetu....tokazano
(pred 1 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
X8 for lajf
(pred 1 meseci )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
X je pa bunka
(pred 1 meseci )
Ni slike
VidPeter pravi:
Lep, vseeno bi pa raje kupi Tesla model X predvsem zaradi dupercharganja, saj se ni druge boljših polnilnic na Hrvaškem...
(pred 1 meseci )
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Predrag. Raje mam Audija Q8
(pred 1 meseci )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDQxMy0yMjE3MzNfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NTYxODEyODA=.jpg
automobilistt pravi:
Zelo lep odlicen v vseh pogledih....a za tak avto je 100k prevec....ce bi biu beka limuzina ja za kombilimuzino je pa prevec
(pred 2 meseci )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 8. 2019
Avgust 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29303101020304
05060708091011
1213  domača premiera - Toyota mobilne rešitve
1415161718
19202122232425
26  mednarodna premiera - škoda kamiq
mednarodna premiera - porsche cayenne coupe
272829  mednarodna premiera - mitsubishi L200
303101

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 385
renault captur 202
škoda octavia 196
volkswagen golf 196
nissan qashqai 163

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Ali uporabljaš mobilni telefon med vožnjo?
951samo za klice 950ja, pišem tudi sporočila 949samo prostoročno 947nikoli, vedno ustavim


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: lol1234
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 1 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 2 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 2 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 2 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 2 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 3 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 3 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 3 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 3 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 3 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 3 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 3 meseci  |