Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault ZOE

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Renault ZOE ni prvi avtomobil, na katerega najprej pomislim med električnimi, pa bi po statistiki moral biti, saj so jih Francozi prodali že več kot 160.000, vozniki pa so z njim skupaj prevozili že štiri milijarde kilometrov.
Renault ZOE
Foto: Gašper Miš
19. 12. 2019 ob 0:00
Komentarjev: 0

Kar težko je verjeti, da je ZOE, ki je bil že v osnovi izdelan kot povsem električen model, med nami že polnih sedem let. Pri Renaultu pravijo, da nam danes predstavljajo njegovo tretjo generacijo, ker te očitno štejejo po kapaciteti baterije. Najprej je bil ZOE Z.E. 20, potem Z.E. 40, novost pa je ZOE Z.E. 50. Da gre v osnovi še naprej za enak avtomobil, boste zunaj takoj opazili, ker novinec z izjemo nekaj manjših lepotnih popravkov ostaja oblikovno prepoznaven in simpatičen, kot je vedno bil. Saj veste, kako pravijo, hudič je v detajlih, ki se tu kažejo v obliki novega sprednjega odbijača s poudarjeno masko, novi sta LED-meglenki, LED-dnevne luči, ki so bile prej ločene od žarometov, pa so zdaj postale del njih. Seveda tudi te svetijo s pomočjo ’ledic’, svetlobni podpis pa je v obliki črke C. Zadaj ni toliko novosti: na novo so oblikovali le luči, kjer se mi še posebej zanimiva zdita smerokaza, ki utripata sekvenčno, dodali so še oznako Z.E. 50 electric (da bodo vsi vedeli, da vozite najnovejšo različico), na bok pa nataknili še na novo oblikovana lita platišča, velika od 15 do 17 palcev.

Če sta modela s prenovo ostala precej podobna, pa tega ne moremo reči za notranjost. Prav veliko skupnega s staro nima, v bistvu boste imeli prej občutek, da sedite v novem cliu ali celo capturju. Armaturna plošča je zdaj bistveno bolj moderna, uporabljeni so bolj kakovostni materiali (tudi reciklirani) in tisto trdo plastiko, ki je je bilo prej v izobilju, boste na srečo iskali zaman. Veliko, natančneje 10-palčno, novost predstavljajo digitalni merilniki, ki so del serijske opreme, obenem pa omogočajo tudi prikaz navigacijskih napotkov. Na sredini lahko najdemo še 7- ali 9,3-palčni vertikalni zaslon, podprt z novim multimedijskim sistemom easylink. Smo ga preizkusili že v prenovljenem twingu in novem cliu, tokrat pa se bomo navduševali še nad nekaterimi prilagoditvami in dodelavami, ki jih je bil deležen z mislijo na električno vožnjo. Prenovljeni ZOE se lahko pohvali še z nekaj novimi odlagališči, tudi takšnim za polnjenje mobilnih naprav. Tudi bolj napreden je postal, saj ponuja skupek naprednih varnostnih rešitev easy drive, med katerimi sta sistem za samodejno zaviranje v sili, opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu ter vozil v mrtvem kotu, ZOE prepozna tudi prometne znake, se aktivno ohranja na voznem pasu, na voljo je še sistem za samodejno parkiranje.


ZOE je zdaj na voljo v dveh različicah, in sicer prvi R110, ki smo jo že preizkusili v prejšnji generaciji, ter močnejši R135. Gre za oznaki, ki približno povesta moč v ’konjih ’, v kilovatih pa sta številki naslednji: prva razvije okroglih 80 (108 KM) ter 225 Nm, druga pa 100 kilovatov moči (136 KM) ter 245 Nm navora. To pomeni, da sta obe zmogljivejši kot prej, hitrejša pa lahko do stotice prvič pospeši v manj kot 10 sekundah. Baterija ostaja enakih dimenzij, v obeh primerih pa govorimo o litij-ionski s kapaciteto 52 kWh, kar pomeni, da so bili Francozi pri poimenovanju novega modela celo rahlo skromni. Po ciklu WLTP doseg obeh znaša le malo manj kot 400 kilometrov, v praksi pa bi se morali številki gibati med 300 in 350. Seveda odvisno od načina uporabe, na avtocesti bo verjetno okrog 250, kar pa bi moralo še vedno zadostiti praktično vsem voznikom, tudi tistim bolj zahtevnim.

Avtomobil lahko po novem polnite tudi z enosmernim tokom, kar prej ni bilo mogoče, z izmeničnim pa bo šlo na trifazni polnilnici z največ 22 kW. Takšno kombinacijo za zdaj omogočata le še tesla S in tesla X, med cenovno dostopnimi pa je ZOE edini. Na hitrih DC-polnilnicah se lahko polni s 50 kW, kar pomeni, da se bo baterija do 80 odstotkov napolnila v dobri uri, v mestu bo šlo najhitreje preko trifazne polnilne postaje, ki bo z 22 kW baterijo napolnila v treh urah. Kdor ga bo polnil preko enofazne polnilnice s 7,4 kW, bo za to potreboval devet ur in pol, na čisto klasični vtičnici pa kar 32 ur, kar nam očitno pove, da samo nakup električnega vozila v tem primeru ne bo najboljša rešitev. S prenovo opazim, da je ročica menjalnika (e-shifter), ki to v resnici ni, postavljena na nekakšni lebdeči konzoli in posledično bolj na dosegu rok. Nov je še program B (brake), ki poveča moč rekuperacije, vseeno pa ne gre za rešitev, ki jo Nissan uporablja pri novem leafu, kjer se je moč voziti z uporabo le ene stopalke. ZOE zmogljivejših zavor ni potreboval, pa jih je vseeno dobil, in sicer zadaj kolutne namesto bobnastih, po občutku pa bi rekel, da še dodatno mero zvočne izolacije. Vožnja s prenovljenim modelom je tišja kot prej. Nova je še toplotna črpalka, ki nadomešča tradicionalne grelne elemente, kar v praksi pomeni, da gretje in hlajenje na daljavo (ko je vozilo priklopljeno na omrežje) ne bo vplivalo na doseg, saj se elektrika porablja direktno iz omrežja in ne več akumulatorja.


Poleg treh osnovnih paketov opreme (life, zen in intens) je prvim kupcem na voljo še bogato opremljeni ZOE edition one, kakršnega vidite na fotografijah. Ob opremi, barvi (devet jih je, od tega tri nove), platiščih in motorni različici se boste morali bodoči lastniki odločiti še za to, če boste vozilo sploh kupili ali se odločili kar za operativni najem, ki ga ponujajo. V tem primeru vozilo ostane last zastopnika znamke, ta pa vam bo za približno devet tisočakov ZOE predal v uporabo za dobo treh let. Točni mesečni znesek znaša vsaj 159 evrov za vozilo samo, 84 pa vas bodo prišli še stroški, kot so zavarovanje, servisi in podobno … Kdor bo hotel ZOE samo zase, bo postavljen pred drugo dilemo: najem ali nakup baterije, od tega pa bo odvisen tudi prvotni vložek. V prvem primeru bo ta znašal najmanj 24.390 (ZOE Z.E. 50 R110 L life, 1-st. sam.) in največ 30.090 evrov (ZOE Z.E. 50 R135 L edition one, 1-st. sam.), v drugem pa še dodatnih 8.300 evrov. To v številkah pomeni od 32.690 (ZOE Z.E. 50 R110 LP life, 1-st. sam.) do 38.390 evrov (ZOE Z.E. 50 R135 LP edition one, 1-st. sam.).

Gre za redne cene, ki jih lahko takoj zmanjšate za 3.000 evrov, kolikor znaša zastopnikov popust, lep del (7.500 evrov) pa bo primaknila država v obliki eko-subvencije. To pomeni, da bo lahko najcenejši ZOE v vaši garaži že za manj kot 14 tisočakov oziroma le malo več kot 22, če boste baterijo kupili. Ne glede na to, za katero opcijo se boste odločili, se številka ne zdi pretirana, kot se ne zdi pretirano doplačilo za močnejšo različico R135. Ta bo od primerljivo opremljene R110 dražja le za okroglih 500 evrov. Za vse, ki se boste odločili za najem baterije, velja omeniti še, da bo mesečni strošek odvisen od števila prevoženih kilometrov, v vsakem primeru pa bo znašal najmanj 74 in največ 124 evrov na mesec. Če je čas za nakup električnega vozila pravi, je bolj vprašanje vas oziroma vaših potreb. V primeru, da boste ZOE uporabljali karseda optimalno, bi lahko v primerjavi s podobno velikim cliom v petih letih privarčevali tudi do 10.000 evrov. Razlika v ceni pa vemo, da vseeno ni takšna. Pri Renaultu zaključujejo, da želijo z novo generacijo modela ZOE letno prepričati približno 400 kupcev (nekaj tudi na račun malce manjše prodaje clia), do leta 2022 pa modelsko paleto obogatiti na 8 povsem električnih ter 20 elektrificiranih vozil, ki bodo skupaj beležili polovico celotne prodaje.


Informacije o renaultu ZOE lahko pridobite še v mednarodni premieri.

Cene (L = najem baterije, LP = nakup baterije):

renault ZOE Z.E. 50 R110 L life, 1-st. sam. (80 kW) – 24.390 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R110 L zen, 1-st. sam. (80 kW) – 25.990 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R110 LP life, 1-st. sam. (80 kW) – 32.690 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R110 LP zen, 1-st. sam. (80 kW) – 34.290 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R135 L zen, 1-st. sam. (100 kW) – 26.490 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R135 L intens, 1-st. sam. (100 kW) – 28.190 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R135 L edition one, 1-st. sam. (100 kW) – 30.090 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R135 LP zen, 1-st. sam. (100 kW) – 34.790 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R135 LP intens, 1-st. sam. (100 kW) – 36.490 EUR
renault ZOE Z.E. 50 R135 LP edition one, 1-st. sam. (100 kW) – 38.390 EUR

Cene najema baterije:

do 7.500 kilometrov letno – 74 EUR / mesec
do 10.000 kilometrov letno – 84 EUR / mesec
do 12.500 kilometrov letno – 94 EUR / mesec
do 15.000 kilometrov letno – 104 EUR / mesec
do 17.500 kilometrov letno – 114 EUR / mesec
več kot 17.500 kilometrov letno – 124 EUR / mesec

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 6. 4. 2020
April 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
škoda octavia 264
renault clio 245
volkswagen tiguan 198
hyundai tucson 129
dacia sandero 127

Podatki veljajo za februar 2020

Letos je bilo v SLO prodanih 11.765 novih avtov!

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 4 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 8 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 9 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 9 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 10 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 10 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 10 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 10 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 10 meseci  |